Jupiler Pro League 2022-2023

RIP Mister Michel. Zilveren vos
Samen met hem sterft èèn van de laatste stukjes van het grootse Anderlecht :cry2:

Zo'n goeie hebben wij nooit meer gehad 😢

Toen onlangs zijn vrouw overleed, wist ik al hoe laat het was.

Hij was dan wel oud, hij is volgens mij overleden aan een gebroken hart. Het gaat je goed daarboven Michel. R.I.P. en bedankt voor al die mooie jaren bij Anderlecht.

RIP Mister Michel. Zilveren vos
Samen met hem sterft èèn van de laatste stukjes van het grootse Anderlecht :cry2:

Zo'n goeie hebben wij nooit meer gehad 😢
De laatste echte Anderlechtman die handelde met kennis en rationaliteit en die minder bezoedeld was door zijn eigen ego.

Wat heeft dat ermee te maken … Mopkes zijn beetje misplaats maar Khad misschien niks anders van verwacht
Komaan, die mens had een mooie leeftijd, veel bereikt en veel uit het leven gehaald. Als je dat al niet meer mag relativeren met een mopje…
Twas nu niet bepaald onverwacht hé, als je hem de laatste jaren zag, en het is ook niet dat iemand hier er een persoonlijke band mee had…

Nu zit Mazzu zich ook al te verstoppen achter Neerpede.

Was ten tijde van Hasi zijn gefaal net hetzelfde.

Ik weet dat er hier soms wat sceptisch zojn over Neerpede. Maar wat een bullshit om de miserie in die gasten hun schoenen te gaan schuiven.

Onze beste speler dit seizoen is een 18 jarige die net uit Neerpede komt.

De speler die Anderlecht wat meer laat voetballen met zijn flitsen, en ons de overwinning tegen Silkeborg schenkt is een 16 jarige net uit Neerpede.

Ja, Amuzu en Verschaeren zijn heel zwak dit seizoen. Maar die spelen al 4 jaar profvoetbal. Over wie hebben we het dan Felice? Hoedt? Delcroix? Refaelov? Murillo? Ashimeru? Raman? Ishaq? Esposito? Trebel? Van Crombrugge? Diawara? Vertonghen? Of spelers die sporadisch mee mogen doen als Stroeykens, Kana en Arnstad?

Komaan, die mens had een mooie leeftijd, veel bereikt en veel uit het leven gehaald. Als je dat al niet meer mag relativeren met een mopje…
Twas nu niet bepaald onverwacht hé, als je hem de laatste jaren zag, en het is ook niet dat iemand hier er een persoonlijke band mee had…
Kom kom , ni zeveren , of hij op leeftijd was ofniet , ge kunt u clubkleurkes effe opzij zetten uit respect he
Kweet dat da voor sommige moeilijk is maar als Bartje sterft ga ik ook ni zeggen : Eindelijk .

Ik weet dat er hier soms wat sceptisch zojn over Neerpede. Maar wat een bullshit om de miserie in die gasten hun schoenen te gaan schuiven.

De speler die Anderlecht wat meer laat voetballen met zijn flitsen, en ons de overwinning tegen Silkeborg schenkt is een 16 jarige net uit Neerpede.

Ja, Amuzu en Verschaeren zijn heel zwak dit seizoen. Maar die spelen al 4 jaar profvoetbal. Over wie hebben we het dan Felice? Hoedt? Delcroix? Refaelov? Murillo? Ashimeru? Raman? Ishaq? Esposito? Trebel? Van Crombrugge? Diawara? Vertonghen? Of spelers die sporadisch mee mogen doen als Stroeykens, Kana en Arnstad?
Benieuwd of de kranten nu ook gaan schrijven dat hij te veel het excuus van de jonge ploeg aanhaalt.

Enfin nee niet benieuwd.

Wat ik vooral merk is dat de jonge gasten uit de jeugd vaak uitblinken bij hun eerste matchen en dan direct door supporters én media gehyped worden tot basisspeler en redder van rsca (en nationale ploeg bij uitstek). Het is ook logisch dat zij die aanpassingen moeilijker verteren en een terugval kennen. Maar ik heb soms het gevoel dat die te snel ook door het bestuur en/of trainer die rol worden opgedrongen. Sommige van die jongens hebben dan ook nog eens een entourage waar het niet snel genoeg kan zijn waardoor die ook al een basisplaats beginnen te eisen of ze zijn nukkig (zoals El Hadj bijvoorbeeld). Het zijn niet allemaal Kompany's en Lukaku's die zo'n overstap moeiteloos maken.

Dat die jongens allemaal talent hebben dat ziet iedereen, maar dat is natuurlijk geen blijvende garantie op succes op het hoogste niveau.

Ik begrijp niet dat het bestuur zo’n uitspraken toestaat want je moet de jeugd net in bescherming nemen. Deschacht was ook zo een kampioen om de jeugd voor de bus te gooien als het niet draaide.

Wat ik vooral merk is dat de jonge gasten uit de jeugd vaak uitblinken bij hun eerste matchen en dan direct door supporters én media gehyped worden tot basisspeler en redder van rsca (en nationale ploeg bij uitstek). Het is ook logisch dat zij die aanpassingen moeilijker verteren en een terugval kennen. Maar ik heb soms het gevoel dat die te snel ook door het bestuur en/of trainer die rol worden opgedrongen. Sommige van die jongens hebben dan ook nog eens een entourage waar het niet snel genoeg kan zijn waardoor die ook al een basisplaats beginnen te eisen of ze zijn nukkig (zoals El Hadj bijvoorbeeld). Het zijn niet allemaal Kompany's en Lukaku's die zo'n overstap moeiteloos maken.

Dat die jongens allemaal talent hebben dat ziet iedereen, maar dat is natuurlijk geen blijvende garantie op succes op het hoogste niveau.
Maar Mazzu moet zelf iedere keer teruggrijpen naar zo'n speler op het tij te doen keren want de ervaren spelers falen voorlopig. Gemiddelde leeftijd tegen Silkeborg bvb was meer dan 26jaar van de basisploeg (zelfde gemiddelde leeftijd als de zogeroemde mannen van Union) en die hebben gewoon gigantisch slecht gespeeld. Er moest ene 16 jarig ventje de ploeg gaan redden.
Tegen OHL gemiddeld meer dan 24 jaar en bij de zwaksten op het veld waren oa Hoedt, Diaware en Refa. Dat zijn niet de snotneuzen maar wel de ervaren spelers. En als je dan nog eens Verschaeren hebt die voorlopig niets van niveau haalt (en al meer dan 100 matchen in het 1ste van Anderlecht) dan moet je niet afkomen met de zever dat het probleem bij de jonkies ligt.

Kompany, Lukaku en ook Tielemans speelden ook met ups en downs (ok Kompany misschien minder) en kregen ook een pak kritiek na een tijdje. Zo’n Van Haezebrouck, toen nog co-commentator, wist toen te stellen dat Kompany het niet ging maken in het buitenland.

Dat is normaal en dat is een groeiproces. Dat gaf Kompany ook aan maar ze weigerden dat als excuus in te roepen én tegelijkertijd was er enkel geld om voornamelijk middelmaat te halen. Dan ben je ver van huis. Grote inschattingsfout.

Soit, het gaat bij vele supporters ook niet om jeugd te brengen om de jeugd. Maar als Raman, Murillo, Hoedt, Diawara of Refaelov voor de zoveelste keer staan te prutsen, dan vraag je je af of je die matchen niet beter voor de jeugd kiest, die misschien ook prutsen maar daaruit leren en er een betere speler uit worden. Een supporter als ik wil gewoon voetbal zien zoals ik de stijl van het huis voor ogen heb en vaak zijn jongens van Neerpede in die stijl opgeleid en aankopen vaak niet. Maar als ze een Suarez of Biglia kopen: allemaal goed hoor.

Los van alles is dit van Mazzu alweer de volgende stap die ik al aangekondigd had: hij gaat zijn groep verdelen en de jongeren nu de schuld geven. Het toont zijn ware gelaat. Hij werkt ermee omdat het moet. Als hij er in januari nog is halen ze weer een nieuwe lading Ramans en Diawara’s om de laatste Neerpede-jongens eruit te kunnen zetten.

Zo werkt dat met trainers die geen idee hebben hoe ze een aanvallend voetballend systeem moeten overbrengen en wat vegeteren op gearriveerde spelers die hoofdzakelijk presteren op inzet en schoffelen.

Al vaak meegemaakt op Anderlecht. Ze leren het nooit.

Ik begrijp niet dat het bestuur zo’n uitspraken toestaat want je moet de jeugd net in bescherming nemen. Deschacht was ook zo een kampioen om de jeugd voor de bus te gooien als het niet draaide.
Tegen Westerlo zag je ook Hoedt kwaad worden op een jeugdspeler terwijl het zijn fout was, lieten ze in Extra Time zien dacht ik. Lijkt me ook niet het soort leiderschap dat je nodig hebt in zo'n jonge ploeg. Bij ons durft De Laet dat ook wel eens doen maar die werpt zich wel niet op als de leider van de groep.

Kom kom , ni zeveren , of hij op leeftijd was ofniet , ge kunt u clubkleurkes effe opzij zetten uit respect he
Kweet dat da voor sommige moeilijk is maar als Bartje sterft ga ik ook ni zeggen : Eindelijk .
Hij maakt gewoon een onnozel grapje over een publiek figuur. Echt onrespectvol vind ik dat niet. Over respect gesproken: dat was mister Michel ook niet altijd met zijn uitspraken over stakers en homo's.

Steun betuigen aan de familie mag zeker, maar hij was zelf ook niet onbesproken.

Diawara krijgt na anderhalve match wel veel kritiek hier. Geef die toch wat tijd.
Als hij niet goed speelt, mag er toch gezegd worden dat hij niet goed speelt?

Ik geloof best dat die jongen een meerwaarde kan zijn, maar als hij gehaald wordt om een groeiend jeugdproduct te blokkeren, en als men ondertussen in matchen de jongeren eruit gaat pikken om de schuld te geven dat het niet goed loopt, dan moet zo'n kerel wel direct presteren imo.

Enfin het is vooral een reactie op Mazzu die veel kritiek heeft op jonge spelers die net tijd zouden moeten krijgen.

Tegen Westerlo zag je ook Hoedt kwaad worden op een jeugdspeler terwijl het zijn fout was, lieten ze in Extra Time zien dacht ik. Lijkt me ook niet het soort leiderschap dat je nodig hebt in zo'n jonge ploeg. Bij ons durft De Laet dat ook wel eens doen maar die werpt zich wel niet op als de leider van de groep.
Wel, precies dit. De talenten zijn al jaren niet goed omringd en dat kan je enkel oplossen met veel geld (is er niet), goedkope gokjes (spelers zoals Cullen of Gomez stonden er direct, maar daar is het bij Verbeke meer miss dan hit) of gewoon, geduld. Maar dat laatste had men niet.

Ik geloof best dat die jongen een meerwaarde kan zijn, maar als hij gehaald wordt om een groeiend jeugdproduct te blokkeren, en als men ondertussen in matchen de jongeren eruit gaat pikken om de schuld te geven dat het niet goed loopt, dan moet zo'n kerel wel direct presteren imo.
Een groeiend jeugdproduct heeft er geen baat bij om iedere week elke match te moeten spelen.

Als al je aankopen direct rumoer bij de eigen supporters horen bij een slechte actie of pass is dat ook niet bevorderlijk voor het vertrouwen.

Club heeft diezelfde situatie gehad met keepers en spitsen... Wellicht kunnen die beter presteren mochten ze iets meer krediet krijgen.

Een groeiend jeugdproduct heeft er geen baat bij om iedere week elke match te moeten spelen.

Als al je aankopen direct rumoer bij de eigen supporters horen bij een slechte actie of pass is dat ook niet bevorderlijk voor het vertrouwen.

Club heeft diezelfde situatie gehad met keepers en spitsen... Wellicht kunnen die beter presteren mochten ze iets meer krediet krijgen.

Niemand zegt dat Kana elke week moet spelen, maar er is nu iemand gehaald die voor Mazzu elke week moet spelen (is een van dé grootverdieners in de kern, net zoals Trebel trouwens). Waardoor Kana quasi niet meer zou spelen.

Met als gevolg dat hij na 3 matchen in 8 dagen geblesseerd is, want hij had hiervoor een jaar niet meer gespeeld. Topbeleid in feite.

Mazzu is al van in het begin van het seizoen alles aan 't zoeken om Kana, waar hij het niet in ziet, te passeren. Dat werd in Mauve bijna letterlijk gezegd ook, dat Mazzu het er niet zo voor heeft. Terwijl die jongen op een punt is dat hij wél basisspeler zou moeten worden nu. Liet eind vorig seizoen ook zien dat hij klaar was. Maar hij speelt te veel op zeker, te veel à la Biglia of Witsel, en te weinig holderdebolder-voetbal voor Mazzu.

Enfin het is vooral een reactie op Mazzu die veel kritiek heeft op jonge spelers die net tijd zouden moeten krijgen.
No offence maar hoe zou die ooit direct kunnen presteren? Als ik Transfermarkt eens bekijk dateert die zijn laatste competitiematch van 13 december 2021 en dan nog maar 26 minuten. Verder wat matchen met de nationale ploeg en voor de rest heeft die niks gespeeld.
De enige reden waarom Anderlecht die kon kopen is omdat die zijn carrière in het slop zit he. Die heeft sowieso tijd nodig.

Wie blokkeert die trouwens? Kana en Arnstad? Daar gaat Anderlecht er momenteel ook niet mee komen hoor.
Kunnen die trouwens niet naast Diawara spelen?

Terug
Bovenaan