Met alle respect, maar voor die mannen is dat toch gewoon wat play money ?
Die Olbrechts, die is CTO bij Umicore. Wat verdient die sjarel ? Waarschijnlijk 500k per jaar bruto en in een of andere constructie dat die minimale taxen betaalt. 300k netto per jaar of zo. Dan is 30k kopen als de koers in het putje zit niet zo stoer. Dat is zoals een normale sterveling voor 3k een aandeel koopt. Niet bijzonder stoer.
Uw dierbare dienaar koopt elk jaar, weliswaar via een kortingschema, voor >20% van zijn netto loon aandelen van zijn prut werkgever. Ik zit hier al 10+ y en de koers is sinds begin x4 gegaan. Moest ik die allemaal in 1x verkopen zit ik ver boven die insider meldingen van die sjarels.
Umicore op zijn piek was ~15mrd (nu ~1/3). Waar ik werk, zijn we 30-50mrd market cap. Ik zie hier om de zoveel dagen insider meldingen passeren van random mgmt mannetjes die ik zelfs niet ken (lees: die zijn minstens 2 niveaus onder CEO, want anders herken ik ze wel) 'open buy' 2M, 3M... Overlaatst 'open sell' van 20M zien passeren van een CEO report.
Ik heb hier onze insider activity open staan.
Nieuwe CEO report (kleinste divisie): Dag 1 on the job: Non open market buy: 600k (hello, your welcome gift)
Andere CEO report: Open market sell: 400k
Een random board member: non open buy: total hold: 8M USD (een random independent board member WTF)
CEO: open sell: 9M, nog 30M holding
Een random controller: open sell: 750k. Holding: 3M
Een ander random board member: Open sell: 200k, holding: 8M (WTF, ik moet dringend board member worden - dat zijn dus non executive independent board members

)
CEO: Option execute+automated sell. 6M netto in het zakje
CFO (die werkt hier 2-3y) heeft na 2-3y blijkbaar 24M USD aandelen opgebouwd. Het leven als US company C staff is toch flappen tappen
(Dit is een selectie van de laatste 6mnd)
(leve NASDAQ website, kun je snel filteren. CEO laatste 2y voor 40M USD verkocht en zijn # of shared held is toch nog naar boven gegaan. Het maakt de "we gaan allemaal onze bonus moeten halveren, ook ik" een beetje zuur

)