Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Amai, zo'n zwakke match van beide ploegen, amper een aanval deftig afgerond.. Snap ik dus totaal niet, amper voorzetten, als ze er komen, zijn ze van ermbarlijke kwaliteit, actie maken lukt niet en gewoon passen in de buurt van de andere 16 meter is al helemaal not done 🙈

Sportief manager Peter Verbeke is blij met de komst van Bruun Larsen. “Jacob heeft snelheid, kracht, is man tegen man zeer sterk en heeft goede voeten. Allemaal kwaliteiten die ons kunnen helpen om onze objectieven te bereiken”, aldus Verbeke
Niet om te dissen, maar daar zie je nu toch eens echt niets van?

Blijft bibberen en zweten voor een plaatsje in PO 1 op die manier.
Die spelen geen PO1. Ze hebben geluk dat de andere ploegen zo zwak zijn of ze deden al lang niet meer mee voor de eerste 4 plaatsen. Dat dat nog wel het geval is ligt enkel aan de tegenstanders en niet aan hun eigen sterkte. 13 gelijke spelen op een seizoen.. hoeveel matchen dat die al gespeeld hebben zonder 1 aanval in elkaar te steken. Dat is echt rampzalig voor dat niveau. Ze verdienen bijgevolg ook niet om Play of 1 te spelen.

Vanaf nummer 6 in het klassement hebben ze nog geen 50% van de punten gehaald, RSCA heeft er juist 46 van de 90. Tweede heeft 56% van de punten, toch heel zwak jaar (of spannend?)

edit: Nu als je vorige jaren bekijkt precies niet zo uitzonderlijk, nog steeds laag maar meestal is het verschil met de eerste niet zo groot :unsure:

Laatst bewerkt:
Ik houd alvast mijn hart vast voor volgend Europees seizoen. België kan zich geen enkel misstap meer veroorloven. De zogezegde "G5" (die term wil ik na dit seizoen eigenlijk liever niet meer horen) mag zich serieus herpakken of het is bye-bye zeggen aan Europees geld.

Ze krijgen gewoon veel meer penalty's dan de rest, omdat ze heel aanvallend spelen en quasi continue in de 16 van de tegenstander staan. Vrij logisch dat je dan ook veel fouten mee krijgt binnen die 16.
Althans, dat was hun uitleg enkele jaren terug. Waarom ze nu nog steeds met kop en schouders boven de andere ploegen steken qua strafschoppen, is me ook wel een raadsel.
Ze moeten hem er dan ook inlopen vermits ze anders geen shot tussen de palen krijgen 😁 #grapje he boys

Ben ik nu de enige die zich echt kan vinden in die wissel van Badji? Was donderdag ook al ondermaats, vandaag ook gewoon een gebrek aan inzet en mentaliteit. Zelfs bij zijn doelpunt mag hij toch ook wel een sprintje trekken zodat Lang een extra afspeelpunt heeft. Moet je dan Perez terug op de bank zetten nadat hij helemaal klaar omdat Badji toevallig de rebound binnenschiet? Met de blessure van Dost is het nu aan de andere spitsen om zich te bewijzen, Perez (ook een jonge speler) wil het blijkbaar gewoon meer momenteel.

Ben ik nu de enige die zich echt kan vinden in die wissel van Badji? Was donderdag ook al ondermaats, vandaag ook gewoon een gebrek aan inzet en mentaliteit. Zelfs bij zijn doelpunt mag hij toch ook wel een sprintje trekken zodat Lang een extra afspeelpunt heeft. Moet je dan Perez terug op de bank zetten nadat hij helemaal klaar omdat Badji toevallig de rebound binnenschiet? Met de blessure van Dost is het nu aan de andere spitsen om zich te bewijzen, Perez (ook een jonge speler) wil het blijkbaar gewoon meer momenteel.
Bij dat wegwerpgebaar had ik hem zelf ook gewisseld. Staan er genoeg te springen om te spelen

Vanaf nummer 6 in het klassement hebben ze nog geen 50% van de punten gehaald, RSCA heeft er juist 46 van de 90. Tweede heeft 56% van de punten, toch heel zwak jaar (of spannend?)

edit: Nu als je vorige jaren bekijkt precies niet zo uitzonderlijk, nog steeds laag maar meestal is het verschil met de eerste niet zo groot :unsure:
Ik dacht eerst dat dat mogelijk te wijten was aan een competitie met achttien ploegen in vergelijking met de normale zestien, dan zitten daar toch plots twee extra bendes losers in waarvan de mindere ploegen wat meer puntjes konden afsnoepen en het dichter bij elkaar lag. Die twee laatste zijn Cercle en Waasland-Beveren op dit moment, dus die twee ploegen eens weggelaten uit het huidige kalender met links de gewone stand en rechts de aangepaste met gemiddelde punten per match ernaast:
jpl2f9k4k.png

Gelukkig blijft de top zes hetzelfde, zelfs bij een momenteel onvolledige kalender, zeker voor Oostende. Het gemiddelde aantal punten per match daalt wel stevig en vanonder zijn er wat verschuivingen, zoals bijvoorbeeld bij Standard (voorlaatste!!!) en Zulte-Waregem die een groot aandeel van hun punten blijkbaar tegen de losers hebben gehaald en zo hun seizoen gered hebben. Maar algemeen winnen de rechterkolomploegen eigenlijk verdacht weinig bij het weglaten van Cercle en Waasland-Beveren, dus daar ligt het dan niet meteen aan.

Dan die gemiddelden per match zonder Cercle en Waasland-Beveren afgezet tegen die van de voorbije tien jaar, met in de rechterkolom het verschil met dit seizoen:
jplt0jn8.png

Daaruit blijkt toch dat, buiten Brugge, de linkerkolom simpelweg tragisch is. Het gehele seizoen is wel ongeveer hetzelfde als 17/18, zij het met een nog slechtere top zes in vergelijking met toen, dus echt ongezien is het ook al niet. De tweede scoort een derde van een punt minder per match, en Anderlecht zou met dat gemiddelde op plaats acht of zo staan in een normaal seizoen. Die plaatsen bovenaan zijn inwisselbaar, een derde plaats stelt niets voor met deze totalen en gemiddelden. Moeskroen moet nog wel drie keer tegen een top vier ploeg, allicht halen die dan ook nog eens net te weinig punten voor beste zestiende ooit, maar wel nog altijd meer dan normaal.

Kort samengevat: Brugge presteert normaal, net zoals plaats tien. Alles daarboven zeer zwak, alles daaronder sterker zonder daarbij verrassend genoeg echt gebruik te maken van de extra loserploegen, wat nog meer schaduw werpt op de kwaliteit van de linkerkolom.

Dit ziet er wel zeer goed uit als aanloop naar volgend seizoen waar er plots drie zakkers zijn. Ik zit al klaar voor het drama met mijn zak bolognese chips, daar gaat paniekvoetbal gespeeld worden! Misschien is er tegen die tijd ook wat vordering in de zaak rond Bayat? Kwestie van iedereen totaal radeloos te laten zijn.

Misverstand, want de logica om dan uit bijgeloof uw andere band eronder aan te doen was te ver gezocht? Ook toevallig dat juist zijn broer de enige was die in het verleden ook moeilijk deed?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan