Jupiler Pro League 2022-2023

Na de titel in 2019 was er een momentum dat we moesten grijpen. Dat hebben we volledig gemist. Ondertussen loopt Brugge verder uit en is er ook Antwerp dat kan teren op de centen van hun voorzitter. Ook bij Anderlecht lijkt het weer wat beter te gaan.

Ik heb echt het idee dat die VZW-structuur zowel een zegen als een vloek is. Te veel mensen die mee mogen beslissen, maar zo raakt de club niet vooruit.
Ben ik volledig met akkoord vorig seizoen zag ik genk echt mee doen voor de titel, jullie zaten in heel goede flow en sterkhouders zijn gebleven. En dan plots die stilstaande fases dat zijn eigen leven is gaan krijgen.
Gent heeft net een te dunne kern volgens hein kiezen ze er bewust voor, kwaliteit ipv kwantiteit. Zag je gisteren al aan wissel opties.

En toch blijf ik het raar vinden.
Uiteindelijk zijn we het seizoen na onze titel Malinovskyi en Trossard kwijtgeraakt als basisspeler. Al de rest is toen gebleven. We haalden Mazzu en een Hagi bvb presteert gewoon bij Rangers (voor zijn blessure waar die nu van herstelt) net zoals Hrosovsky ook al getoond heeft van waarde te zijn. Een Onuachu kwam er ook tijdens die transferperiode. Kampioen worden was mogelijk wat te enthousiast, maar een rotseizoen als dat seizoen had ik toch niet verwacht.
Het seizoen erna investeren we opnieuw en pikken we onszelf op in de 2de seizoenshelft om als 2de en bekerwinnaar te eindigen om daarna gewoon stevig te investeren in het behouden van onze toppers en aanvullen van de kern. Quasi iedereen verwachtte dat we gingen meedoen voor de titel. En dan krijg je zelfs met moeite PO2 bijeen gevoetbald.

Het feit is dat we gefaald zijn en dat we dat aangehaalde momentum niet gegrepen hebben. Maar toch kan ik zelfs nu niet zeggen dat we er niet veel aan geprobeerd hebben. UIteraard zijn er fouten begaan qua bvb de profielen op ons middenveld, iets te vroeg rekenen op jonge keepers en de trainersprofielen na Mazzu. Maar zo een terugval... Ik had het echt niet verwacht.

Het gebrek aan activiteit in dit tussenseizoen (zowel op als naast het veld) doet me voorlopig toch even met schrik uitkijken naar het komende seizoen.

Dit zal het laatste seizoen van Waregem in eerste klasse worden, dit jaar degraderen we. De oorzaak? Jarenlang wanbeleid. Ik heb op zich wel vertrouwen in Leye die een nieuwe wind door Waregem zal laten blazen maar de problemen zijn intussen structureler geworden. Echt jammer.

Dit zal het laatste seizoen van Waregem in eerste klasse worden, dit jaar degraderen we. De oorzaak? Jarenlang wanbeleid. Ik heb op zich wel vertrouwen in Leye die een nieuwe wind door Waregem zal laten blazen maar de problemen zijn intussen structureler geworden. Echt jammer.
Welke structurele problemen zie jij dan?
Dacht dat Zulte Waregem zelfs één van de weinige clubs was die winst had gemaakt vorig seizoen. Voorbereiding is ook goed verlopen, ik zie het niet zo negatief in voor hen.

Ik heb echt het idee dat die VZW-structuur zowel een zegen als een vloek is.
Lang een zegen geweest omdat het fiscaal gezien een interessante manier is geweest om minder belastingen te betalen maar nu een vloek omdat jullie echt geen vzw kunnen blijven?

Na de titel in 2019 was er een momentum dat we moesten grijpen. Dat hebben we volledig gemist. Ondertussen loopt Brugge verder uit en is er ook Antwerp dat kan teren op de centen van hun voorzitter. Ook bij Anderlecht lijkt het weer wat beter te gaan.

Ik heb echt het idee dat die VZW-structuur zowel een zegen als een vloek is. Te veel mensen die mee mogen beslissen, maar zo raakt de club niet vooruit.
Zet 2015 ipv 2019 en het kon zomaar een post van een gent supporter zijn. Zitten zowat in't zelfde schuitje

Ik weet niet wat ge bedoelt.
Er is toch al wel wat om te doen geweest over welke rechtsvorm jullie hebben? Miljoenen winst maken als VZW maar geen vennootschapsbelasting moeten betalen zou kunnen aanzien worden als concurrentievervalsing. Er is toch het één en 't ander te zeggen of een VZW wel een geschikte rechtsvorm is voor een commerciële onderneming als een succesvolle eersteklasser.

Ik zie het toch ook slecht voor Zulte Waregem. Jarenlang foute transfers gedaan en nu compleet onevenwichtige kern, aangevuld met een Leye die nog alles te bewijzen heeft.

Een Coopman of Gerkens (al is die trein gepasseerd want krijgt kansen van Van Bommel) terughalen of een andere deftige 10 zou al veel doen.

Maar als die in orde is, is (was?) dat toch een uitstekende speler? Ik was vroeger altijd opgelucht als die niet meedeed tegen Club.

Tackles, lange ballen, sprints en afstandsschoten. Adrien Trebel laat elke week het hele arsenaal van acties bewonderen die de supporters graag zien. De Fransman werd overigens verkozen tot speler van de maand november door het paars-witte publiek, dat gevallen is voor de charmes van een van de meest telegenieke spelers van de Jupiler Pro League. Zijn defensief gedraaf, vaak afgerond met een spectaculaire tackle, symboliseert de fameuze grinta die in België zo graag gezien wordt.

Spijtig genoeg zijn zijn loopacties vaak chaotisch en ondoordacht. Op het hoogste niveau wordt dat afgestraft: in de Champoins League wordt Trebel gemiddeld 2,6 keer gedribbeld per match, wat van hem een van de slechtste leerlingen op het kampioenenbal maakt.

De grootste troef van de Fransman is zonder twijfel dat hij de knop van defensief naar offensief voetbal heel snel kan omdraaien. Als hij voor de verdediging opereert, brengt hij met zijn enthousiasme zijn eigen ploeg schade toe, want hij heeft nogal vaak de neiging om zijn positie te verlaten en druk te gaan zetten, zonder op zijn ploegmaats te wachten

Om op het middenveld goed uit de verf te komen mist Trebel de mentaliteit van een controleur die zo kenmerkend is voor de meesters op die positie. Op dit moment is zijn hyperactiviteit een mes dat aan twee kanten snijdt. In steun van de spits zou dat mes maar aan één kant snijden en zou Anderlecht veel hoger de bal kunnen veroveren.

In bovenstaande fragmenten uit een oud artikel vind ik dat wel de goede analyse wordt gemaakt.

Veel mensen (en journalisten) staren zich ook blind op zijn verticaliteit en gedraaf. Maar houden daarbij minder rekening met de gevolgen die zijn acties hebben voor de rest van de ploeg. Is geen 6, eerder een 8. Maar daar staat Ashimeru, en dat was, itt wat de persjongens overal neerschrijven, de echte meerwaarde op ons middenveld zaterdag.

En dan zit je nog eens met het hele Bayat verhaal. Waar Trebel zich zelf allesbalve voorbeeldig in heeft gedragen.

Goed ja, de kans dat die binnen 2 weken weer in de ziekenboeg ligt is verre van onbestaande. Als je echter nog een 6 gaat halen, moet deze echt wel weg, want gaat hij teveel spelers die wel nog een meerwaarde kunnen bieden na volgend jaar blokkeren.

Een goede Trebel kan zeker nog wel nuttig zijn voor Anderlecht, kan in principe ook wel samen met Kana op het middenveld spelen maar dan moet je misschien Ashimeru eruit laten. Het probleem is dat Trebel zijn contract volgend jaar afloopt. Dus ofwel probeer je hem nu te verpatsen voor wat geld (waar het niet naar uit ziet), ofwel laat je hem weer meedoen en ben je die op het einde van het seizoen gratis kwijt. Wat wel goed is (om van zijn exuberant loon af te zijn), maar als hij het best goed doet zal dat dan ook weer zuur zijn. En voor hetzelfde geld doet hij het goed en geven ze hem nog een contractverlenging :unsure:
Maar Ashimeru eruit laten zou toch ook onnozel zijn. Haalt echt een heel hoog niveau en lijkt nu helemaal zijn draai gevonden te hebben. Ik had bekerfinale en playoffs wel eens willen zien als die fit was geweest.

Het beste wat ze konden doen was Trebel blijven negeren en dan ging hij wel opnieuw ingegaan zijn op een uitleenbeurt (zoals hij nu na zoveel jaren eindelijk deed) en kon je nog een deeltje van zijn waanzinnig loon recupereren.

In bovenstaande fragmenten uit een oud artikel vind ik dat wel de goede analyse wordt gemaakt.

Veel mensen (en journalisten) staren zich ook blind op zijn verticaliteit en gedraaf. Maar houden daarbij minder rekening met de gevolgen die zijn acties hebben voor de rest van de ploeg. Is geen 6, eerder een 8. Maar daar staat Ashimeru, en dat was, itt wat de persjongens overal neerschrijven, de echte meerwaarde op ons middenveld zaterdag.

En dan zit je nog eens met het hele Bayat verhaal. Waar Trebel zich zelf allesbalve voorbeeldig in heeft gedragen.

Goed ja, de kans dat die binnen 2 weken weer in de ziekenboeg ligt is verre van onbestaande. Als je echter nog een 6 gaat halen, moet deze echt wel weg, want gaat hij teveel spelers die wel nog een meerwaarde kunnen bieden na volgend jaar blokkeren.
Ik heb /had niks tegen Trebel ,Kompany heeft dien links laten liggen met een reden , die we volgens mij nooit gaan weten ( wat zen goed recht is)
Er zijn supporters die het met Mazzu niet zien zitten , nu nog meer want , ow ow hij heeft Kana links laten liggen en Trebel eringezet ( wie weet ligt die na 2 wedstrijden op een bed in Saint-Anne )
IK wil gewoon dit jaar ne prijs ?
Mazzu moet het maar doen :p

Ik heb /had niks tegen Trebel ,Kompany heeft dien links laten liggen met een reden , die we volgens mij nooit gaan weten ( wat zen goed recht is)
Men vergeet ook precies dat Trebel gewoon in de ploeg stond aan het begin van het eerste jaar dat Kompany trainer was. Maar dan weer zijn casual 3 maand in de lappenmand inging.

Ja maar elders gaat hij sowieso dat type bedrag ook nooit meer krijgen dus...
Hein is fan!
En Ghelamco-Paul ongetwijfeld ook.

Uiteindelijk kreeg die wel wat aanbiedingen in het verleden in zijn huidig loon-genre maar dat was dan in het Midden-Oosten enzo en daar had hij geen zin in toen.

Terug
Bovenaan