Live muziek & optredens

Graspop, Lokerse Feesten, Alcatraz en zaterdag dan toch ook 2 combi tickets gekocht voor PKP.
Gelukkig niet te lang getwijfeld. Pukkelpop op 5 uren tijd uitverkocht.

Ik dacht dat die rush om terug te feesten na corona na een 2-tal jaar terug ging gaan liggen, zeker omwille van de heel hoge prijzen. Maar 't is precies andersom.
Echt he. Toen we 's ochtends problemen hadden met bestellen, maakte ik me niet druk gezien PKP nog nooit op de eerste dag is uitverkocht geraakt. Had wel in m'n hoofd dat Lowlands met een groot stuk dezelfde affiche op een uur uitverkocht was, dus ik bleef wel proberen. Uiteindelijk lukte het een tijdje later wel. Was wel even blij schrikken toen na de middag de boodschap kwam dat het uitverkocht was. :laugh:

Dour:

Woensdag 16 juli: KOMPROMAT Nico Moreno

Donderdag 17 juli: AzyrBlonde Redhead Brutalismus 3000 – Caspa b2b Rusko – Dina Ayada – Freeze Corleone – Nilüfer Yanya Pendulum (dj-set) – Stormzy – SVDDEN DEATH – Theodora

Vrijdag 18 juli: Action BronsonBru-C – Carpenter Brut – Danny L Harle FKA twigsKI/KI La Femme – Last Train – Marc Rebillet – Marlon Hoffstadt – Nemzzz – Sara Landry – SDM – Skream & Benga – Wallace Cleaver

Zaterdag 19 juli: Adriatique – ascendant vierge – Cash Cobain – Dom Dolla Folamour – OBOY – Pabllo Vittar – Parcels – Saint Levant – Sylvie Kreusch – Young Nudy Youssef Swatts

Zondag 20 juli: Charlotte de Witte – Dry Cleaning Glints – Hamza – Judeline – Leto – Maureen – The Horrors ¥ØU$UK€ ¥UK1MAT$U

Superdikke lineup tot nu. Godmiljaar. Waarom moet ik werken dan?

Dour:

Woensdag 16 juli: KOMPROMAT Nico Moreno

Donderdag 17 juli: AzyrBlonde Redhead Brutalismus 3000 – Caspa b2b Rusko – Dina Ayada – Freeze Corleone – Nilüfer Yanya Pendulum (dj-set) – Stormzy – SVDDEN DEATH – Theodora

Vrijdag 18 juli: Action BronsonBru-C – Carpenter Brut – Danny L Harle FKA twigsKI/KI La Femme – Last Train – Marc Rebillet – Marlon Hoffstadt – Nemzzz – Sara Landry – SDM – Skream & Benga – Wallace Cleaver

Zaterdag 19 juli: Adriatique – ascendant vierge – Cash Cobain – Dom Dolla Folamour – OBOY – Pabllo Vittar – Parcels – Saint Levant – Sylvie Kreusch – Young Nudy Youssef Swatts

Zondag 20 juli: Charlotte de Witte – Dry Cleaning Glints – Hamza – Judeline – Leto – Maureen – The Horrors ¥ØU$UK€ ¥UK1MAT$U

Superdikke lineup tot nu. Godmiljaar. Waarom moet ik werken dan?
Ik zit altijd met een luxeprobleem tijdens Dour. Wil daar heel graag naartoe, maar nog nooit geweest omdat ik crowdfunder ben van Rock Herk en dat festival levenslang gratis is nu (beste gespendeerde €35 ooit). En valt altijd in zelfde weekend.
Wel hopen dat er bij Rock Herk een paar van deze namen ook opduiken.

Mooie double bill in de Trix.

Op 30 juni naar Neil Young in Brussel 🥳.
Hij nadert de 80 dus zal vermoedelijk een van de laatste keren zijn om hem nog live te kunnen zien.

Gisteren Ditz in de Botanique.
Wat een energie, topconcert. Cal Francis is op één vd ladders geklommen in de Rotonde en één van de songs 10 meter boven ons gezongen :laugh:
Maar de drummer was voor mij toch de echte MVP. God on a Speed Dial live is meesterlijk.
Ook opvallend veel vijftigers die hun tweede jeugd beleefden in de moshpit (stelde mijn vijftigerziel vast vanop een veilige afstand).

Daarnaast hoorde ik heel soms wat post rock invloeden in de nummers. Ik hoop stiekem dat ze dat in één vd volgende albums eens wat meer uitspelen.

Laatst bewerkt:
Kelly Lee Owens net live gezien.

Ik wist niet goed wat te verwachten maar damn, wat een optreden. Wat een energie, sensualiteit, dikke beats afgewisseld met intieme momenten.

Haar silhouet op het podium zien en haar haar zien rondzwieren. Dat was het zeker waard.

Wanting pure euphoria
Wanting pure euphoria

Laatst bewerkt:
Dragen jullie gehoorbescherming op festivals/optredens? Zo ja, welke?

Ik heb nooit last, maar moet dat misschien preventief beginnen dragen.

Bij openluchtfestivals meestal niet. Maar bij zaalshows sinds een paar jaar doe ik dat altijd. Vele jaren nogal roekeloos omgegaan met mijn oren, zeker aangezien ik graag ga naar stoner/doom metal concerten en verwante genres waarin heel veel bands de bewuste keuze maken om extra luid te spelen.

Ik heb gewoon een afspraak gemaakt bij een nabijgelegen hoorcentrum (Laperre), uitgelegd waarvoor ik de oordopjes vooral voor nodig had

Bij openluchtfestivals meestal niet. Maar bij zaalshows sinds een paar jaar doe ik dat altijd. Vele jaren nogal roekeloos omgegaan met mijn oren, zeker aangezien ik graag ga naar stoner/doom metal concerten en verwante genres waarin heel veel bands de bewuste keuze maken om extra luid te spelen.

Ik heb gewoon een afspraak gemaakt bij een nabijgelegen hoorcentrum (Laperre), uitgelegd waarvoor ik de oordopjes vooral voor nodig had
Idem.
Al gemakkelijk 10 jaar oordoppen in zalen. Bij mij dan eerder omdat ik vaak kleine zaaltjes doe waar alles gewoon luid genoeg wordt gezet om boven de drum uit te komen.
Openlucht heb ik nog niet vaak de nood gehad om ze in te steken eerlijk gezegd.

Ik draag altijd gehoorbescherming sinds een jaar of 12. Wassen oordoppen van het merk Quies. Gewoon in supermarkt of bij apotheek beschikbaar.

Lichte tinnitus opgelopen ooit op een concert. Gelukkig relatief weinig last van in het dagelijkse leven maar het volume van festivals of concerten kan ik niet meer verdragen zonder. Met wat ik nu weet, wou ik dat ik altijd gehoorbescherming gebruikt had.

Hier ook doppen van Laperre sinds enkele jaren. De helderheid van het geluid is er veel beter mee dan met alle niet op maat gemaakte doppen die ik geprobeerd heb. Dat is zijn geld me meer dan waard.

Al 10-15 jaar oordoppen. De laatste jaren Alpine Music Safe, zeker niet de duurste of meest fancy - ik zou eens de tijd moeten nemen om er op maat te laten maken. Sowieso een noodzaak op sommige optredens, zeker in kleinere zalen. En al helemaal waar de geluidsman zo doof is dat de muziek tussen de optredens door ook vlot over de 80 dB gaat.

Iets helemaal anders: ik was van plan om in Diest of Kortrijk naar 1914 te gaan maar
"De tour van 1914 en Katla is helaas geannuleerd. In verband met recente ontwikkelingen in thuisland Oekraïne heeft het ministerie van cultuur & communicatie de benodigde papieren en visa voor de band en technici ingetrokken. Het is momenteel niet toegestaan het land te verlaten om op tour te gaan."

Ik gebruik momenteel Loops en tijdens alle optredens met uitzondering van bepaalde concerten buiten.

Ik ben hier zeer te vrede van. Een beetje tussen supermarkt kwaliteit en op maat gemaakte in. Aangezien ik niet meer zo vaak concerten doe, denk ik niet dat ik er nog op maat ga laten maken.

Via de thuiszorgwinkel er ook aangekocht 2 jaar terug. Ging vlot en heel tevreden van. Plus beetje korting nog als je CM lid bent.

Dikke merci voor de vele reacties. Als ik zo even rondneus op het internet lijkt het me niet slecht om er te beginnen dragen vooraleer ik problemen begin te krijgen. Ik zal denk ik eens bij Laperre langsgaan. Wat kost dat zo?

Terug
Bovenaan