Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe ze weer iets zo kunnen opblazen over Lang, typisch voor de tijd waarin we leven. Op onze tenen getrapt voor het minste.

Gisterenavond zat Eeckhout, de hoofdredacteur van De Morgen notabene, in De Afspaak. Blijkbaar supporter van Anderlecht en hij was zo verwonderd dat "Joden" een bijnaam is voor Anderlecht, hij had er nog nooit van gehoord/hij wist dat niet. Je kan je al afvragen welke supporter van Anderlecht dat niet weet maar bon. Objectiviteit 0,0. Dan maar wat afgeven op Club Brugge, triestig gesteld. En nee, ik ben geen Brugge supporter die zaken probeert goed te praten.
Als je het over objectiviteit gaat hebben , Trossard =boeren/homos , Raman= Homos krijgen een sanctie , Lang = joden en dan ist opgeblazen .

Als je het over objectiviteit gaat hebben , Trossard =boeren/homos , Raman= Homos krijgen een sanctie , Lang = joden en dan ist opgeblazen .
Omdat homofobie niet hetzelfde is? Nu toch niet zo moeilijk om te begrijpen.
Moest onze bijnaam de homo's zijn tot daar toe :unsure:

Nu vond ik niet dat er voor Trossard echt een sanctie had moeten zijn.

Rsca = joden, FCB = boeren. Bij het roepen van 'alle boeren zijn homo's' koppel je er een extra 'groep' aan. Daardoor ga je niet enkel de tegenstander viseren maar schoffeer je eigenlijk een groep die er niets mee te maken heeft.

Welja, de sancties tegen Trossard en Raman kwamen natuurlijk niet van de Club-supporters.

Wat je nu doet is appelen met peren vergelijken. Lang komt ook in opspraak, dus eigenlijk is dat juist wel consequent hé.

Spreekkoren van een niet-nader genoemde ploeg. Zeer ludiek allemaal.

Gaat niet over Club Brugge, wel een andere Belgische ploeg. Mijn punt is, is het niet mogelijk om uw tegenstander te beledigen zonder een hele bevolkingsgroep door het slijk te halen? Ik denk niet dat zulke zaken leuk zijn om te horen voor mensen die al vaak het slachtoffer zijn van racisme. Het excuus dat het niet op hen gericht is of dat het maar om te lachen is vind ik dan ook vrij flauw.

Maar wat heeft dit dan met Lang te maken? Je hebt altijd bepaalde gradaties en situaties waarin een woord of belediging erger wordt, dat maakt dit ene feit van Lang daarom toch niet erger?

Je gaat toch ook niet "alle boeren zijn homo's" op dezelfde hoogte gaan zetten als gaybashing?

Enfin, ik vind het ook gewoon belachelijk hoor, dat gescheld en geroep op de tegenstander, en slim van Lang was het niet, maar al die overdreven verontwaardiging vind ik er ook wel over. Zeker als het komt van of gaat over een volk dat in zijn eigen kunstmatig gecreëerd land de mensenrechten van een onderdrukte minderheid zo openlijk en zonder schaamte met de voeten treedt. Geheel hypocriet en totaal buiten proportie om je dan te gaan beledigd voelen door een term als sportingjood.

Hoe ze weer iets zo kunnen opblazen over Lang, typisch voor de tijd waarin we leven. Op onze tenen getrapt voor het minste.

Gisterenavond zat Eeckhout, de hoofdredacteur van De Morgen notabene, in De Afspaak. Blijkbaar supporter van Anderlecht en hij was zo verwonderd dat "Joden" een bijnaam is voor Anderlecht, hij had er nog nooit van gehoord/hij wist dat niet. Je kan je al afvragen welke supporter van Anderlecht dat niet weet maar bon. Objectiviteit 0,0. Dan maar wat afgeven op Club Brugge, triestig gesteld. En nee, ik ben geen Brugge supporter die zaken probeert goed te praten.
Dat zulke mensen zich hierover gaan uitspreken vind ik ronduit lachwekkend. Net zoals meneer Bouchez die meteen een tweet in de wereld moest insturen over die gezangen.

Geef Lang gewoon een boete en laat het rusten, simpel en klaar.

Maar wat heeft dit dan met Lang te maken? Je hebt altijd bepaalde gradaties en situaties waarin een woord of belediging erger wordt, dat maakt dit ene feit van Lang daarom toch niet erger?

Je gaat toch ook niet "alle boeren zijn homo's" op dezelfde hoogte gaan zetten als gaybashing?

Enfin, ik vind het ook gewoon belachelijk hoor, dat gescheld en geroep op de tegenstander, en slim van Lang was het niet, maar al die overdreven verontwaardiging vind ik er ook wel over. Zeker als het komt van of gaat over een volk dat in zijn eigen kunstmatig gecreëerd land de mensenrechten van een onderdrukte minderheid zo openlijk en zonder schaamte met de voeten treedt. Geheel hypocriet en totaal buiten proportie om je dan te gaan beledigd voelen door een term als sportingjood.
Dat Israël een loopje neemt met de mensenrechten in eigen land en in Palestina praat antisemitisme toch niet goed? Wat is dat nu voor een vergelijking.

Een groep supporters van Beerschot Wilrijk bleek bij een voetbalwedstrijd in april 2018 ook al anti-Joodse gezangen zoals: “Wij zijn anti-Joden. We sleuren, we kloppen, we steken ze neer, want wij zijn anti-Joden” te hebben gezongen. Of nog: “Mijn vader was bij de Gestapo, mijn moeder zat bij de SS. Samen verbrandden zij Joden, want Joden die branden het best.” In hun supportersvak – het thuisvak – werd destijds een paars spandoek opgehangen met daarop een doorgekruiste Davidster.

Dat Israël een loopje neemt met de mensenrechten in eigen land en in Palestina praat antisemitisme toch niet goed? Wat is dat nu voor een vergelijking.

Omdat dit geen antisemitisme is...? (De gezangen van Lang voor alle duidelijkheid)

Hoe is het mogelijk, das nu zo vaak dat Gent heel het seizoen zuigt om dan in de allerlaatste match nog PO1 haalt of Europees haalt. Echt niet verdiend.

Hoe is het mogelijk, das nu zo vaak dat Gent heel het seizoen zuigt om dan in de allerlaatste match nog PO1 haalt of Europees haalt. Echt niet verdiend.
Gent speelt goede po’s, dus dan is het verdiend. Of het een cadeau is, de conference league. Dat is iets anders.
Wat een lelijke ploeg dit Mechelen, met Vrancken op kop. Wenen, uitdagen en niet kunnen incaseren.

Bah bah bah. Arm Mechelen. Verdienden het zo veel meer op basis van hun seizoen. Vandaag gewoon te weinig gevoetbald en zich laten overbluffen door Gent. Bezus en Bolat beide uiteraard meer bezig gehouden met tijd te winnen dan voetballen. En Hein, De Witte en Louwagie zullen tevreden zijn want er is dit seizoen goed gewerkt! Kunnen ze nog eens de Belgische eer verdedigen zoals dit seizoen.

Bah bah bah. Arm Mechelen. Verdienden het zo veel meer. Bezus en Bolat beide uiteraard meer bezig gehouden met tijd te winnen dan voetballen. En Hein, De Witte en Louwagie zullen tevreden zijn want er is dit seizoen goed gewerkt! Kunnen ze nog eens de Belgische eer verdedigen zoals dit seizoen.
Ik ga nog 1 keer reageren en dan ga ik het zo laten. Op welke basis verdiende Mechelen het meer dan Gent? In welke wereld verdienen fixers iets? Ze moesten zelfs niet in 1e klasse zitten. Heb je de volledige wedstrijd bekeken? Ze speelde nochtans op zijn Antwerps, schoppen en kaarten aannaaien, nochtans ben jij daar geen fan van. Maar ach, ik ga het zo laten ;)

Op basis van het seizoen. Mechelen speelt heel het seizoen prachtig voetbal, behalve vandaag.
In dit land waar er achterlijke play offs zijn worden de grote clubs beloond die een heel seizoen prutsen en er helemaal op het einde nog net op tijd doorkomen en erover gaan, wat logisch is met de budgetten die vele malen hoger liggen. Oostende en Mechelen die een erg knap seizoen gespeeld hebben blijven achter met lege handen, en Gent dat dit seizoen België Europees belachelijk heeft gemaakt en 75% van de competitie heeft staan prutsen haalt nu gewoon nog lekker Europees.
En Mechelen zijn schoppers en matennaaiers? Hallo, de meest onsportieve speler uit heel de JPL staat bij jullie in de goal...
Ik ben al sinds de invoering tegen die klote Play Offs en zal er altijd tegen zijn, het is gewoon een te groot voordeel voor de grote clubs.
En ja, de spelers van Mechelen zijn echt wel de schuldigen in heel het verhaal, de spelers zijn dikke fixers ja!

Alsof Louagie en De Witte zuiver op de graat zijn, dat gelooft ge toch zelf niet? Hoe denkt ge anders dat de Ghelamco er gekomen is? Samen met corrupte Termont? Pas op hé, ik ben voorstander van nieuwe stadions in België en blijkbaar is de enigste manier in België om er gezet te krijgen heel den boel om te kopen maar kom eh, zagen over de Mechelse fixers houdt absoluut geen steek.

Dus Mechelen heeft 35 wedstrijden ervoor de kans gehad om boven Gent te eindigen, en doet het niet. Dus wie de meeste punten haalt speelt verdiend Europees/kampioen. Po’s zijn de max, want anders zat het seizoen voor Mechelen/Gent/Oostende er al op in januari. En alsof de conference league zo een groot cadeau is. Is gewoon de intertoto van vroeger. En de feiten zijn bewezen, deze ploeg zou nooit in 1A mogen zitten.

Conference league zit vol met jip en jannekes ploegen genre Slovan Liberec, een ploeg met de middelen van Gent kan toch niet anders dan punten sprokkelen ( en geld) voor de coëfficient?

Ten koste van de competitie. Als je zag wie er allemaal op dat veld stond op het einde, hebben nog steeds een zwakke kern om op 3 fronten te strijden.

1. Operatie Propere Handen is inmiddels drie jaar geleden. Move on, het huidige bestuur heeft hier niets meer mee te maken en iedereen die maar iets te maken heeft met KV, zal ruimschoots toegeven dat we daar niet gepast voor zijn gestraft.

2. Bij nervositeit komen de lelijke kantjes bij KV naar boven, dat is waar. Maar Gent was wat dat betreft niet veel beter en moet nadien niet hautain beginnen doen.

3. Fred Vanderbiest is ne marginaal, maar wel een topassistent. Ben benieuwd wat voor iets ongepast hij nu weer heeft gezegd.

4. Op basis van deze wedstrijd verdiende Gent zeker de overwinning. KV heeft vandaag misschien wel hun slechtste match van 2021 gespeeld. En dat was de verdienste van een sterk Gent.

5. Hoe loom kunt ge het halen van Europees voetbal vieren? 😂

Btw, over dat fixen... Jullie huismakelaar is nog steeds Mogi Bayat. Dus echt, jullie hebben niks recht om KV Mechelen met de vinger te wijzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan