starspike
Well-known member
de "grote" ploegen willen geen competitie met 18 ploegen met 34 wedstrijden terwijl het merendeel van de "kleine" ploegen dit wel wil. Ze ("grote") hebben liever minder ploegen maar dan met PO zodat ze eventuele misstappen kunnen goed maken in de PO zodat ze makkelijker Europees voetbal kunnen halen. Hierdoor heb je nu eenmaal meer speeldagen voor hen en meer €€€. Maar dan willen ze makkelijker Europees voetbal halen via de beker door minder matchen te spelen?
OK. We gaan er vanuit: G5 heeft 3 stemmen, K11 heeft er 2 en 1B heeft er 1. En Club Brugge wil dit systeem ook niet als ik de supporters moet geloven. Dus als we 80% van de kleine ploegen pakken die dit absoluut zouden willen (ik rond naar onder af).
PRO:
- 12 stemmen van Genk, Anderlecht, Antwerp en Gent.
- 6 stemmen van 3 van de K11
CONTRA:
- 3 stemmen van Club Brugge
- 16 stemmen van 8 van de K11
- 8 stemmen van 1B
Maw zou dat 18 vs 27 zijn. Dat is geen landslide, maar nipt zou ik dit toch ook niet noemen.
Er moet toch wel minder dan het merendeel van de kleine ploegen zijn die hier akkoord mee gaan.
Soit. Niet te letterlijk nemen. Mijn punt is vooral dat men van 4 vd de G5 (met Genk en Gent bovenaan) de boemannen wil maken die quasi eigenhandig "een normale competitie" tegenhouden terwijl het volgens mij echt niet zo simpel ligt.
Zoals hierboven al aangehaald wordt: Dit is één lange en grote onderhandeling en iedereen zal in zijn voordeel stemmen. En als het merendeel een absoluut voordeel had aan een competitie van 18 dan was die er geweest.
(En begrijp me zeker niet verkeerd. Ik vind de PO's op zich tof, maar de halvering moet eruit. Maar maak alles terug zoals het was: gooi er één amateur divisie uit zodat we samen met de beloften een 1B hebben van 16 ploegen ofzo en een 1A van 18 zonder PO's en ik ben ook tevreden. Mijn supporterscarrière heeft nog steeds meer van dat meegemaakt dan van dit)