Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kana was de laatste 5-6 matchen van vorig seizoen de beste man in de ploeg. Is een geweldig intelligente speler, en heeft vorig jaar hard aan zijn spiermassa gewerkt. Was de weinige matchen dat hij nu speelde ook gewoon goed hoor. Mazzu stond daar zelfs dan de hele tijd op te schreeuwen dat hij de bal naar voren moest peren. Maar hij houdt het op de 6 simpel: bal veroveren, wegdraaien en bijna zeker inleveren rond zich. Valt niet genoeg op waarschijnlijk. Weer dezelfde discussies als onder Biglia, zucht. Een 6 moet à la Trebel iedereen beginnen dribbelen, uit positie lopen, 2 ballen op 3 kwijtspelen en die 3de bal naar voren pegelen. Dat valt op en dan doet hij mee, zoiets.No offence maar hoe zou die ooit direct kunnen presteren? Als ik Transfermarkt eens bekijk dateert die zijn laatste competitiematch van 13 december 2021 en dan nog maar 26 minuten. Verder wat matchen met de nationale ploeg en voor de rest heeft die niks gespeeld.
De enige reden waarom Anderlecht die kon kopen is omdat die zijn carrière in het slop zit he. Die heeft sowieso tijd nodig.
Wie blokkeert die trouwens? Kana en Arnstad? Daar gaat Anderlecht er momenteel ook niet mee komen hoor.
![]()
Amadou Diawara - Stats 21/22
Player stats of Amadou Diawara (CD Leganés) ➤ Goals ➤ Assists ➤ Matches played ➤ All performance datawww.transfermarkt.com
Hetzelfde met El Hadj eigenlijk.El Hadj heeft bepaalde kwaliteiten waar hij het mee zou kunnen maken, maar dat is nooit een garantie. Je zal mij nu niet horen zeggen dat hij al gearriveerd is en alles moet spelen of zo. Is ook gewoon al 2 jaar op de sukkel en presteert niet meer zo nu. Een jaar geleden zag ik ook dat Kana bij bijna elke invalbeurt op Anderlecht stond te broddelen dat het niet mooi was en was het heel logisch dat hij op de bank zat. Heeft in december eens in een podcast toegegeven dat hij met twijfels speelde, en de combinatie met zijn studies niet lekker liep. Dat heeft hij ondertussen van zich afgeworpen en begint nu gewoon te groeien. Maar hij is gewoon zo'n type lijm dat je eens in de gaten moet houden als hij niet aan de bal is. Niet het type dat de bal lang bijhoudt maar altijd aanspeelbaar is, ruimtes dichtloopt en het spel verlegt met de nadruk op de bal in bezit houden. Biglia had dat ook. Witsel had dat ook. Andere types 6 dan bv. Kouyaté of Fellaini of Vanderhaeghe.Doet me een beetje denken aan de Sambi Lokonga discussie vanop 9L. Die speelde dan een onopvallende, bleke match en toen was alles paars en wit ook laaiend enthousiastHetzelfde met El Hadj eigenlijk.
Nu pas op, Kana heeft idd stappen gezet en die zal er volgens mij wel komen op termijn. Maar om te zeggen dat die moet spelen en de beste man was in het slot van vorig seizoen... Dat zie ik nu persoonlijk wel niet.
Op zich kon enkel Kompany dat goed zien. Kompany heeft een gans traject doorlopen met die kern en vooral met die jonge gasten. In het begin wist hij ook niet goed wat ermee te doen maar uiteindelijk kwamen er toch wel bovendrijven en bracht hij ze toen ze er klaar voor waren (Kana, Arnstad).Doet me een beetje denken aan de Sambi Lokonga discussie vanop 9L. Die speelde dan een onopvallende, bleke match en toen was alles paars en wit ook laaiend enthousiastHetzelfde met El Hadj eigenlijk.
Nu pas op, Kana heeft idd stappen gezet en die zal er volgens mij wel komen op termijn. Maar om te zeggen dat die moet spelen en de beste man was in het slot van vorig seizoen... Dat zie ik nu persoonlijk wel niet.
Lokonga speelt nu enkel maar omdat Partey geblesseerd is. Van zodra die terug is vliegt die heus wel terug naar de bank.Ik vind de vergelijking met Sambi helemaal verkeerd. Die was gewoon toen al met Nmecha onze belangrijkste man. Bouwde elke aanval op. Dirigeerde het tempo.
Als ze voor Sambi na dat seizoen trouwens bijna 20 miljoen euro komen betalen en hij nu weer in de basis staat bij de koploper in de Premier League, zou ik dat nu niet direct aanhalen om je punt te bewijzen. Lijkt mij dan eerder dat degenen die toen zagen dat hij belangrijk was voor Anderlecht het beter zagen.
*in den bak. bedoel je.Lokonga speelt nu enkel maar omdat Partey geblesseerd is. Van zodra die terug is vliegt die heus wel terug naar de bank.
Mocht deze zomer trouwens vertrekken na een seizoen op de bank met enkele belabberde prestaties tussenin.
El Hadj heeft eventjes zijn potentieel laten zien 2 seizoenen geleden maar geen idee of we dat nog terug gaan zien.
Ik denk dat je nu toch te streng bent voor Sambi, heeft ook best wel wat goeie matchen gespeeld in Engeland en door blessures ook meer minuten gemaakt dan ik had verwacht.Lokonga speelt nu enkel maar omdat Partey geblesseerd is. Van zodra die terug is vliegt die heus wel terug naar de bank.
Mocht deze zomer trouwens vertrekken na een seizoen op de bank met enkele belabberde prestaties tussenin.
El Hadj heeft eventjes zijn potentieel laten zien 2 seizoenen geleden maar geen idee of we dat nog terug gaan zien.
Zelfs als hij daar eerste invaller is, en er niet door de mand valt nu (en dat doet hij op dit moment niet), is dat gewoon een erg knappe status lijkt mij. Komende van Anderlecht. Het niveauverschil tussen die 2 clubs is gigantisch.Lokonga speelt nu enkel maar omdat Partey geblesseerd is. Van zodra die terug is vliegt die heus wel terug naar de bank.
Voila dat probleem lost zichzelf op*in den bak. bedoel je.
Tuurlijk en ook Kompany heeft dat onderschat/die jongens overschat. Maar had daar wel een bepaalde balans in gevonden.Op zich kon enkel Kompany dat goed zien. Kompany heeft een gans traject doorlopen met die kern en vooral met die jonge gasten. In het begin wist hij ook niet goed wat ermee te doen maar uiteindelijk kwamen er toch wel bovendrijven en bracht hij ze toen ze er klaar voor waren (Kana, Arnstad).
Volgens mij hebben ze intern Kana al opgegevenAls hij niet goed speelt, mag er toch gezegd worden dat hij niet goed speelt?
Ik geloof best dat die jongen een meerwaarde kan zijn, maar als hij gehaald wordt om een groeiend jeugdproduct te blokkeren, en als men ondertussen in matchen de jongeren eruit gaat pikken om de schuld te geven dat het niet goed loopt, dan moet zo'n kerel wel direct presteren imo.
Enfin het is vooral een reactie op Mazzu die veel kritiek heeft op jonge spelers die net tijd zouden moeten krijgen.
Volgens mij hebben ze intern Kana al opgegeven
Waren die loan players ook niet wegens financiële beperkingen en opportuniteiten?Mazzu is gewoon geen fan. Dat is wel duidelijk.
Waarom zou men een speler die die vorig seizoen onze beste man was in de playoffs opeens opgeven? Zou echt degoutant zijn.Komst van Diawara idd wel verontrustend. En een omgeslag in het beleid. Vorig jaar was men wss voor een loan player gegaan. Om een talent niet systematisch te blokkeren.
Geeft toch veel meer tijd aan jeugdspelers dit seizoen dan Kompany vorig jaar?Goed, Mazzu is geen fan van jeugdspelers, dat is nu wel duidelijk. Neerpede laat hem koud, terwijl dat net het hart van de club is. Had na een maand nog geen woord gewisseld met Kindermans.
Magallan en Harwood Bellis werden een jaar gehuurd, ipv een speler te halen die Debast en Delcroix kwam blokkeren bv.Waren die loan players ook niet wegens financiële beperkingen en opportuniteiten?
Ik denk ook wel dat er ivm Delcroix wel wat vraagtekens waren/zijn of hij een volledig seizoen fit zou zijn?Magallan en Harwood Bellis werden een jaar gehuurd, ipv een speler te halen die Debast en Delcroix kwam blokkeren bv.
Mazzu heeft gewoon veel minder opties om "ervaring" te brengen.Geeft toch veel meer tijd aan jeugdspelers dit seizoen dan Kompany vorig jaar?
![]()
RSC Anderlecht - Squad statistics
This is the compact view of club RSC Anderlecht with performance data of the competition Overall statistics of current season .www.transfermarkt.com
![]()
RSC Anderlecht - Squad statistics
This is the compact view of club RSC Anderlecht with performance data of the competition Overall statistics of current season .www.transfermarkt.com

Idd, Magallan werd pas gehaald na de blessure van Delcroix tegen Vitesse.Ik denk ook wel dat er ivm Delcroix wel wat vraagtekens waren/zijn of hij een volledig seizoen fit zou zijn?