Dat transferbeleid van Club kan je toch echt niet goed noemen, dat is een 50/50 at best.
Ik vind dat onze PJ daar heel braaf in is geweest.
Dit seizoen heb je met Tzolis en Jashari twee hele goeie transfers gedaan, terwijl je (op het eerste zicht) geld hebt weggegooid aan Nilsson en Romero. Siquet en Jackers waren goedkoop en gehaald voor in de breedte. Je moet hopen dat Nilsson volgend seizoen ontbolstert, maar letterlijk elke Club supporter op dit forum vraagt om deze zomer als grootste prioriteit de verkoop van Nilsson, dus ik ga ervan uit dat niemand me tegenspreekt als we die nu ook reeds als een fail bestempelen.
Vorig seizoen heb je met Thiago een goeie transfer gedaan, maar dan wel veel geld kwijt aan Vetlesen en Skoras. Zinckernagel werd vrij goedkoop gehaald en qua stats viel die nog wel mee, dus hoewel die in zijn totaliteit teleurstelde, heb je er weinig geld aan verloren.
2 en 3 seizoenen geleden was eigenlijk helemaal een ramp. Yaremchuk, Nielsen, Jutgla, Boyata, Larin, Sowah, Buchanan, Hendry, Maouassa, Otasowie, Sobol, Odoi. Hallo zeg, hoeveel geld kan je in de vuilbak gooien. Dat is 50 miljoen euro exclusief salarissen.
Ze hebben wel heel goed gepresteerd wat jeugdwerking betreft, daar hebben ze de laatste jaren echt wel de vruchten van kunnen plukken. En de voltreffers qua transfers waren ook wel echte voltreffers die, financieel gezien, de verloren transfers ruim compenseerden.
Maar puur qua transferbeleid vind ik het bij Club toch niet zo denderend en denk ik dat er toch eens een doorlichting mag komen van de scouting.
Je spreekt wel heel snel over in de vuilbak gooien bij die spelers daar.
Yaremchuck was de dikste en meest obvious misser.
Maar de rest?
Boyata: - 1,4 miljoen: heeft niet genoeg gespeeld en kostte teveel aan salaris, maar aankoopbedrag was laag.
Nielsen - 7,5 miljoen: was dit seizoen minder mede door familiaal leed en blessure, maar die is echt al wel van waarde geweest.
Jutgla - 5 miljoen: idem, mindere momenten maar echt wel van waarde geweest en nog jong dus doorverkoopwaarde zal zeker boven 5 miljoen zijn.
Larin - transfervrij: heeft dus 0€ gekost, was een flop maar toch nog verkocht voor 1.5 miljoen.
Sowah - 9 miljoen: te duur aangekocht en te weinig indruk gemaakt, idd een flop.
Buchanan - 6,5 miljoen: meer van verwacht maar deed gewoon aardig mee en verkocht voor 7,3 miljoen.
Hendry - 4,5 miljoen: was gewoon degelijk, kon zeker mee als CV, verkocht voor 5 miljoen.
Maouassa - 4 miljoen: geflopt en gratis laten gaan.
Otasowie - 4 miljoen: geflopt en gratis laten gaan.
Sobol - 3.5 miljoen: was gewoon degelijk en draaide mee, verkocht voor 2,5 miljoen.
Odoi - 700k: je bent voor of tegen hem, maar we hebben hem wel kunnen gebruiken op bepaalde momenten. Maar heeft geen hol gekost.
Dus naast de grootste misser Yaremchuck is de grootste financiële misser Sowah. Ook Maouassa en Otasowie waren te duur maar soms betaal je nu eenmaal teveel voor een jeugdspeler die het dan toch niet haalt. Maar dat zijn missers. En ook het loon van Boyata was weggegooid geld.
Maar de rest is dus absoluut niet "geld in de vuilbak gooien" imo.