Kleine Beursfeiten

Helpt dit om je te overtuigen? Zolang de meltup bezig is, zal Nasdaq outperformen, maar op langere termijn BRKb (if history is any guide). Zelf ga ik er nog vanuit dat de meltup nog enkele maanden duurt, dus daarom de gefaseerde omschakeling (risicomanagement van late cyclus). We zitten nu mogelijk in een fase waarin risico/rendement op termijn snel verslechtert en waarin de kans op rotatie of hogere volatiliteit toeneemt:
Ik zou dus zeker niet op tech aandelen springen omdat het nu populair is, kan plots omslaan. Dat kan binnen een jaar zijn maar kan ook morgen zijn dat die aandelen stoppen met stijgen. Meestal is de grote massa verkeerd.

Ik zou dus zeker niet op tech aandelen springen omdat het nu populair is, kan plots omslaan. Dat kan binnen een jaar zijn maar kan ook morgen zijn dat die aandelen stoppen met stijgen. Meestal is de grote massa verkeerd.
Als je een stevige core (defensief bv. BRKb en index voor groei bv. IWDA) hebt, aangevuld met beperkte speculatieve upside zoals tech (voor extra winstpotentieel) lijkt me het naar de toekomst toe ok. Het portfolio van Cege is daar een goed voorbeeld van. Maar enkel tech wordt op termijn wel riskant.

Als je een stevige core (defensief bv. BRKb en index voor groei bv. IWDA) hebt, aangevuld met beperkte speculatieve upside zoals tech (voor extra winstpotentieel) lijkt me het naar de toekomst toe ok. Het portfolio van Cege is daar een goed voorbeeld van. Maar enkel tech wordt op termijn wel riskant.
Ik probeer ook te diversifiëren in dividend aandelen zoals GBL en ook in BRKb omdat de indexen niet meer de economie weerspiegelen momenteel.

bears komen intelligent over
bulls verdienen het geld

:unsure: :unsure:
inb4 crash
Denk niet dat Berkshire bears zijn. Ze doen gewoon aan goed risk/reward management om zo op lange termijn hun rendement te behalen.
En inderdaad, in een bullmarket verdienen bulls het geld.

De vergelijking met 2000 gaat ook gewoon niet op nu... nu zijn er effectief earnings.
MU staat aan 8x forward earnings, in mijn ogen nog steeds ondergewaardeerd.
Mogelijks cyclisch indien ze teveel capaciteit uitbouwen? Sure...

Berkshire underperformed de QQQ trouwens sinds 2009, sinds dat er lage interest rates en voornamelijk QE is.

De vergelijking met 2000 gaat ook gewoon niet op nu... nu zijn er effectief earnings.
MU staat aan 8x forward earnings, in mijn ogen nog steeds ondergewaardeerd.
Mogelijks cyclisch indien ze teveel capaciteit uitbouwen? Sure...
This time is different… Mogelijk binnen korte (maanden) tijd te veel optimisme over toekomstige groei en AI-dominantie? Maar, laat eerst de meltup nog maar even doorrazen.

Zowel Oxy als Regeneron iets uitgebreid in de laatste dagen, DSM Firmenich al een tijd geleden hetzelfde.
DSM-Firmenich doet het goed de laatste tijd. Juist voor slot nog een mooie sprint. 😚. In tussentijd ook nog zijn dividend uitgekeerd.

Nog een te vermelden aandeel: procept biorobotics. Mooi gestegen de laatste tijd. Nog veel potentieel lijkt mij.

Laatst bewerkt:
Rumors that Palo Alto Networks SentinelOne zou overnemen. Gisteren +10%.

Heb een kleine positie. Deal zou strategisch steek houden. Als stand-alone is het lastig voor S om voldoende competitief te zijn tegen MSFT, PANW en CRWD, omdat ze veel te klein zijn en de distributie ontbreken. Maar qua product zijn ze wellicht het best in hun markt, en als onderdeel van een grotere speler kunnen ze dat veel beter leveragen.
Sentinelone op iets meer dan een maand tijd 50% gestegen. Zou er iets op til zijn..?

Laatst bewerkt:
Workday met goede resultaten, +10% nabeurs
voor mij zit de key hierin:

Q: Can you elaborate on how Workday's AI solutions provide a competitive advantage compared to building similar capabilities internally? A: Aneel Bhusri, CEO, explained that Workday's AI solutions are built to operate within a lawful framework, ensuring security and compliance. Customers prefer this approach over building internally, which might bypass necessary governance. Workday offers three paths: selling their own agents, enabling customers to build on their platform, and providing AI APIs for third-party development, all ensuring lawful operations.
en als dit je grootste probleem is dan valt het allemaal wel mee met de AI-risk voor een SAAS platform, nee?

• The company faces challenges in meeting the high demand for its AI products, requiring efficient scaling and deployment.
Aangezien Workday de owner van de werknemersdata blijft zie ik niet, behalve dan de "seat reduction" door een algemene recessie en layoffs, hoe dit platform gedisrupt gaat worden door AI.

Doeme hé - EVS blijkbaar op rand van failliet, grote tegenvaller voor portefeuille :cry2:
ouch same here.

wat mis ik dan dat zo slecht is?

Outlook

Op basis van de resultaten over het eerste kwartaal en de huidige marktdynamiek handhaafde EVS de omzetprognose van 220 tot 240 miljoen euro.

Verder rekent EVS voor dit jaar op een bijbehorend EBIT-resultaat van 40 tot 50 miljoen euro, zo maakte het bedrijf donderdag bekend.

De brutomarge voor het volledige jaar 2026 zal naar verwachting licht dalen als gevolg van een verschuiving in het productassortiment, "voornamelijk door de bijdrage van onze nieuwe bedrijfsdivisie voor robotica, T-Motion", aldus EVS.

Deze vooruitzichten blijven onderhevig aan verschillende ontwikkelingen, waaronder de oorlog in het Midden-Oosten en valutakoersen.

De orderportefeuille voor de lange termijn, na 2026, is solide met een waarde van 89,0 miljoen euro, wat bemoedigend is, volgens EVS.

Afzonderlijk meldde het bedrijf donderdag dat De Wit in juli zal vertrekken als financieel directeur. Terwijl een opvolger wordt gezocht, zal Christophe Piron aantreden als interim-CFO.

Terug
Bovenaan