Jupiler Pro League 2021-2022

Als Club die titel pakt is het gewoon verdiend natuurlijk. Hebben ondertussen een hele mooie reeks neergezet. Dat mag natuurlijk ook wel met wat ze uitgegeven hebben. Union in de onderlinge duels ook elke keer weer gepakt, dan is het zo.

Persoonlijk vind ik het ook onderbelicht hoe Vanzeir sinds nieuwjaar aan het falen is. Ze zijn allemaal snel om hem de nationale ploeg in te schrijven maar 3 goals na nieuwjaar, een schorsing o.w.v. die slag, een cruciale gemiste penalty en nog een resem andere gemiste kansen,... Als er iemand is die aan de druk ten onder gegaan is, is hij het wel. De rest vond ik best aardig blijven spelen, ook gisteren.

Inderdaad, ook in de goeie periode miste Vanzeir echt wel veel. Is vergeleken met Undav veel mindere kwaliteit (ook al is die nu ook niet in vorm). Maar wat er op onze bank is, is nog 10x slechter.

Vanzeir is rap en kan een actie maken, maar da's echt geen killer.

Wel spijtig dat binnen 25 jaar niemand gaat spreken over union wat je wel hebt bij lierse vb ik vind dat ze dat verdienden ma ja min Club boven alles natuurlijk.

ALS de VAR op DIT beeld beslist is Union toch gewoon dik genaaid ?

Pas op ik zeg niet dat het geen buitenspel is hè, Maar men ziet de bal niet vertrekken. De frame ervoor of erna staat die kerel wss ook daar, maar als je het niet kan zien kan je er toch niet op beslissen ?

@Gavin hoe zit dat juist ?

Het is toch altijd geweest, als de VAR het niet kan zien blijft de beslissing van de ref, op dit beeld kan je het niet volledig zien (ook al voel je aan dat het zo is)
Gisteren na de match hebben ze de beelden getoond waar beslist op is, je ziet dit ingezoomde beeld met de lijn en erna een beeld van Morris die de bal juist trapt (op dit beeld zie je ook de rest van het veld). Geen twijfel mogelijk

Laatst bewerkt:
Bleh die marginalen die half dreigen om (grotendeels) wat brave huisvaders van fans te gaan bedreigen… Ik schaam mij daarvoor als Antwerpenaar. Dieptriest. Voor mijn part slaat de politie elks van dat tuig de hersenpan in en steken ze een levenslang stadionverbod in hun broekzak. Heeft niets te maken met voetbal.

Bon, Union grijpt naast de titel. Beetje spijtig toch, zij verdienden het echt wel. Tegelijk zijn dit net wel de matchen die ze moeten winnen. Maar ik heb wel de indruk dat ze ons op Europees vlak goed gaan vertegenwoordigen indien ze de coach kunnen bijhouden en de vertrekkers goed opvangen. En Club is gewaarschuwd. Als zij Lang en CDK niet goed vervangen kunnen 3-4 clubs hen flink bedreigen. Vooral een goede coach zal ook essentieel zijn… Het is geen moment om een Leekens aan te trekken.
Die vervanging is toch al bezig (en ze zijn nog niet weg)? Buchanan en Skov zijn o.a. daarvoor gehaald. Hopelijk schakelt de nieuwe coach weer over naar een 4-3-3 met Buchanan en Skov als flankaanvallers. Mignolet - Mata - Mechele - Nsoki - Meijer - Balanta - X - Vanaken - Skov - X - Buchanan.

Een sterke 8 en spits voor de basis hebben ze zeker nog nodig. Voor de rest aanvullen.

Ik zou Adamyan graag houden want is toch echt een goeie bikkelaar die bovendien sneller is dan je zou verwachten, en een bikkelaar hebben we al heel lang niet meer. Probleem is dat hij blijkbaar zijn lot aan Schreuder vasthangt en niet zou willen blijven als die weg is. We'll see...

Die vervanging is toch al bezig (en ze zijn nog niet weg)? Buchanan en Skov zijn o.a. daarvoor gehaald. Hopelijk schakelt de nieuwe coach weer over naar een 4-3-3 met Buchanan en Skov als flankaanvallers. Mignolet - Mata - Mechele - Nsoki - Meijer - Balanta - X - Vanaken - Skov - X - Buchanan.

Een sterke 8 en spits voor de basis hebben ze zeker nog nodig. Voor de rest aanvullen.
CDK is wel een hele grote aderlating. Zowet voetballend als op vlak van scorend vermogen. En Skov lijkt een schot in de roos te zijn, Buchanan voorlopig nog niet. Daarnaast is Balanta eigenlijk niet goed genoeg maar in de JPL lukt het er wel mee. En op de 8 is iedereen nu wel wat ondermaats, dus daar moet ook een goede speler in de plaats komen. Mechele heeft het ook wel enkele keren laten afweten, mist toch wel wat snelheid enzovoort.

Men heeft dus hopelijk wel zijn huiswerk gedaan.

Het zoveelste seizoen dat we op zoek moeten naar een spits, CDK vervangen zal niet lukken, Dost en Adamyan zijn zo goed als weg en een Perez is daar nog niet goed genoeg voor.

Het zoveelste seizoen dat we op zoek moeten naar een spits, CDK vervangen zal niet lukken, Dost en Adamyan zijn zo goed als weg en een Perez is daar nog niet goed genoeg voor.
Brugge zoekt een diepe spits en Zinho Gano heeft zijn bingokaart met JPL clubs bijna compleet. Match made in heaven.

edit: Gano is al opgeleid door Club :(

Laatst bewerkt:
Ik weet nog dat men butchanen gehaald is voor voorzetten, maar echt veel is daar toch nie uit gekomen. Doet veel loopwerk dat is wel oke en kopje erbij houden zou ik zeggen

Allemaal leeg en dat is ook niet zo vreemd voor jonge gasten die zo goed als alles moesten spelen. Zeker Buchanan verdient rust en een volledige voorbereiding, daar zit nog veel meer in.

Zowel Skov als Buchanon lijken mij goeie transfers. Die zijn ook niet gewoon om in dat systeem te spelen, na een voorbereiding zie ik die wel echt ontploffen

Schreuder officieel naar Ajax. Goed gewerkt maar niet het voetbal dat ik wou zien, als hij hier weg gaat als kampioen kan je enkel maar tevreden zijn.

Buchanan heeft een heel MLS seizoen gespeeld om dan onmiddelijk hier nog een halve competitie af te haspelen. Daartussen nog eens 2 zware interlandperiodes met Canada afgehaspeld. Het zou voor minder eens op zijn.

Schreuder officieel naar Ajax. Goed gewerkt maar niet het voetbal dat ik wou zien, als hij hier weg gaat als kampioen kan je enkel maar tevreden zijn.

Jammer, had gehoopt dat ze Slot durfde over te nemen van Feyenoord.

Terug
Bovenaan