Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kom kom, waar Genk hemel en aarde bewogen heeft om geen feest met de spelers, supps, etc. te hebben, bouwen ze in Brugge gewoon samen een groot feest.

De politie zegt zelfs dat ze hun aan geen enkele afspraak hebben gehouden.

Dat een paar supps niet te houden zouden zijn aan 2 kanten is duidelijk, maar in Brugge deed de club gewoon mee.
Teveel zwart wit is ook niet goed, ik reageerde enkel op het minimaliseren van wat toen gebeurd is. Dat beide niet konden volgens de regels die toen gelden (want die waren nog veel strenger met de beker) gaat niemand ontkennen.

Meer wil ik daar ook niet over kwijt, zelf zou ik er niet aan denken om daar te gaan staan (in deze tijden).

Maes weg.
Tja, kan gebeuren wanneer je met een pure opportunist zonder scrupules in zee gaat.
We gaan dus niet klagen.
Het kwam wel als een schok, de dag ervoor nog de abonnementen campagne die volledig rond hem draaide...

Het doet wel nogmaals nadenken over mijn club. Ferrera, Brys en nu Maes, allemaal zelf de exit gezocht op paar jaar tijd. Te bedenken dat een trainer over 't algemeen zijn contract niet zelf gaat verbreken is dat hier wel net wat te vaak. Geen toeval dus. Eerst was 't Don Duch en nu de Japanners, ze kunnen de iet wat zichzelf respecterende trainers niet voldoende sportief perspectief bieden. Of men is het snel beu tegen de slechte visie op te boksen.
Muscat was zelf nooit opgestapt. ;)

Gemakkelijk natuurlijk. Toont mss gewoon dat die beker eigenlijk toch een pak minder voorstelt?

En nog eens, ik keur het niet goed, maar het kon evengoed bij andere ploegen ook zo geweest zijn. Helaas niet want wij zijn kampioen, buuuuurrrnn :unsure:

Laatst bewerkt:
Gemakkelijk natuurlijk. Toont mss gewoon dat die beker eigenlijk toch een pak minder voorstelt?

Daarom dat er massaal volk was afgezakt naar het centrum om het te vieren... Uiteindelijk allemaal uit elkaar gehouden en vriendelijk verzocht naar huis te gaan omwille van de maatregelen. Wat in zeer grote mate ook wel gebeurd is.

Ge moet niet dingen zien die er niet zijn

Als ge de na-oorlogse bekijkt (invoering profvoetbal), is het verschil toch al een pak kleiner ;)
Invoering van het profvoetbal was veel later dan "na de oorlog". Dat was pas in 1974 in ons land. Wij waren vrij laat op dat vlak. In Nederland was dat al midden jaren 50

En nog eens, ik keur het niet goed, maar het kon evengoed bij andere ploegen ook zo geweest zijn. Helaas niet want wij zijn kampioen, buuuuurrrnn :unsure:
Als je het niet goed keurt waarom dan wel verdedigen? Voor heel veel Belgen stelt die jpl beker van Club Brugge ook geen drol voor. Zoveel mensen hebben afgelopen jaar iets belangrijk mee gemaakt dat ze wouden vieren dat ze ook niet ieder jaar meemaken. Het gedrag van uw supporters kun je niet controleren maar die van uw spelers en staf wel. Ze zijn hier gewoon in de fout gegaan. Als Genk kampioen was geworden en ze deden dat was er evengoed dezelfde kritiek.

Over corona regels... Uiteraard niet slim, ergens begrijpelijk, maar dan nog, ik wou daar ook heel graag bij zijn hoor, maar is gewoon totaal ongepast nu, simpel.

Over dat joden gedoe, astemblieft zeg, al dat politiek correct gezeik altijd maar. Belachelijk dat Club daar weer excuses voor moet aanbieden. En dat vond ik voor Raman of weet ik veel wie zijn gedoe ook...
Je mag geen scheet meer laten of je hebt iemand geschoffeerd... Dat er respect moet zijn is volledig terecht, maar het ergste is dat er zogezegd mensen geschoffeerd zijn terwijl het in de verste verten niets met hen te maken heeft.

Maar voor de rest, couldn't care less... Imagoschade moet ik hier dan lezen, denk je dat echt? Het zal alvast in geen honderd jaar opwegen tegen wat de titel ons oplevert.
Iedereen weet maar al te goed dat dit totaal niet over antisemitische context gaat. Dat maakt het juist zo belachelijk. Hoeveel keer ik op dit forum zelfs uitdrukkingen over boeren heb moeten lezen..

Als je het niet goed keurt waarom dan wel verdedigen? Voor heel veel Belgen stelt die jpl beker van Club Brugge ook geen drol voor. Zoveel mensen hebben afgelopen jaar iets belangrijk mee gemaakt dat ze wouden vieren dat ze ook niet ieder jaar meemaken. Het gedrag van uw supporters kun je niet controleren maar die van uw spelers en staf wel. Ze zijn hier gewoon in de fout gegaan. Als Genk kampioen was geworden en ze deden dat was er evengoed dezelfde kritiek.
Ik verdedig het volgens mij niet, maar tis zoals je zegt, er zijn er altijd die er niet achter gaan kijken, zowel bij Club, Anderlcht, Genk, ... Maar eigenlijk ook gewoon los van voetbal.
Gisteren nog een epistelke geschreven op SN3 waarom ik het compleet belachelijk vind om massaal samen te gaan vieren voor iets als voetbal of iets anders for that matter in de huidige tijden.

Waarom moet iedereen toch ook altijd alles filmen en op de sociale media zwieren.

De 'kijk naar mij generatie'

Kijk wat ik heb
Kijk wat ik kan
Kijk wat ik durf
Kijk wie ik ken
Kijk waar ik ben

Ook vermoeiend :tongue: Soms voel ik mij een zestiger gevangen in het lichaam van een dertiger.

7ed781fdba45276602940a5596dfef68.gif

Hoe ze weer iets zo kunnen opblazen over Lang, typisch voor de tijd waarin we leven. Op onze tenen getrapt voor het minste.

Gisterenavond zat Eeckhout, de hoofdredacteur van De Morgen notabene, in De Afspaak. Blijkbaar supporter van Anderlecht en hij was zo verwonderd dat "Joden" een bijnaam is voor Anderlecht, hij had er nog nooit van gehoord/hij wist dat niet. Je kan je al afvragen welke supporter van Anderlecht dat niet weet maar bon. Objectiviteit 0,0. Dan maar wat afgeven op Club Brugge, triestig gesteld. En nee, ik ben geen Brugge supporter die zaken probeert goed te praten.

Gisterenavond zat Eeckhout, de hoofdredacteur van De Morgen notabene, in De Afspaak. Blijkbaar supporter van Anderlecht en hij was zo verwonderd dat "Joden" een bijnaam is voor Anderlecht, hij had er nog nooit van gehoord/hij wist dat niet. Je kan je al afvragen welke supporter van Anderlecht dat niet weet maar bon.
Wees maar zeker dat hij dat wél wist. Het kwam hem gewoon goed uit in het debat door te doen alsof hij er nog nooit van gehoord had.

Wees maar zeker dat hij dat wél wist. Het kwam hem gewoon goed uit in het debat door te doen alsof hij er nog nooit van gehoord had.

Probably, maakt het nog wat makkelijker om af te geven op de situatie natuurlijk. Zoals gezegd: geen objectiviteit. Niet raar dat hij over het andere topic tov Van Grieken ook zwaar door de mand viel. Wat was me dat.

Hoe ze weer iets zo kunnen opblazen over Lang, typisch voor de tijd waarin we leven. Op onze tenen getrapt voor het minste.

Gisterenavond zat Eeckhout, de hoofdredacteur van De Morgen notabene, in De Afspaak. Blijkbaar supporter van Anderlecht en hij was zo verwonderd dat "Joden" een bijnaam is voor Anderlecht, hij had er nog nooit van gehoord/hij wist dat niet. Je kan je al afvragen welke supporter van Anderlecht dat niet weet maar bon. Objectiviteit 0,0. Dan maar wat afgeven op Club Brugge, triestig gesteld. En nee, ik ben geen Brugge supporter die zaken probeert goed te praten.
Ach dan zeg je toch gewoon dat je idioot hebt gezongen maar dat dat met uw alcoholische tongval verkeerdelijk is opgevangen als jood.

De joden moeten zich dus niet aangesproken voelen. Lange tenen zeg, lange tenen :(.

Als het over Club gaat, kan ik met de hand op het hart zeggen dat ik dit nog nooit gehoord of gelezen heb.
Gaat niet over Club Brugge, wel een andere Belgische ploeg. Mijn punt is, is het niet mogelijk om uw tegenstander te beledigen zonder een hele bevolkingsgroep door het slijk te halen? Ik denk niet dat zulke zaken leuk zijn om te horen voor mensen die al vaak het slachtoffer zijn van racisme. Het excuus dat het niet op hen gericht is of dat het maar om te lachen is vind ik dan ook vrij flauw.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan