ITSME

Nrt

Well-known member
Zowel bij mezelf, mijn broer, mijn vader en mijn schoonzus heb ik ITSME geïnstalleerd op hun smartphone. Bij mijn moeder slaag ik daar echter niet in. Op die app blijft dat iedere steken bij "Algemene voorwaarden en Privacybeleid". Ik vink de voorwaarden aan, maar er verschijnt geen knop en het gaat ook niet verder. Mensen die hier ervaring mee hebben?

Nope, dat is gewoon een rotapp om te installeren. Ik ben daar ook een paar dagen mee kwijt geweest om dat geïnstalleerd te krijgen. Zelfs een mailtje naar hen gestuurd gehad met specifieke vragen en al wat ik kreeg was een lousy link naar de standaardhandleiding.

Laatst bewerkt:
Zowel bij mezelf, mijn broer, mijn vader en mijn schoonzus heb ik ITSME geïnstalleerd op hun smartphone. Bij mijn moeder slaag ik daar echter niet in. Op die app blijft dat iedere steken bij "Algemene voorwaarden en Privacybeleid". Ik vink de voorwaarden aan, maar er verschijnt geen knop en het gaat ook niet verder. Mensen die hier ervaring mee hebben?
Installeren ging bij deze vlot.
Maar dan die covid safe app, mischien 40 keer een foutmelding gezien eer het in orde was.

Wat is het verschil tussen de smartphones van jullie en die van je moeder? Andere android versie?

Wil je het gebruiken voor de COVID Safe app?

Via de CSAM portal kan je na aanloggen met je eID, een username/password maken en vervolgens een verificatie via mail toevoegen, op deze manier kan je dan in loggen op de COVID Safe app, veel betrouwbaarder dan de itsme.

Ik betrouw ITSME totaal niet, ik begin d'r dus niet aan.
Ik heb mijn QR-code voor dat covid safe gedoe gewoon op papier staan voor als ik dat ergens zou nodig hebben.

Onze pa had dit ook voor vandaag. Het had blijkbaar te maken met de vergroting van het scherm in de instellingen van zijn Samsung waar ItsMe geen scrollbalkje zet en je dus niet alles kan aanvinken/doorklikken. It's the simple things.

Gisteren ook eens bezig geweest met Itsme voor mijn moeder.
Account gemaakt om daarna de melding te krijgen dat die account geblokkeerd is om god weet welke reden.
Ermee gestopt want het zooitje werkte op m'n zenuwen.

het klote aan heel die ITSME is dat je maar 1 account daar op kan zetten.

ik heb geen privé gsm , enkel een werk gsm. maar op die werk gsm staat ITSME van mijn baas op, omdat ik vaak voor hem moet aanmelden op website's van de overheid....

dus mijn eigen corona certificaat bv ben ik verplicht op papier bij me te hebben. want mijn eigen itsme heb ik niet, zou daarvoor nieuwe gsm moeten kopen en eigen sim kaart. doe ik niet.

Lol whut, dus gij loopt continu met uw baas zijn ITSME in uw zak?
ja en ... ?

ja ik kan daarmee zijn bank rekeningen plunderen. maar het zou zowiezo toch naar mij leiden, dus ik heb wel genoeg besef dat ik dat beter niet doe.

Dat ik niet snap hoe mensen zo achteloos om kunnen gaan met hun persoonlijke gegevens. Ge gaat uw pas toch ook niet in iemand zijn zak steken.

ja en ... ?

ja ik kan daarmee zijn bank rekeningen plunderen. maar het zou zowiezo toch naar mij leiden, dus ik heb wel genoeg besef dat ik dat beter niet doe.
En al zijn medische gegevens en privégegevens nakijken.

Ik zou deze informatie toch niet aan een collega/medewerker toevertrouwen.

:D man welke paranoia mensen hier toch weer....
alsof ik ook maar 1 zier geef om zijn medische toestand. misschien dat jullie daar de tijd en interesse voor hebben om dat te gaan opzoeken ???

en persoonlijke gegevens, doe me niet lachen. ik heb van elke medewerker een kopie van voor en achterkant paspoort.
als ik naar gelijk wie bel aan de telefoon, is de standaard verificatie altijd "geef uw geboortedorp en rijksregisternummer".
Dus ik kan mij uitgeven voor gelijk wie als ik wil.
en ja ik heb dat al meermaals moeten doen, als ik op de PC banking van het bedrijf zit. willen ze enkel maar met mij spreken als ik me uitgeef voor m'n baas. hoe gek is dat wel niet. mijn baas kan niet eens met een PC overweg !

:D man welke paranoia mensen hier toch weer....
alsof ik ook maar 1 zier geef om zijn medische toestand. misschien dat jullie daar de tijd en interesse voor hebben om dat te gaan opzoeken ???

en persoonlijke gegevens, doe me niet lachen. ik heb van elke medewerker een kopie van voor en achterkant paspoort.
als ik naar gelijk wie bel aan de telefoon, is de standaard verificatie altijd "geef uw geboortedorp en rijksregisternummer".
Dus ik kan mij uitgeven voor gelijk wie als ik wil.
en ja ik heb dat al meermaals moeten doen, als ik op de PC banking van het bedrijf zit. willen ze enkel maar met mij spreken als ik me uitgeef voor m'n baas. hoe gek is dat wel niet. mijn baas kan niet eens met een PC overweg !

Zegt diegene die zelf geen GSM heeft :unsure:

Ik snap wat ge wilt zeggen, het interesseert mij ook geen hol wat de gegevens van andere zijn maar ze hebben het eerder over uw baas denk ik dat er in deze tijden dergelijke app's worden toevertrouwd aan andere mensen.

Zegt diegene die zelf geen GSM heeft :unsure:

Ik snap wat ge wilt zeggen, het interesseert mij ook geen hol wat de gegevens van andere zijn maar ze hebben het eerder over uw baas denk ik dat er in deze tijden dergelijke app's worden toevertrouwd aan andere mensen.
haha, geen gsm heeft...

ik heb een iphone van mijn werk, met een abo betaald door mijn baas ....

waarom zou ik dan nog in godsnaam zelf een gsm gaan kopen en eigen abo betalen ??

Awel, ik heb gisteren ook iemand met hetzelfde probleem geholpen.
Je moet kijken dat de smartphone de laatste updates heeft en dan terug proberen.

Bij mij is het toen wel gelukt.

ik ben via de windows authenticator ingelogd in covidsafe app

eerst via de link gegaan van op covidsafe.be , weet zelf niet meer welke het precies was, ik denk via mijngezondheid.be

Dan op PC met ID-kaart lezer daarop ingelogd, mijn e-mail opgegeven, wachtwoordje en gebruikersnaam aangemaakt en daar dan via windows authenticator ingelogd en nu staat daar zulk een Csam profiel tussen mijn andere accounts

Had dus echt geen zin om nog een tweede (itsme) app bovenop de covidsafe app te installeren... En t'is niet dat ge u om de 5 voet moet inloggen, dus de connectie is gemaakt, me happy

Wil je het gebruiken voor de COVID Safe app?

Via de CSAM portal kan je na aanloggen met je eID, een username/password maken en vervolgens een verificatie via mail toevoegen, op deze manier kan je dan in loggen op de COVID Safe app, veel betrouwbaarder dan de itsme.
Wel vrij omslachtig voor iets dat maar een klein beetje betrouwbaarder is dan itsme. Itsme zelf is al zeer betrouwbaar.
Ze moeten al je pincode van je gsm weten en de pincode van je itsme app om er in te geraken. Dat zie ik toch niet snel gebeuren.

Wel vrij omslachtig voor iets dat maar een klein beetje betrouwbaarder is dan itsme. Itsme zelf is al zeer betrouwbaar.
Ze moeten al je pincode van je gsm weten en de pincode van je itsme app om er in te geraken. Dat zie ik toch niet snel gebeuren.

Ik vermoed zelfs technologisch onveiliger maar ik doelde die 'betrouwbaarder' eerder op de installatie, die durft wel eens misgaan om onbepaalde reden bij Itsme.

Wat itsme zelf betreft, daar moet natuurlijk je vertrouwen leggen in de banken en telecomoperatoren, zoals ik al zei technologisch waarschijnlijk best ok maar je gaat wel met commerciële bedrijven in zee. Dat is iets wat iedereen voor zichzelf moet uitmaken of hij dat al dan niet betrouwbaar vindt.

Terug
Bovenaan