Jupiler Pro League 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
samenwerking stopzetten klopt niet helemaal, want ze willen hem nog wel bij de club houden.
persoonlijk onthou ik wel dat hij ons nog eens in PO1 heeft gezet, alles daarna probeer ik zo snel mogelijk te vergeten.

Er is veel aan het bewegen.
Of dit een goeie keuze is, laat ik in het midden.
Als je de mogelijke vervangers ziet.
Leko, Hasi,...
Ik hou mijn hart vast.
ik heb gelezen dat Euvrard van Dender eerste keuze zou zijn

Dat transferbeleid van Club kan je toch echt niet goed noemen, dat is een 50/50 at best.

Ik vind dat onze PJ daar heel braaf in is geweest.

Dit seizoen heb je met Tzolis en Jashari twee hele goeie transfers gedaan, terwijl je (op het eerste zicht) geld hebt weggegooid aan Nilsson en Romero. Siquet en Jackers waren goedkoop en gehaald voor in de breedte. Je moet hopen dat Nilsson volgend seizoen ontbolstert, maar letterlijk elke Club supporter op dit forum vraagt om deze zomer als grootste prioriteit de verkoop van Nilsson, dus ik ga ervan uit dat niemand me tegenspreekt als we die nu ook reeds als een fail bestempelen.
Vorig seizoen heb je met Thiago een goeie transfer gedaan, maar dan wel veel geld kwijt aan Vetlesen en Skoras. Zinckernagel werd vrij goedkoop gehaald en qua stats viel die nog wel mee, dus hoewel die in zijn totaliteit teleurstelde, heb je er weinig geld aan verloren.
2 en 3 seizoenen geleden was eigenlijk helemaal een ramp. Yaremchuk, Nielsen, Jutgla, Boyata, Larin, Sowah, Buchanan, Hendry, Maouassa, Otasowie, Sobol, Odoi. Hallo zeg, hoeveel geld kan je in de vuilbak gooien. Dat is 50 miljoen euro exclusief salarissen.

Ze hebben wel heel goed gepresteerd wat jeugdwerking betreft, daar hebben ze de laatste jaren echt wel de vruchten van kunnen plukken. En de voltreffers qua transfers waren ook wel echte voltreffers die, financieel gezien, de verloren transfers ruim compenseerden.

Maar puur qua transferbeleid vind ik het bij Club toch niet zo denderend en denk ik dat er toch eens een doorlichting mag komen van de scouting.
Maar dit zie je toch bij elke club nee?

Bij Club valt het meer op omdat de bedragen hoger zijn, maar als je 4 spelers voor 6M haalt en je kan 1 ervan zoals Jashari voor 30+ verkopen dan heb je winst hé, en het dus uiteindelijk wel goed gedaan.

Anderszijds moet je ook een brede kern hebben om op 3 niveaus mee te draaien en dan lijken een Vetlesen, Skoras, Nielsen nog wel "makkelijk" materiaal die je op de bank kan zetten waarbij het duidelijk is dat de basiself véél beter zijn. Maar als je eens een blessure / rode kaart hebt dan zijn dat wel spelers die je kan inbrengen die nog altijd een bepaald basisniveau halen.

Het enige punt waar we als Club-supps ZELF al lang zeggen dat het beter kan en moet qua transfers is de spits positie, dat gaat niemand ontkennen.

Maar de scouting doorlichten terwijl die wel pareltjes gevonden hebben zoals Jashari, Nusa, (Thiago?), Ordonez, Onyedika, Tzolis is toch ook wat kort door de bocht. (en zeker als de maatstaf blijkbaar die laatste 3 jaar is want dan valt het toch echt wel mee qua echte missers)

Zullen zien hé. Heeft een lange weg gehad zonder nederlagen, maar de gekregen hulp van de refs mogen ze niet vergeten of die nederlaag was er sneller gekomen. Als ze de lijn doortrekken van hun laatste wedstrijd, kan het ook snel een Hubert verhaal worden
Dit postte ik na de aanstelling van Milicevic. Dat was er toch goed op ;)

Toch vreemde namen die hier genoemd worden als mislukking zeg.

Vetlesen was vorig jaar gewoon een vaste, goede basisspeler en moest nu wijken voor Jashari (een van de beste spelers die ik ooit zag spelen in het Club shirt). Is dat dan een mislukte transfer?

Odoi was zéér nuttig in z'n korte passage hier.

Buchanan was niet zo goed hier, maar gaat alsnog weg voor 8 miljoen (dus kleine meerwaarde t.o.v. aankoopprijs).

Niet elke aankoop kan een Nusa, Thiago, Sylla, Koussounou, Lang, Wesley, Diatta, Skov, Izquierdo, Dennis, Danjuma, Nsoki etc. zijn he... Dat lijstje is best indrukwekkend. Dit wordt wellicht binnenkort aangevuld met Jashari, Tzolis, Onyedika en Ordonez (die vast allen vertrekken uiteindelijk voor 20-45 miljoen).

Qua aankopen leken me vooral Yaremchuk (veel te dure transferprijs) en Boyata (te hoog loon) prestigetranfers die dom bleken.

Alle andere dure aankopen, die faalden, waren op voorhand helemaal niet zo onlogisch. Sowah was zeer sterk bij OHL. Maouassa leek ook veel te kunnen voor z'n komst. Larin toch ook geen nietskunner. Okereke ook al sterk bij z'n vorige club. Spitspositie blijft de lastigste positie om in te vullen toch.

De Union aankopen Nielsen en Nilsson. Tja, dat leek vooraf al niet zo een goed idee en blijkt dat die inderdaad vooral meesurfen op het enthousiasme bij een kleinere ploeg als Union en boven zichzelf uitstegen.

Zo een Romero. Geef die eens wat tijd zeg. Moest wijken dit jaar voor de uitstekend presterende Mechele en Ordonez (die laatste gaat wellicht ook weer weg van 20-30 miljoen).

Dat is echt een zeer sterk traject qua aankopen he... Alsof door scouting automatisch 80/90% van de aankopen moet geslaagd zijn. Dat lijkt me sowieso een utopie in de vijver waarin Club moet vissen (met spelers die überhaupt moeten willen komen spelen in de JPL o.a.).

Dat transferbeleid van Club kan je toch echt niet goed noemen, dat is een 50/50 at best.

Ik vind dat onze PJ daar heel braaf in is geweest.

Dit seizoen heb je met Tzolis en Jashari twee hele goeie transfers gedaan, terwijl je (op het eerste zicht) geld hebt weggegooid aan Nilsson en Romero. Siquet en Jackers waren goedkoop en gehaald voor in de breedte. Je moet hopen dat Nilsson volgend seizoen ontbolstert, maar letterlijk elke Club supporter op dit forum vraagt om deze zomer als grootste prioriteit de verkoop van Nilsson, dus ik ga ervan uit dat niemand me tegenspreekt als we die nu ook reeds als een fail bestempelen.
Vorig seizoen heb je met Thiago een goeie transfer gedaan, maar dan wel veel geld kwijt aan Vetlesen en Skoras. Zinckernagel werd vrij goedkoop gehaald en qua stats viel die nog wel mee, dus hoewel die in zijn totaliteit teleurstelde, heb je er weinig geld aan verloren.
2 en 3 seizoenen geleden was eigenlijk helemaal een ramp. Yaremchuk, Nielsen, Jutgla, Boyata, Larin, Sowah, Buchanan, Hendry, Maouassa, Otasowie, Sobol, Odoi. Hallo zeg, hoeveel geld kan je in de vuilbak gooien. Dat is 50 miljoen euro exclusief salarissen.

Ze hebben wel heel goed gepresteerd wat jeugdwerking betreft, daar hebben ze de laatste jaren echt wel de vruchten van kunnen plukken. En de voltreffers qua transfers waren ook wel echte voltreffers die, financieel gezien, de verloren transfers ruim compenseerden.

Maar puur qua transferbeleid vind ik het bij Club toch niet zo denderend en denk ik dat er toch eens een doorlichting mag komen van de scouting.

Je spreekt wel heel snel over in de vuilbak gooien bij die spelers daar.

Yaremchuck was de dikste en meest obvious misser.

Maar de rest?

Boyata: - 1,4 miljoen: heeft niet genoeg gespeeld en kostte teveel aan salaris, maar aankoopbedrag was laag.
Nielsen - 7,5 miljoen: was dit seizoen minder mede door familiaal leed en blessure, maar die is echt al wel van waarde geweest.
Jutgla - 5 miljoen: idem, mindere momenten maar echt wel van waarde geweest en nog jong dus doorverkoopwaarde zal zeker boven 5 miljoen zijn.
Larin - transfervrij: heeft dus 0€ gekost, was een flop maar toch nog verkocht voor 1.5 miljoen.
Sowah - 9 miljoen: te duur aangekocht en te weinig indruk gemaakt, idd een flop.
Buchanan - 6,5 miljoen: meer van verwacht maar deed gewoon aardig mee en verkocht voor 7,3 miljoen.
Hendry - 4,5 miljoen: was gewoon degelijk, kon zeker mee als CV, verkocht voor 5 miljoen.
Maouassa - 4 miljoen: geflopt en gratis laten gaan.
Otasowie - 4 miljoen: geflopt en gratis laten gaan.
Sobol - 3.5 miljoen: was gewoon degelijk en draaide mee, verkocht voor 2,5 miljoen.
Odoi - 700k: je bent voor of tegen hem, maar we hebben hem wel kunnen gebruiken op bepaalde momenten. Maar heeft geen hol gekost.

Dus naast de grootste misser Yaremchuck is de grootste financiële misser Sowah. Ook Maouassa en Otasowie waren te duur maar soms betaal je nu eenmaal teveel voor een jeugdspeler die het dan toch niet haalt. Maar dat zijn missers. En ook het loon van Boyata was weggegooid geld.

Maar de rest is dus absoluut niet "geld in de vuilbak gooien" imo.

Je spreekt wel heel snel over in de vuilbak gooien bij die spelers daar.

Yaremchuck was de dikste en meest obvious misser.

Maar de rest?

Boyata: - 1,4 miljoen: heeft niet genoeg gespeeld en kostte teveel aan salaris, maar aankoopbedrag was laag.
Nielsen - 7,5 miljoen: was dit seizoen minder mede door familiaal leed en blessure, maar die is echt al wel van waarde geweest.
Jutgla - 5 miljoen: idem, mindere momenten maar echt wel van waarde geweest en nog jong dus doorverkoopwaarde zal zeker boven 5 miljoen zijn.
Larin - transfervrij: heeft dus 0€ gekost, was een flop maar toch nog verkocht voor 1.5 miljoen.
Sowah - 9 miljoen: te duur aangekocht en te weinig indruk gemaakt, idd een flop.
Buchanan - 6,5 miljoen: meer van verwacht maar deed gewoon aardig mee en verkocht voor 7,3 miljoen.
Hendry - 4,5 miljoen: was gewoon degelijk, kon zeker mee als CV, verkocht voor 5 miljoen.
Maouassa - 4 miljoen: geflopt en gratis laten gaan.
Otasowie - 4 miljoen: geflopt en gratis laten gaan.
Sobol - 3.5 miljoen: was gewoon degelijk en draaide mee, verkocht voor 2,5 miljoen.
Odoi - 700k: je bent voor of tegen hem, maar we hebben hem wel kunnen gebruiken op bepaalde momenten. Maar heeft geen hol gekost.

Dus naast de grootste misser Yaremchuck is de grootste financiële misser Sowah. Ook Maouassa en Otasowie waren te duur maar soms betaal je nu eenmaal teveel voor een jeugdspeler die het dan toch niet haalt. Maar dat zijn missers. En ook het loon van Boyata was weggegooid geld.

Maar de rest is dus absoluut niet "geld in de vuilbak gooien" imo.

Je vergeet gemakshalve de salarissen en tekengelden in je vergoeilijkingen van een hoop flops/teleurstellingen. Spelers komen niet naar Club voor een Mars en een Snickers. Je kan transfers niet enkel beoordelen op aan- en verkoopbedrag wanneer salarissen en tekengelden bijna 60 a 70% van uw budget in beslag nemen.

Maar als jij tevreden bent, ga ik u daar niet in tegenspreken. Dat is uw goed recht.

Je vergeet gemakshalve de salarissen en tekengelden in je vergoeilijkingen van een hoop flops/teleurstellingen. Spelers komen niet naar Club voor een Mars en een Snickers. Je kan transfers niet enkel beoordelen op aan- en verkoopbedrag wanneer salarissen en tekengelden bijna 60 a 70% van uw budget in beslag nemen.

Maar als jij tevreden bent, ga ik u daar niet in tegenspreken. Dat is uw goed recht.

Maar dan nog, je haalt spelers aan (Nielsen, Jutgla, Buchanan, Hendry, Sobol, Odoi) die gewoon degelijk tot goed zijn of waren en waar we echt wel iets aan hadden of hebben. Dat zijn dan toch geen flops of geld in de vuilbak?

We zitten hier te discussiëren over het beleid van Club Brugge, maar ondertussen ontslaat Gent hun trainer die ze enkele weken terug nog een contractverlenging hebben gegeven tot 2028. :laugh: Dat is pas een schoolvoorbeeld van een slecht beleid.

Om het nog even over de transfers van Club zelf dan te hebben: Het is niet meer dan logisch dat er hier en daar enkele flops tussen zitten. Niet elke transfer gaat nu eenmaal positief uitdraaien. Wij blijven nu eenmaal een club die veel transfers moet doen omdat veel spelers hier een tussenstap komen maken. Hoe meer transfers, hoe meer potentiële flops natuurlijk. Echter vind ik sommige namen hier toch wel schromelijk overdreven. In welke wereld zijn o.a. Jutgla, Vetlesen, Nielsen geflopte spelers?

Yaremchuk, Sowah en Boyata. Dat waren inderdaad flops. En van Yaremchuk kon je dat natuurlijk van mijlenver zien aankomen. Een spits halen voor een dergelijk bedrag die niet eens outstandig was bij een subtopper in de JPL is om problemen vragen natuurlijk.

We zitten hier te discussiëren over het beleid van Club Brugge, maar ondertussen ontslaat Gent hun trainer die ze enkele weken terug nog een contractverlenging hebben gegeven tot 2028. :laugh: Dat is pas een schoolvoorbeeld van een slecht beleid.
Da's voor volgende week. Wat anders gedaan tijdens de zomerstop!

Om het nog even over de transfers van Club zelf dan te hebben: Het is niet meer dan logisch dat er hier en daar enkele flops tussen zitten. Niet elke transfer gaat nu eenmaal positief uitdraaien.

Hoewel ik mij wel kan vinden in die redenering, bewijst Union toch al enkele jaren na elkaar het tegendeel. Ik denk dat ook redelijk wat spelers Union niet zien als eindstation. Anderen gaan het beter weten, maar ik denk dat veruit de grote meerderheid van spelers waar ze überhaupt geld aan hebben uitgegeven ook echt sportief deftig hebben gerendeerd.

Hoewel ik mij wel kan vinden in die redenering, bewijst Union toch al enkele jaren na elkaar het tegendeel. Ik denk dat ook redelijk wat spelers Union niet zien als eindstation. Anderen gaan het beter weten, maar ik denk dat veruit de grote meerderheid van spelers waar ze überhaupt geld aan hebben uitgegeven ook echt sportief deftig hebben gerendeerd.
Laten we eind volgend seizoen eens kijken hoeveel goede spelers Union overhoudt als ze een jaar in de etalage van de CL gestaan hebben.

Zelfde voor Tolu hé -> moest die hebben kunnen schitteren hebben in de CL dan waren jullie die nu kwijt hé

Boyata heeft ons meer dan 10 miljoen gekost

Op de man spelen is voor niks nodig.
Jongens toch, ik begin echt boos/droevig te worden door de laatste pagina's aan Pieterjan/Zantas flauwekul.
De toon in jullie posts doet uitschijnen dat Club de afgelopen 3 jaar amper iets goeds gedaan heeft, troosteloos het kampioenschap verloren heeft etc etc... Die oplijsting van (gefaalde) spelers, hoe kansloos kan ze zijn :thumb: :thumb: :thumb:
Hou er gewoon mee op, want jullie maken zich met 2 onsterfelijk belachelijk. Maar echt Onsterfelijk, met een grot O.

Maar dan nog, je haalt spelers aan (Nielsen, Jutgla, Buchanan, Hendry, Sobol, Odoi) die gewoon degelijk tot goed zijn of waren en waar we echt wel iets aan hadden of hebben. Dat zijn dan toch geen flops of geld in de vuilbak?

Als jij tranfers als die van Buchanan, Sobol of Odoi in hun totaliteit een positieve meerwaarde (degelijk tot goed, waar je echt iets aan had) vond hebben (transferprijs + salaris + tekengeld <-> prestaties + verkoopsprijs) voor een ploeg als Club Brugge, dan ben jij het soort supporter waar elke voorzitter/CEO van droomt.
En dat zeg ik zonder pejoratieve bijbedoelingen overigens. Jij gaat meer plezier halen uit het voetbal dan vele anderen.

Maar we staan in die opvatting wel haaks op elkaar.

Misschien eens kijken naar de transferbalansen van Club de laatste 5 tot 10 jaar in plaats van de miskopen er te zitten uitpikken.

Jongens toch, ik begin echt boos/droevig te worden door de laatste pagina's aan Pieterjan/Zantas flauwekul.
De toon in jullie posts doet uitschijnen dat Club de afgelopen 3 jaar amper iets goeds gedaan heeft, troosteloos het kampioenschap verloren heeft etc etc... Die oplijsting van (gefaalde) spelers, hoe kansloos kan ze zijn :thumb: :thumb: :thumb:
Hou er gewoon mee op, want jullie maken zich met 2 onsterfelijk belachelijk. Maar echt Onsterfelijk, met een grot O.

Ik stel voor dat je je beperkt tot het SN3 forum als enkele posts van andersdenkenden je boos/droevig maken. Ik heb letterlijk 2 posts geplaatst en je begint hier met de studs vooruit te tackelen.
Ik denk dat zowel Niklas als ik, ondanks onze onpopulaire mening, altijd met respect voor eenander hebben gesproken, en argumenten hebben aangehaald om onze mening te staven. Zulke persoonlijke aanvallen zijn niet nodig. Als je vindt dat we onzin uiten, kan je ons gewoon negeren. Dat is niet moeilijk, ik heb ook al een paar mensen op de negeerlijst gezwierd wiens mening ik amper productief vind voor dit forum.

Toch vreemde namen die hier genoemd worden als mislukking zeg.

Vetlesen was vorig jaar gewoon een vaste, goede basisspeler en moest nu wijken voor Jashari (een van de beste spelers die ik ooit zag spelen in het Club shirt). Is dat dan een mislukte transfer?

Odoi was zéér nuttig in z'n korte passage hier.

Buchanan was niet zo goed hier, maar gaat alsnog weg voor 8 miljoen (dus kleine meerwaarde t.o.v. aankoopprijs).

Niet elke aankoop kan een Nusa, Thiago, Sylla, Koussounou, Lang, Wesley, Diatta, Skov, Izquierdo, Dennis, Danjuma, Nsoki etc. zijn he... Dat lijstje is best indrukwekkend. Dit wordt wellicht binnenkort aangevuld met Jashari, Tzolis, Onyedika en Ordonez (die vast allen vertrekken uiteindelijk voor 20-45 miljoen).

Qua aankopen leken me vooral Yaremchuk (veel te dure transferprijs) en Boyata (te hoog loon) prestigetranfers die dom bleken.

Alle andere dure aankopen, die faalden, waren op voorhand helemaal niet zo onlogisch. Sowah was zeer sterk bij OHL. Maouassa leek ook veel te kunnen voor z'n komst. Larin toch ook geen nietskunner. Okereke ook al sterk bij z'n vorige club. Spitspositie blijft de lastigste positie om in te vullen toch.

De Union aankopen Nielsen en Nilsson. Tja, dat leek vooraf al niet zo een goed idee en blijkt dat die inderdaad vooral meesurfen op het enthousiasme bij een kleinere ploeg als Union en boven zichzelf uitstegen.

Zo een Romero. Geef die eens wat tijd zeg. Moest wijken dit jaar voor de uitstekend presterende Mechele en Ordonez (die laatste gaat wellicht ook weer weg van 20-30 miljoen).

Dat is echt een zeer sterk traject qua aankopen he... Alsof door scouting automatisch 80/90% van de aankopen moet geslaagd zijn. Dat lijkt me sowieso een utopie in de vijver waarin Club moet vissen (met spelers die überhaupt moeten willen komen spelen in de JPL o.a.).

Wat betreft Vetlesen als mislukking, dat zijn nochtans de woorden van NemesisBE zelve. Ik durf het niet aan om die man tegen te spreken, en heb zijn woorden overgenomen.
Ik heb ook maar heel weinig positieve woorden over Odoi gelezen in zijn passage bij Club Brugge, zéér nuttig vind ik wel een gewaagde uitspraak. Maar wederom, ik ga ook jou niet tegenspreken.

Zoals aangehaald tegenover Stungunner, je kan transfers niet enkel beoordelen op basis van aankoop en verkoop prijs. Ten eerste komen spelers naar Brugge voor een deftige som tekengeld en een aardig salaris, spelers die hier twee/drie jaar blijven, dat dikt aan. Zo'n Buchanan heb je dan wel voor een klein profijt van de hand gedaan, als je zijn tekengeld en salaris eraf trekt, kom je op een verlies uit. Daarnaast heb je in die tijd ook gewoon plaats minder in je kern voor iemand die wél een meerwaarde had kunnen zijn.

Ik ga niet akkoord met je afsluitende alinea, maar ik denk niet dat er iemand overtuigt dient te worden van eenander zijn gelijk. To each their own.

Het is nu eenmaal makkelijker om 'negatief' commentaar te geven op een andere ploeg, dan de ploeg waarvoor je zelf supportert. Het zou je wel sieren om iets minder defensief te gaan en te kijken welke argumenten ze aanbrengen. Ik ben het zelf niet steeds eens met @Général Zantas of @Pieterjan94 maar je kan toch niet zeggen dat ze geen gefundeerde posts doen of geen context/kader voorzien.

Het staat je open om in discussie te gaan, maar dit gewoon te weerleggen als dat ze zich 'onsterfelijk' belachelijk maken...

Verhoudingsgewijs zijn er hier heel wat meer Clubsupporters dus is het vaak ook moeilijk discussiëren over zaken waar nuance of gevoeligheden zijn. Als je zelf deel bent van de groep merk je dat veel minder omdat je weinig of geen tegenstribbeling krijgt. Dit versterkt zichzelf continue trouwens door posts als bovenstaande.

Het is nu eenmaal makkelijker om 'negatief' commentaar te geven op een andere ploeg, dan de ploeg waarvoor je zelf supportert. Het zou je wel sieren om iets minder defensief te gaan en te kijken welke argumenten ze aanbrengen. Ik ben het zelf niet steeds eens met @Général Zantas of @Pieterjan94 maar je kan toch niet zeggen dat ze geen gefundeerde posts doen of geen context/kader voorzien.

Het staat je open om in discussie te gaan, maar dit gewoon te weerleggen als dat ze zich 'onsterfelijk' belachelijk maken...

Verhoudingsgewijs zijn er hier heel wat meer Clubsupporters dus is het vaak ook moeilijk discussiëren over zaken waar nuance of gevoeligheden zijn. Als je zelf deel bent van de groep merk je dat veel minder omdat je weinig of geen tegenstribbeling krijgt. Dit versterkt zichzelf continue trouwens door posts als bovenstaande.

Zonder opscheppen, denk ik wel in de top-3 te staan van mensen die het meest kritisch zijn over eigen ploeg!

Ik heb natuurlijk wel het voordeel dat het extreem gemakkelijk is om kritisch te zijn over Beerschot, er gaat letterlijk niets goed.

Ja maar... ze blijven hier dingen herhalen die weerlegd werden door mezelf en anderen. En blijven om onze argumenten heen fietsen met lijstjes die op niets slaan.
Dat ik Vetlesen een mislukking vind, heb ik trouwens niet gezegd. Ik heb gezegd dat ik hem meer een mislukking vind dan anderen in PJ z'n oorspronkelijk lijstje, wat ook al op niets sloeg.
Daarom dat ik vind dat ze zich hier onsterfelijk belachelijk maken door een oplijsting te posten die kant noch wal raakt. En net door die onnozele oplijsting vergooien ze hun argumentatie, die, helaas, meestal ook kant noch wal raakt.
En dan heb ik ook steeds minder zin om hier walls of text te posten, met argumenten, omdat ze toch niet ter harte genomen worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan