Jupiler Pro League 2022-2023

tja, probleem van de journalisten in België hé -> als je te kritisch bent kan je de volgende keer op je kin kloppen als je interviews/info wil.

Zou het wel erg vinden voor Mazzu -> zou dezelfde weg opgaan als Hein -> het goed doen bij een kleine club maar dan wel falen bij Genk én bij rsca. Terwijl ik er zeker van ben dat beiden goede trainers zijn, anders haal je niet de resultaten die zij gehaald hebben.

Terwijl de alom toegejuichte Kompany nog niks heeft gerealiseerd qua resultaten...
Echt dude?

Eerste deel van u post uiteraard de nagel op de kop. 2 de deel ben ik het ook mee eens.
Maar waarom toch steeds die onnozele Kompany sneren. Niet alleen van jouw, maar de persjongens hebben daar de laatste maanden ook een handje van weg.

Terwijl je nu net ziet hoe goed die 4de en 3de plaats uiteindelijk waren, dan ook nog eens met vaak voetbal die de standaard van de Jupkes league overtrof. Trouwens genoeg gefrustreerde journalistjes die Kompany helemaal niet toejuichen.

Toch wel van mijn stoel gevallen toen ik Petertje zijn analyse las. Slaat ook nergens op. Is zogezegd de schuld van de Neerpede cultuur, om vervolgens wel alle ervaren spelers (terecht) te gaan fileren. Verschaeren, Amuzu en Delcroix kan je trouwens nog moeilijk jeugd noemen.

Daartegenover staan onze futures die gewoon iedere week net heel veel vechtlust tonen. En Zeno Debast doe onze beste speler is dit seizoensbegin, en Duranville die de meubelen moet komen redden. Nee, Peterke, je slaat de bal helemaal mis. Maar mss heeft hij zich wat laten beïnvloeden door de tentakels van Vandenhaute bij de sporza redactie? Want een vertrek van Mazzu, is gezichtsverlies voor de vriend van de media.

Is ook zo he
Met Trebel: 2 win, 1 lose
Zonder trebel: 1 win, 1 draw en 3 lose

Statistieken liegen niet!

Met Trebel trok het nochtans ook nergens op, en speel je tegen Janneke en Mieke. Was het niet tegen Oostende, heeft Trebel wss 2 goals op zijn kap. Mss de context van de statistieken er ook bijnemen.

Echt dude?

Eerste deel van u post uiteraard de nagel op de kop. 2 de deel ben ik het ook mee eens.
Maar waarom toch steeds die onnozele Kompany sneren. Niet alleen van jouw, maar de persjongens hebben daar de laatste maanden ook een handje van weg.

Terwijl je nu net ziet hoe goed die 4de en 3de plaats uiteindelijk waren, dan ook nog eens met vaak voetbal die de standaard van de Jupkes league overtrof. Trouwens genoeg gefrustreerde journalistjes die Kompany helemaal niet toejuichen.
Ik sneer toch helemaal niet naar Kompany?

Ik stel alleen vast dat zowel Hein als Mazzu resultaten behaald hebben terwijl we daar bij Kompany nog op wachten. Jij vindt blijkbaar die 3e en 4e plaats een prestatie met de kern van op dat moment, maar daar verschillen we dan toch van mening -> Nmecha was echt wel een topspits dus bijna eigenhandig voor dat resultaat heeft gezorgd, en ook vorig jaar vond ik Kouamé/Zirkzee bijzonder sterk als spitsenduo.

Al denk ik echter naar de samenvattingen kijk die ik zie dat het probleem eerder op het middenveld ligt en dat de bal niet vooraan geraakt? Maar bij Kompany heb ik ook vaak traag gebrei gezien op het middenveld, dus misschien hebben de spelers er toch iets mee te maken?

Probleem ligt overal. Bestuur, coach, spelers. Alles loopt fout.
Kompany laten gaan was een zeer slechte beslissing imo. Enige die wat krediet had bij de fans, en het leek alsof hij toch aan het bouwen was, er zat evolutie in. Misschien niet snel genoeg voor iedereen, maar een deel van de fans was mee in het verhaal. None of that 'trust the process' of 'in youth we trust' bullshit, maar we waren in heropbouw. Dan heb je tijd nodig, en laat dat zoals altijd ook te veel gevraagd zijn.
Iedereen wilt korte termijn succes, dat gaat niet lukken. Ik zie ze Mazzu binnen 2-3 weken ook gewoon aan de deur zetten als ze nog eens verliezen in Europa en geen 6/6 halen tegen Kortrijk en Chalala. Is dat dan onterecht? Ik zie weinig lijn in het voetbal, elke week met een andere 11 op het veld, spelers mekkeren tegen elkaar met Hoedt - die een leider zou moeten zijn - op kop, ..

Met Kompany hadden we nog wat geduld. Of dat terecht was of niet laat ik in het midden, maar het leek mij toch de juiste richting opgaan, ook al was het minder in de play-offs. Ik ben er vrij zeker van dat we met Kompany toch meer dan 10/24 hadden gehaald. 10 op 24 he. Tegen Gent, Union, Seraing, Oostende, STVV, OHL, Cercle en wie nog? Een schande is het.
ik zie alleszins wel wat gelijkenissen met de zwarte periode van Club waar we ook sneller wisselden van trainer dan van schoenen.

Met Kortrijk en Charleroi treffen jullie nu wel haalbare tegenstanders, dus wie weet is alles terug peis en vree binnen 2 weken?

Ik sneer toch helemaal niet naar Kompany?

Ik stel alleen vast dat zowel Hein als Mazzu resultaten behaald hebben terwijl we daar bij Kompany nog op wachten. Jij vindt blijkbaar die 3e en 4e plaats een prestatie met de kern van op dat moment, maar daar verschillen we dan toch van mening -> Nmecha was echt wel een topspits dus bijna eigenhandig voor dat resultaat heeft gezorgd, en ook vorig jaar vond ik Kouamé/Zirkzee bijzonder sterk als spitsenduo.

Al denk ik echter naar de samenvattingen kijk die ik zie dat het probleem eerder op het middenveld ligt en dat de bal niet vooraan geraakt? Maar bij Kompany heb ik ook vaak traag gebrei gezien op het middenveld, dus misschien hebben de spelers er toch iets mee te maken?

Die 4de plaats haal je, nadat je zowat je 3 beste spelers verliest. Kompany, Doku en een geblesseerde Van Crombrugge, met een club die dicht bij het faillissement staat. Nmecha was idd een goeie spits, maar had , zeker in het begin, zeker ook zijn gebreken. Zie niet in waarom je daar per se 2de ofzo mee zou worden, want een echte killer was het ook niet hoor.

Die 3de plaats haal je nadat je met Sambi, Nmecha en Miazga je centrale as verliest, en Delcroix en Debast bijna niet spelen door blessures. Boven Brugge en een wonderjaar van Union ga je toch niet raken vorig seizoen? Kouamé Zirkzee was een goed spitsenduo ja, maar hadden ook veel teveel nodig om te scoren. Met het systeem van vorig jaar, en een afwerker vanvoor, haal je met de vingers in de neus PO1.

Bij Mazzu zit je met spelers die een volledige flank moeten afschuimen, 2 centrale verdedigers die hun sas niet vinden in die 3 mans verdediging. Een Verschaeren die ook niet gemaakt is voor de rol die hij krijgt op het middenveld. En een 6 die alles alleen moet oplossen als de 2 aanvallende middenvelders te hoog staan. Dat de persjongens dan komen lullen over hunnen grinta, allemaal goed en wel. Maar dit systeem past niet bij deze spelers. Kompany was zogezegd te koppig, maar Mazzu blijft toch ook gewoon halsstarrig aan zijn systeem vastklampen, dat na 15 matchen totaal niet werkt, en waar we mss een uurtje aanvaardbaar voetbal mee gezien hebben.

ik zie alleszins wel wat gelijkenissen met de zwarte periode van Club waar we ook sneller wisselden van trainer dan van schoenen.

Met Kortrijk en Charleroi treffen jullie nu wel haalbare tegenstanders, dus wie weet is alles terug peis en vree binnen 2 weken?
Met het huidige voetbal lijkt geen enkele tegenstander haalbaar. :)
Maar idd, makkelijker schema zou mss de calvarietocht kunnen verlengen. En met wat meeval win je die matchen. Maar verandert weinig aan het voetbal dat echt nergens op lijkt, en de ideeën van Mazzu die niet bij deze kern lijken te passen.

Die 4de plaats haal je, nadat je zowat je 3 beste spelers verliest. Kompany, Doku en een geblesseerde Van Crombrugge, met een club die dicht bij het faillissement staat. Nmecha was idd een goeie spits, maar had , zeker in het begin, zeker ook zijn gebreken. Zie niet in waarom je daar per se 2de ofzo mee zou worden, want een echte killer was het ook niet hoor.

Die 3de plaats haal je nadat je met Sambi, Nmecha en Miazga je centrale as verliest, en Delcroix en Debast bijna niet spelen door blessures. Boven Brugge en een wonderjaar van Union ga je toch niet raken vorig seizoen? Kouamé Zirkzee was een goed spitsenduo ja, maar hadden ook veel teveel nodig om te scoren. Met het systeem van vorig jaar, en een afwerker vanvoor, haal je met de vingers in de neus PO1.

Bij Mazzu zit je met spelers die een volledige flank moeten afschuimen, 2 centrale verdedigers die hun sas niet vinden in die 3 mans verdediging. Een Verschaeren die ook niet gemaakt is voor de rol die hij krijgt op het middenveld. En een 6 die alles alleen moet oplossen als de 2 aanvallende middenvelders te hoog staan. Dat de persjongens dan komen lullen over hunnen grinta, allemaal goed en wel. Maar dit systeem past niet bij deze spelers. Kompany was zogezegd te koppig, maar Mazzu blijft toch ook gewoon halsstarrig aan zijn systeem vastklampen, dat na 15 matchen totaal niet werkt, en waar we mss een uurtje aanvaardbaar voetbal mee gezien hebben.
Dan is dus de vraag waarom?
- is Mazzu niet slim genoeg om dit in te zien?
- Lukt het wel op training?
- wist hij dit niet op het moment dat hij tekende?
- was er iemand anders het taktisch genie bij Union? (en Charleroi vroeger?)

Zeggen dat Mazzu alleen maar verdedigend gespeeld heeft met Union vind ik niet correct -> heb echt wel matchen gezien van Union (oa tegen Club) waar ze dominant waren en de tegenstander achteruit drukten.

Met het huidige voetbal lijkt geen enkele tegenstander haalbaar. :)
Maar idd, makkelijker schema zou mss de calvarietocht kunnen verlengen. En met wat meeval win je die matchen. Maar verandert weinig aan het voetbal dat echt nergens op lijkt, en de ideeën van Mazzu die niet bij deze kern lijken te passen.
Tegen KVK neem je gewoon de 3 punten hoor, niet twijfelen

Neen hoor, dit hoofdstuk mazzu-anderlecht is ten dode opgeschreven. Voetbal matcht niet met de supporters en met de club, resultaten blijven uit en zijn simpelweg rampzalig te noemen, spelers snappen er niks meer van. Als je nog signalen zoekt voor een aangekondigd ontslag...

Onhoudbare situatie, mede in de hand gewerkt door het onbegrijpelijke besluit om Kompany weg te sturen.

Dan is dus de vraag waarom?
- is Mazzu niet slim genoeg om dit in te zien?
- Lukt het wel op training?
- wist hij dit niet op het moment dat hij tekende?
- was er iemand anders het taktisch genie bij Union? (en Charleroi vroeger?)

Zeggen dat Mazzu alleen maar verdedigend gespeeld heeft met Union vind ik niet correct -> heb echt wel matchen gezien van Union (oa tegen Club) waar ze dominant waren en de tegenstander achteruit drukten.
Ik denk dat hij bij Genk mss een schrik gepakt heeft om van zijn ideeën en systeem af te stappen?
In Mauve was duidelijk te zien dat Verbeke de kern zo samenstelde dat Neerpede wel een plek moest blijven hebben. Dus ik weet niet of al die jeugd wel iets is waar Mazzu zo blij mee is. Zie ook hoe hij Kana als het kan met alle plezier opzij schuift.

Ik zeg ook niet dat Mazzu per se alleen verdedigend speelt, maar zijn spelopvattingen lijken toch vooral vanuit de reactie en een snelle omschakeling. Met lopers vooraan en op het middenveld. En dat hebben we niet per se. Was Mazzu tactisch heel flexibel bij Union? Want ik ga zeker niet beweren dat Mazzu niets kan, en het niet goed heeft gedaan bij Union. Lijkt mij gewoon een mismatch met onze clubcultuur en kern.

Goed, als hij zijn hachje nog kan redden, en de ploeg nog op de rails krijgt (resultaten kan halen) is hij alvast geslaagd voor de stres test op Anderlecht. Want de druk gaat nu echt enorm zijn.

Neen hoor, dit hoofdstuk mazzu-anderlecht is ten dode opgeschreven. Voetbal matcht niet met de supporters en met de club, resultaten blijven uit en zijn simpelweg rampzalig te noemen, spelers snappen er niks meer van. Als je nog signalen zoekt voor een aangekondigd ontslag...

Onhoudbare situatie, mede in de hand gewerkt door het onbegrijpelijke besluit om Kompany weg te sturen.
Ben er zo zeker nog niet van -> Mazzu heeft toch bewezen bij Charleroi en Union dat hij een ploeg kan neerzetten en resultaten kan halen, volgens mij heeft hij enkel wat extra tijd nodig om dit te doen werken bij rsca.
Kan me voorstellen dat er wat meer "sterke" karakters bij rsca zitten die misschien niet blindelings doen wat Mazzu vraagt? Terwijl hij bij Union en Charleroi mss wel meer echt baas was over de kleedkamer?

Nu Mazzu buitensmijten is enorm gezichtsverlies voor WVDH, en wie zouden ze dan in de plaats zetten? één of andere werkloze trainer?

Ben er zo zeker nog niet van -> Mazzu heeft toch bewezen bij Charleroi en Union dat hij een ploeg kan neerzetten en resultaten kan halen, volgens mij heeft hij enkel wat extra tijd nodig om dit te doen werken bij rsca.
Kan me voorstellen dat er wat meer "sterke" karakters bij rsca zitten die misschien niet blindelings doen wat Mazzu vraagt? Terwijl hij bij Union en Charleroi mss wel meer echt baas was over de kleedkamer?

Nu Mazzu buitensmijten is enorm gezichtsverlies voor WVDH, en wie zouden ze dan in de plaats zetten? één of andere werkloze trainer?
Losada wordt her en der genoemd.

Maar zal idd genoeg krediet krijgen nadat Vandenhaute er alles aan heeft gedaan hem bij ons te halen. Maar als de resultaten echt blijven tegenvallen kan je natuurlijk niet anders. Zeker niet nadat je Kompany buitensmijt omdat je net niet tevreden bent over de resultaten vorig seizoen.

Het is ook gewoon veel makkelijker om met een underdogploeg te spelen dan met Anderlecht, Genk of Brugge hé.

Dat is ook nie echt nodig hè. Onze spits staat 80% van de match ter hoogte van de middellijn. En als ge dan es met heel in de aanval zijt is het blind naar voor waardoor er een zee van ruimte ligt.

Hij probeert hetzelfde te doen als met Union.
Een blok zetten, heel veel mensen centraal zodat de tegenstander zich daarin vast loopt en dan snel counteren.

En Peter kan ook beter zwijgen. Hebben we die mens ooit gehoord over Sardella ? Sadiki vond ik net goeie matchen spelen, nu speelde die wel opeens op rechts ipv links (waar zat onze aanwinst daar eigenlijk?)
Yari zijn niveau wel al maanden om van te janken, maar dat ligt niet aan wilskracht, gewoon te weinig kwaliteit

Ik verwacht gewoon meer combinatie voetbal, en hoog druk zetten voor een hoge balrecuperatie. Het tegenovergestelde van wat we nu dus zien eigenlijk.

Voor het voetbal van Union te spelen dat hij vorig seizoen deed, heb je echt mannen, strijders nodig, die voor elke meter gaan en de ziel uit hun lijf kunnen lopen.
En met alle respect, dat is net wat dit Anderlecht totaal niet heeft/is.. Dat zijn fijne jongetjes, verfijnder, maar geen dominerende ploeg. Zo komen ze toch over..

Mannen vs jongetjes

Voor het voetbal van Union te spelen dat hij vorig seizoen deed, heb je echt mannen, strijders nodig, die voor elke meter gaan en de ziel uit hun lijf kunnen lopen.
En met alle respect, dat is net wat dit Anderlecht totaal niet heeft/is.. Dat zijn fijne jongetjes, verfijnder, maar geen dominerende ploeg. Zo komen ze toch over..

Mannen vs jongetjes

Geen strijders maar dravers, dat heeft hij nodig.

Die zever van jongetjes en mannen vind ik een zeer simpele analyse die de persjongens doen op de huidige situatie, want een “jongetje”als Debast doet het bv veel beter dan een “man” als Hoedt. Duranville is begod 16 jaar en de enige die een flits in huis heeft.

Beetje hetzelfde dat we zagen ten tijde van Hasi. Toen hadden we ook zogezegd mannen met baarden nodig. Terwijl het toen vooral de Deschachts, Gillets enz waren die door de mand vielen en de ploeg niet konden trekken. Nu kunnen Hoedt, Murillo, Raman, Trebel, Refaelov, … dat ook niet. En ook Verschaeren, Delcroix en Amuzu kunnen als meer ervaren ex jeugdspelers die kar niet trekken. Ook Diawara en Ashimeru lopen verloren op ons middenveld.

Dat echt niemand, behalve Debast en Silva al iets deftige konden laten zien. En Refaelov in de kleinere matchen. Is toch zeer opvallend. Dat een Vandenbempt dan Mazzu en zijn systeem niet in vraag durft stellen is toch heel bizar.

Terug
Bovenaan