Lente & zomer 2025

Maar veel? Hier wel wat gedruppel maar niet eens genoeg om tot in de regenwaterput te raken.

Dat occlusiefront zou heel langzaam van west naar oost trekken, maar uiteindelijk loste dat geleidelijk op precies, waardoor het centrum en oosten minder lang regen kregen dan gedacht. Regio Antwerpen vanaf de namiddag toch een uur of 2 regen gehad.

In Heist-op-den-Berg heeft het voor eerst sinds februari nog eens goed geregend. Het was nacht, dus prima timing :)

Regionaal heel grote verschillen. Ik zie meetstations van 16l/m² en er zijn er ook met bijna niets.

Het wordt gelukkig warmer want 11 graden met windkracht 5 uit het noorden is niet bepaald lente-achtig maar ronduit onaangenaam

Ja hier in Mol heeft het toch al de hele dag goed geregend hoor. Soms wat gedruppel, maar ook periodes dat het er goed uit valt.

Ja hier in Mol heeft het toch al de hele dag goed geregend hoor. Soms wat gedruppel, maar ook periodes dat het er goed uit valt.
En de provincie die het in feite het hardst nodig heeft (West-Vlaanderen), krijgt precies weer zo goed als niets.

Pft, 't is weer heel het jaar niet anders dan aan het regenen .. Wanneer krijgen we eindelijk nog eens goed weer?

:unsure:

Hier ook sinds vanochtend onophoudelijk regen. Op zich beetje teveel van het goede maar zo zijn de waterputten toch weer gevuld om de komende zomers week te overbruggen :love:

Hier ook sinds vanochtend onophoudelijk regen. Op zich beetje teveel van het goede maar zo zijn de waterputten toch weer gevuld om de komende zomers week te overbruggen :love:
Hier in Ninove vandaag geen druppel regen gehad, teller weerstation staat momenteel op 0,00 mm.

Het is geleden van februari/maart/april 2021 dat we nog eens 3 te droge maanden op een rij hebben in Ukkel.
(Toen begonnen we ook met een extreem natte januari...)
Hopelijk trekken de gelijkenissen met 2021 zich niet verder door, aangezien mei t.e.m. augustus 2021 telkens veel te nat was (met in juli 21 zelfs een neerslagrecord).

De laatste langere droge periode was de corona-lente/zomer toen we 5 te droge maanden op een rij hadden (april tem augustus 2020)

Door de extreem natte januari, zitten we nog wel min of meer op de gemiddelde jaarlijkse neerslaghoeveelheid tot nu toe.

Laatst bewerkt:
Nog steeds zie ik mensen in truien / jassen rondwandelen. Fietsen tot daar nog aan toe.
Dat je dit doet in oktober met deze temperaturen kan ik begrijpen, want je komt van warm weer, maar nu moet het toch omgekeerd zijn?
Terug iemand met een muts. Het was een twintiger aan een hipsterbakker, dus niet echt verbaasd.

Nog steeds zie ik mensen in truien / jassen rondwandelen. Fietsen tot daar nog aan toe.
Dat je dit doet in oktober met deze temperaturen kan ik begrijpen, want je komt van warm weer, maar nu moet het toch omgekeerd zijn?
Terug iemand met een muts. Het was een twintiger aan een hipsterbakker, dus niet echt verbaasd.
Het is toch nog geen t-shirtweer?

Terug
Bovenaan