Jupiler Pro League 2022-2023

Sluiten de voorbereiding af met een 2-1 zege tegen Dinamo Kiev, goals van Janssen en Benson. Donderdag aan de bak thuis tegen FC Drita.

Of we nu wonnen of niet was bijzaak, het ging over de essentie achter de match. Prachtig om zoveel OekraĆÆense vlaggen te zien en iedereen die Putin uitkakt. šŸ˜‚

Veel zitten op de bank vooral idd :unsure:

Wat vooral tegensteekt is dat de anderlecht boys hier doen alsof alles wat de stempel neerpede heeft puur goud is, zelfde shit met heel die in youth we trust onzin. Blijft ook niet veel meer van over.
Sambi komt er wel , beetje zoals CDK , die word hier de nieuwe Messi van West Vlaanderen bekroont maar Na de winterstop en de PO's was die ook vrij onzichtbaar toch :p , uitstekende voetballer maar ook zwaar omhooggemediatiseerd ( de next KDB lol )
Het enigste wat me wat tegensteekt in uwe zin is het woordje alles , vind ik wat overdreven :)

Sambi komt er wel , beetje zoals CDK , die word hier de nieuwe Messi van West Vlaanderen bekroont maar Na de winterstop en de PO's was die ook vrij onzichtbaar toch :p , uitstekende voetballer maar ook zwaar omhooggemediatiseerd ( de next KDB lol )
Het enigste wat me wat tegensteekt in uwe zin is het woordje alles , vind ik wat overdreven :)
Sorry hoor, Lokonga heeft in Belgiƫ nog niet de helft getoond of gepresteerd van wat CdK heeft gedaan. Ik denk niet dat hier iemand CdK ooit al "de Messi van W-Vlaanderen" heeft genoemd, dat maakt gij er nu zelf van.

Maar feit is dat die in elk geval wel 2,5 jaar goed en constant heeft gepresteerd en er zelfs bovenuit stak in zijn laatste seizoen, ondanks uw bewering dat het na de winterstop minder was.

Hem vergelijken met Lokonga is appels en peren. Zelfs Doku, die ik ook een groot talent vind, mss zelfs groter dan CdK (heel jammer van zijn blessures, ik had hem zo graag basis zien staan bij de Duivels ipv Hazard), heeft hier niet getoond wat CdK heeft gepresteerd.

Zelfs Doku, die ik ook een groot talent vind, mss zelfs groter dan CdK (heel jammer van zijn blessures, ik had hem zo graag basis zien staan bij de Duivels ipv Hazard), heeft hier niet getoond wat CdK heeft gepresteerd.

Heeft, los van de blessures, ook vooral te maken met de financiƫle perikelen bij Anderlecht waardoor Doku 2 jaar te vroeg is moeten vertrekken.

Dat negatief gedoe van Anderlecht fans op CDK ook voor niets nodig. Ook geen fan van die KDB vergelijkingen, maar is toch gewoon een ongelofelijk talent. Grootste ooit uit de Brugse jeugd wss. En idd niet te vergelijken met Sambi. Ook een groot talent, heel grote fan, maar een CDK zet ik toch ook in de klasse daarboven. Hopelijk kiest hij voor een club waar hij genoeg minuten kan maken dit seizoen.

Heeft, los van de blessures, ook vooral te maken met de financiƫle perikelen bij Anderlecht waardoor Doku 2 jaar te vroeg is moeten vertrekken.

Dat negatief gedoe van Anderlecht fans op CDK ook voor niets nodig. Ook geen fan van die KDB vergelijkingen, maar is toch gewoon een ongelofelijk talent. Grootste ooit uit de Brugse jeugd wss. En idd niet te vergelijken met Sambi. Ook een groot talent, heel grote fan, maar een CDK zet ik toch ook in de klasse daarboven. Hopelijk kiest hij voor een club waar hij genoeg minuten kan maken dit seizoen.
Elke Club fan breekt jeugd van rsca af en andersom, we moeten toegeven dat rsca en genk al flink wat topper voortgebracht. CDK is het grootste talent ooit voor ons al bracht hij wel veel minder na de winterstop idem voor Lang nieuwe trainer vroeg ook andere taken dan Clement.

Elke Club fan breekt jeugd van rsca af en andersom, we moeten toegeven dat rsca en genk al flink wat topper voortgebracht. CDK is het grootste talent ooit voor ons al bracht hij wel veel minder na de winterstop idem voor Lang nieuwe trainer vroeg ook andere taken dan Clement.
Ik breek hem niet af ze , vond het gewoon te weinig na de winterstop

Ik zou niet weten waarom ik een jeugdspeler van Brugge zou moeten afbreken. Je ziet toch meteen dat Charles enorm veel talent heeft en een grote zal worden. Daar moet je alleen maar bewondering voor hebben.

Mooie overwinning van Anderlecht gisteren tegen Lyon.
Wel wat gezaag binnen de supporters dat Trebel speelde in de plaats van Kana .
Voor de rest sterke Yari ( denk een van zen beste wedstrijden ooit) , knappe goal Esposito ( beetje nen Italiaanse Mitrovic imo )
3-0 tegen Lyon is nice

Zou toch niet te euforisch worden eerlijk gezegd, Lyon vorig seizoen pas nr 8 in de Ligue 1 en starten pas binnen 3 weken met de competitie. Uiteraard beter een mooie overwinning dan een verlies, maar een echte waardemeter lijkt me dit toch ook niet.

Wel wat gezaag binnen de supporters dat Trebel speelde in de plaats van Kana .
Voor de rest sterke Yari ( denk een van zen beste wedstrijden ooit) , knappe goal Esposito ( beetje nen Italiaanse Mitrovic imo )
3-0 tegen Lyon is nice

Maar een Trebel met matchritme en zin in een goed systeem is toch voor elke JPL ploeg een meerwaarde? Waanzinnig gewoon wat ze met hem de laatste jaren hebben uitgestoken. Denk dat Mazzu wel iemand is die hem gewoon zal blijven gebruiken als hij gewoon de beste speler blijkt op de positie die Mazzu wil invullen.

Maar een Trebel met matchritme en zin in een goed systeem is toch voor elke JPL ploeg een meerwaarde? Waanzinnig gewoon wat ze met hem de laatste jaren hebben uitgestoken. Denk dat Mazzu wel iemand is die hem gewoon zal blijven gebruiken als hij gewoon de beste speler blijkt op de positie die Mazzu wil invullen.
Trebel-Ashimeru, dat zijn 2 jongens die vooruit denken en hun positie verlaten en niet echt voor defensieve balans zorgen zonder bal. Beide een 8 en Mazzu gaat hem nu op de 6 zetten. Dat kan die niet. Dat middenveld wordt kaas met gaten. Trebel heeft 1 goeie periode gehad bij ons, met Dendoncker achter hem.

Scoort af en toe maar maakt net zo goed achterlijke fouten en domme balverliezen als hij zich weer Maradona begint te wanen na 2 gelukte passes. Ashimeru is in alle opzichten een betere speler. Bovendien is Trebel enorm wisselvallig Ʃn zeer blessuregevoelig. Dat je meer aan Trebel hebt dan aan Olsson wil ik nog toegeven.

En dat staat los van de extra-sportieve problematiek. Die jongen heeft ons 18 miljoen gekost in totaliteit. Daar kan hij niks aan doen maar het is heel logisch dat een bijna failliet Anderlecht geprobeerd heeft van dat contract af te raken. Hij was ook de enige die in de coronamaanden niet wilde inleveren. Heeft gelogen tegen de club om matchen te missen en zat ondertussen Bayat te helpen met transferbesprekingen in Nantes waar hij een commissie op ving. Zat openlijk Bayat te steunen toen de club door het parket geviseerd werd door die makelaar.

En kom, zo goed is hij ook niet hoor. Hij maakt ons nooit kampioen, hoogstens een meeloper.

Ik was bereid een kans te geven aan Mazzu maar als die voluit rekent op Trebel wordt het al direct een hopeloze zaak. Net op een moment dat Kana een hele nieuwe speler leek te zijn geworden na een moeilijke periode en op een moment van doorbreken leek te komen staan.

Zou jij loon inleveren als ze al jaren met je voeten aan het spelen zijn?
ā€œMet zijn voeten spelenā€. Ik kan hier alles herhalen maar het stond al in mijn post. Het was een van de vele dingen waarvan het steunen van Bayat op dat moment en de club belazeren het ergste was.

En Trebel heeft zichzelf dat contract niet gegeven uiteraard, maar ik neem het het bestuur kwalijk dat ze de trainer nu toelaten hem, net op een moment dat je er bijna vanaf bent, terug belangrijk te maken. Ten koste van een eigen talentvolle ket die goed bezig was. Mij gif is vooral aan Vandenhaute en Verbeke gericht.

Ze hadden trouwens al voor de komst van Kompany besloten dat Trebel eruit moest, dit had niks met Kompany zelf te maken (die die visie wel volledig volgde).

Trebel-Ashimeru, dat zijn 2 jongens die vooruit denken en hun positie verlaten en niet echt voor defensieve balans zorgen zonder bal. Beide een 8 en Mazzu gaat hem nu op de 6 zetten. Dat kan die niet. Dat middenveld wordt kaas met gaten. Trebel heeft 1 goeie periode gehad bij ons, met Dendoncker achter hem.

Scoort af en toe maar maakt net zo goed achterlijke fouten en domme balverliezen als hij zich weer Maradona begint te wanen na 2 gelukte passes. Ashimeru is in alle opzichten een betere speler. Bovendien is Trebel enorm wisselvallig Ʃn zeer blessuregevoelig. Dat je meer aan Trebel hebt dan aan Olsson wil ik nog toegeven.

En dat staat los van de extra-sportieve problematiek. Die jongen heeft ons 18 miljoen gekost in totaliteit. Daar kan hij niks aan doen maar het is heel logisch dat een bijna failliet Anderlecht geprobeerd heeft van dat contract af te raken. Hij was ook de enige die in de coronamaanden niet wilde inleveren. Heeft gelogen tegen de club om matchen te missen en zat ondertussen Bayat te helpen met transferbesprekingen in Nantes waar hij een commissie op ving. Zat openlijk Bayat te steunen toen de club door het parket geviseerd werd door die makelaar.

En kom, zo goed is hij ook niet hoor. Hij maakt ons nooit kampioen, hoogstens een meeloper.

Ik was bereid een kans te geven aan Mazzu maar als die voluit rekent op Trebel wordt het al direct een hopeloze zaak. Net op een moment dat Kana een hele nieuwe speler leek te zijn geworden na een moeilijke periode en op een moment van doorbreken leek te komen staan.
Bwah , ten eerste maken ze ( Trevel /Kana) alle twee regelmatig fouten . Kana is niet foutloos ;)
En ge zegt hetzelf , Trebel zal snel gebleseerd zijn dus tadaaaaa daar is Kana !!

Dan moest de rest ook op technisch werkloos en dat is ook verre van gewenst.

Waarom is Trebel eigenlijk in 2019 naar de b-kern gezet?
Ze hebben jarenlang geprobeerd om hem weg te krijgen, al van onder Rutten. De tribune in, in de etalage zetten, de bank op, etc. Maar Bayat heeft er een punt van gemaakt om te tonen dat ze hem niet buiten kregen.

Nu zijn ze er bijna. Of waren.

Terug
Bovenaan