Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat het "maar" over een paar honderden ging maakt het toch niet minder ongepast?

Soit, Brugge verdiende kampioen. Spijtig van hun coronagevallen in februari, anders had er Europees misschien nog wat meer ingezeten, maar bon. Voor mij als neutrale kijker had ik wel liever een ontknoping tegen Genk gehad, maar veel valt er natuurlijk niet af te dingen op hun titel.

Nu hopen dat ze toch een aantal versterkingen kunnen halen of de citroen zou volgend seizoen weleens uitgeperst kunnen zijn.

De schaamtelijke beelden blijven binnenlopen, toch wel spijtig. Groot contrast met Kompany die gisteren de Club Brugge spelers allemaal ging feliciteren.

Er zijn er voor minder geschorst in het verleden
(bv voor het beledigen van mensen met andere geaardheid en mensen van de agrarische sector)

Ach ja, goede voetballer, die Noa Lang, ik zie hem graag bezig, maar als je hem al alleen maar hoort praten verschiet je hier toch niet van?

De schaamtelijke beelden blijven binnenlopen, toch wel spijtig. Groot contrast met Kompany die gisteren de Club Brugge spelers allemaal ging feliciteren.

En dat komt dan van Ajax :rofl:

Denk dat we volgend jaar mooie competitie gaan krijgen, weer volk in de stadion's :clap:
- genk die zijn kern wat zal kunnen behouden
-Club zal er ook wel weer staan
- Rsca blijft progressie maken
- Gent zal toch ook niet weer zo een kwakkel seizoen spelen
- antwerp ? minder zicht op

Denk dat we volgend jaar mooie competitie gaan krijgen, weer volk in de stadion's :clap:

ben ik toch niet zo zeker van: Yaremchuk hoogst waarschijnlijk weg, Lolo en Kums zijn duidelijk op hun retour, Vadis en Hein kunnen met moeite door één deur....veel werk aan de winkel dus (en hangende transfers à la De Sart boezemen me weinig vertrouwen in)

- genk die zijn kern wat zal kunnen behouden
-Club zal er ook wel weer staan
- Rsca blijft progressie maken
- antwerp ? minder zicht op
Ben er niet zeker van dat Genk zijn kern kan samenhouden. Als Onuachu vertrekt moet je wel iemand vervangen die meer dan 30 keer scoort en dus Genk veel over de streep heeft getrokken. Dat vervang je niet zomaar. Bongonda, Ito, gaan zij blijven. Steek er mijn hand niet voor in het vuur precies.

Benieuwd of daar evenveel controverse over gaat komen als bij ons toen Trossard strontbezopen "alle boeren zijn homo zong".

Club is de titel oprecht gegund, ik hoop dat wij zondag ook de klasse tonen om hen duidelijk te feliciteren met de titel en wie bovenaan staat op het einde verdient het kampioenschap ook gewoon, dus nu is dat Brugge. En ik ben zeer trots op ons seizoen en ga met een zeer positief gevoel naar volgend seizoen toe. Maar de pers is echt wel "geniaal" bezig. Zeker dat artikel van Keygnaert dat gisterenavond al werd gepubliceerd, is echt weer voorbij alle waanzin (als uw ogen niet uit uw kassen vallen bij het lezen hiervan hebt ge echt een probleem). Dit jaar was voor mij de druppel. Ik heb me rond en na de Gouden Schoen GIGANTISCH opgejaagd (zie mijn posts hier) en de rest van het seizoen heeft aangetoond hoe terecht dat was, maar ik heb er echt genoeg van en jaag me er niet meer in op. Sinds een paar weken is dat echt van me afgevallen (ik denk rond de beker en mede dankzij het duidelijk statement van Genk uit toen ze geen afvaardiging naar ET stuurden gekoppeld aan onze podcast met Peter Morren) Maar ik blijf het frappant vinden dat iemand die gewoon rechtstreeks gepakt is met het beïnvloeden van clubs en hun persberichtgeving tijdens Propere Handen nu nog steeds op die manier kan verder doen binnen toch wel een "machtspositie" binnen de Belgische sport-pers.

Maar toch wil ik wel heel graag gedeeld eerste eindigen zondag :D

Ben er niet zeker van dat Genk zijn kern kan samenhouden. Als Onuachu vertrekt moet je wel iemand vervangen die meer dan 30 keer scoort en dus Genk veel over de streep heeft getrokken. Dat vervang je niet zomaar. Bongonda, Ito, gaan zij blijven. Steek er mijn hand niet voor in het vuur precies.

Een spits die 30+ goals scoort is niet essentieel om kampioen te worden, anders was er niemand meer kampioen geworden sinds begin deze eeuw. Maar dat zijn impact goed vervangen moet worden, is een feit. Dessers wordt stilaan wakker, Samatta lijkt er nu toch wel echt terug aan te komen en dan zijn ze ook in de laatste rechte lijn naar een groot Zuid-Amerikaans talent. Geen Onuachu, maar we gaan wel gewapend zijn. Al stel ik me natuurlijk de vraag of we door Onuachu zijn voetballende rol (nog eens niet zijn goals in se) op dezelfde manier kunnen spelen als dit seizoen en of ons middenveld niet weer teveel moet aanpassen door een andere spelwijze.

Ito en Bongonda? We'll see. Ito lijkt te overhalen te zijn met een nieuw contract, waar ze nu mee bezig zijn en Bongonda heeft aangegeven dat hij ten laatste op zijn 28ste in het buitenland wil zitten. Hij wordt er in november 26... En met de lokroep van Europees voetbal tot zeker aan de winter en een stevige kans op een titel volgend seizoen kan je die mits een goede aanpak wel overtuigen. Maar 100% zekerheid wil ik mezelf niet geven.

Voor het overige is ons middenveld en onze verdediging enorm gegroeid tijdens het seizoen. En dat lijkt sowieso een constante te blijven naar volgend seizoen toe.
Ge eindigt naar de kern toe ook enorm positief en in een duidelijk stijgende lijn. Ik heb echt een gevoel dat ge met een beetje moeite het overgrote deel van de kern gemotiveerd krijgt met het simpele "En nu is het aan ons".

Ik geloof er helemaal in dat we volgend seizoen gaan meedoen alvast. Of we titelkandidaat nummer 1 zijn, zal afhangen van het verloop bij Brugge (want ik zie daar echt wel wat gebeuren deze zomer). Maar dat we één van de minstens 2 en wsl zelfs 3 gaan zijn, acht ik redelijk waarschijnlijk. Maar ge weet uiteraard nooit 100% zeker wat de zomer brengt.

Laatst bewerkt:
Benieuwd of daar evenveel controverse over gaat komen als bij ons toen Trossard strontbezopen "alle boeren zijn homo zong".

Club is de titel oprecht gegund, ik hoop dat wij zondag ook de klasse tonen om hen duidelijk te feliciteren met de titel en wie bovenaan staat op het einde verdient het kampioenschap ook gewoon, dus nu is dat Brugge. En ik ben zeer trots op ons seizoen en ga met een zeer positief gevoel naar volgend seizoen toe. Maar de pers is echt wel "geniaal" bezig. Zeker dat artikel van Keygnaert dat gisterenavond al werd gepubliceerd, is echt weer voorbij alle waanzin (als uw ogen niet uit uw kassen vallen bij het lezen hiervan hebt ge echt een probleem). Dit jaar was voor mij de druppel. Ik heb me rond en na de Gouden Schoen GIGANTISCH opgejaagd (zie mijn posts hier) en de rest van het seizoen heeft aangetoond hoe terecht dat was, maar ik heb er echt genoeg van en jaag me er niet meer in op. Maar ik blijf het frappant vinden dat iemand die gewoon rechtstreeks gepakt is met het beïnvloeden van clubs en hun persberichtgeving tijdens Propere Handen nu nog steeds op die manier kan verder doen binnen toch wel een "machtspositie" binnen de Belgische sport-pers.

Maar toch wil ik wel heel graag gedeeld eerste eindigen zondag :D
Ik ben al jaren gedegouteerd van het voetbalspel. Er wordt nog zoveel achter de schermen geregeld.. Die operatie propere handen was nog maar het topje van de ijsberg. Ben ik zeker van. Iedereen weet bijvoorbeeld wat die Bayat doet en waarvan die beschuldigd wordt. Toch mag die vrolijk verder doen. Er gaat veel te veel geld om in de voetbalwereld. Vandaar dat ik ook al jaren niet meer live ga kijken. Ik kan mijn geld daar niet meer aan geven.

Tja, ik woon al heel mn leven op een scheet van de twee stadions waarin we gespeeld hebben en een hoop van mijn beste vrienden ook. Dus voor ons blijft dat ook gewoon ons weekend uitje. We hebben een "eigen vak" in het stadion waarin we als enige vak in de hele zittribune gewoon rechtstaan, kabaal maken en ons goed volkappen. Neem die afstand en/of die gezelligheid weg en het was bij ons wsl ook al lang gedaan... De dag dat wij braaf op ene stoeltje moeten zitten met een chocootje is de dag dat we wsl verhuizen naar café of iemands tuin/terras.

Play-offs, Europees toneel dat meer naar de grote competities gaat, een nieuwe onnodige landen competitie, propere handen en nu dat gedrocht van een Intertoto revival hebben voor mij ook wel geleid tot minder interesse. Het mist een deel van de "directe" impact de vroegere formats hadden en is gewoon meer om meer te hebben, niet om de sport spannender te maken.

Ik sluit me aan bij de posts van starspike en sharpshot
Het draait bij mij ook vooral om de beleving met de vrienden in't stadion. Kijk zelden nog samenvattingen, extra time of Europees voetbal.

Tja, ik woon al heel mn leven op een scheet van de twee stadions waarin we gespeeld hebben en een hoop van mijn beste vrienden ook. Dus voor ons blijft dat ook gewoon ons weekend uitje. We hebben een "eigen vak" in het stadion waarin we als enige vak in de hele zittribune gewoon rechtstaan, kabaal maken en ons goed volkappen. Neem die afstand en/of die gezelligheid weg en het was bij ons wsl ook al lang gedaan... De dag dat wij braaf op ene stoeltje moeten zitten met een chocootje is de dag dat we wsl verhuizen naar café of iemands tuin/terras.
Ja begrijp ik hoor :-) Ik heb 10 jaar elke match van Anderlecht gaan kijken maar ben daar een paar jaar geleden mee gestopt. Ik vind de beleving er echt op achteruitgaan. Maar dat is mijn gevoel.

Ben ondertussen verhuisd van de Kempen naar Heusden-Zolder. Dus als vrienden die ik hier heb leren kennen eens vragen om mee te gaan ga ik wel eens mee naar Genk ;-)

Ja begrijp ik hoor :) Ik heb 10 jaar elke match van Anderlecht gaan kijken maar ben daar een paar jaar geleden mee gestopt. Ik vind de beleving er echt op achteruitgaan. Maar dat is mijn gevoel.

Ben ondertussen verhuisd van de Kempen naar Heusden-Zolder. Dus als vrienden die ik hier heb leren kennen eens vragen om mee te gaan ga ik wel eens mee naar Genk ;-)
Successupporter ! Mopje he

Zou het voor Genk niet verstandiger zijn om vooral te zien dat de groeidiamanten blijven? In de verdediging schijnt dat goed te lukken. Nu vooral zien dat hun middenveld belangrijk blijft.

Voor Onuachu zal het niet gemakkelijk zijn. Eerder dan die 30+ goals (die maakt hij misschien nooit meer) zal hij voetballend gemist worden mocht hij weggaan, wat ik denk dat die zal doen. Die is immers op een leeftijd dat het hét moment is + die gaat m.i. niet nog beter worden + Genk kan nu goed cashen. Aanvallend zal er dan nog wel iets moeten bijkomen. Dessers kan ongetwijfeld beter dan dit seizoen, maar het niveau van Onuachu dit jaar zie ik niet in hem.

Idem voor Bongonda. Hem vervangen moet op papier gemakkelijker zijn dan Onuachu. Ito zal wel blijven. Die zie ik niet weggaan.

En dan inderdaad hopen op een Anderlecht dat verder groeit, Antwerp dat kan bevestigen en Gent dat zich eindelijk herpakt. Want de Play-Offs waren nu wel spannend, maar kom: de koploper zal niet elk jaar op dat moment in kramp schieten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan