Live muziek & optredens

Zijn we niet allemaal een bende oude zagers aan het worden ivm de pukkelpopaffiche. Als ik de bands zie van in 2017 zijn die in mijn ogen niet beter of slechter dan nu.

Maar mijn festival hoogdagen zijn dan ook van dik 15 jaar geleden en heb zowat al mijn muzikale helden kunnen zien in die periode.

Ik ben dit jaar vooral blij dat een kameraad mag optreden op pukkelpop met zijn band.
Niet akkoord. De line-up is er, zeker voor mensen met een wat alternatievere smaak, echt wel zéér erg op achteruitgegaan.

Donderdag: Ben Klock, Dave Clarke, Joy Orbison, Lunice, Mac Demarco, Moderat, Omar Souleyman, Strand of Oaks, Vince Staples, Denzel Curry, The XX, Ty Segall

Vrijdag: 2MANYDJ's, Clark, Forest Swords, Mount Kimbie, Mr. Oizo, Nicolas Jaar, Perfume Genius, Sampha, STUFF., Supreems, Tycho

Zaterdag: The Afghan Whigs, Badbadnotgood, Benji B, Ben UFO, Death Grips, Floating Points, Ho99o9, Steak Number Eight, Talaboman
Vrijdag: Jamie XX, Mogwai

Zaterdag: A$AP Rocky, Khruangbin, Glints x Faisal (misschien), Obongjayar, Interplanetary Criminal

Zondag: QOTSA, Doechii, Yussef Dayes, Justice

Pukkelpop is imo écht wel hard veranderd van alternatief maar kwalitatief festival naar tiktokhype-festival. En dat is echt zonde, want ik kwam er zo enorm graag.

Niet akkoord. De line-up is er, zeker voor mensen met een wat alternatievere smaak, echt wel zéér erg op achteruitgegaan.

Donderdag: Ben Klock, Dave Clarke, Joy Orbison, Lunice, Mac Demarco, Moderat, Omar Souleyman, Strand of Oaks, Vince Staples, Denzel Curry, The XX, Ty Segall

Vrijdag: 2MANYDJ's, Clark, Forest Swords, Mount Kimbie, Mr. Oizo, Nicolas Jaar, Perfume Genius, Sampha, STUFF., Supreems, Tycho

Zaterdag: The Afghan Whigs, Badbadnotgood, Benji B, Ben UFO, Death Grips, Floating Points, Ho99o9, Steak Number Eight, Talaboman
Vrijdag: Jamie XX, Mogwai

Zaterdag: A$AP Rocky, Khruangbin, Glints x Faisal (misschien), Obongjayar, Interplanetary Criminal

Zondag: QOTSA, Doechii, Yussef Dayes, Justice

Pukkelpop is imo écht wel hard veranderd van alternatief maar kwalitatief festival naar tiktokhype-festival. En dat is echt zonde, want ik kwam er zo enorm graag.
Akkoord dat festivals veranderen he.

Ik kom van de tijd dat de dancehall ergens links van het hoofdpodium ver weg werd gestoken. Dat deze festivals niet uitverkocht waren en voor mij betaalbaar waren.

Echter op een bepaald moment gestopt met gaan omdat er te weinig bands waren die echt wou zien. Alsook dat ge uw tickets al moet komen voor ge de hele line-up kunt zien.

Mag ik voor dit jaar Heisa aanraden op zondag?

De enige Pukkelpop die ik ooit deed was 2008. Wat een bom van een line-up toen: Amenra, Neurosis, The Ocean, Cult of Luna, Year of No Light, Sigur Ros, Metallica, Serj Tankian, Soulfly, etc.

Nog steeds een van de beste line-ups tout court voor mij (als hoofdzakelijke metalfan met een brede blik).
Ik was er toen ook maar had blijkbaar nog geen smaak want ben toen enkel naar Metallica gaan kijken van die bands die je daar opnoemt...

Alee, volgend jaar sta ik voor het eerst op de weide van Werchter, tickets voor Werchter Parklife gekocht. Linkin Park staat hier sowieso hoog op de verlanglijst om te zien, hopelijk wordt de rest van de line-up ook de moeite.

De enige Pukkelpop die ik ooit deed was 2008. Wat een bom van een line-up toen: Amenra, Neurosis, Meshuggah, The Ocean, Cult of Luna, A Storm of Light, Sigur Ros, Metallica, Serj Tankian, Soulfly, etc.

Nog steeds een van de beste line-ups tout court voor mij (als hoofdzakelijke metalfan met een brede blik).

In 2001 (of was het 2000?) nog Queens of the stone age overdag op een zijpodium gezien. Met Nick Oliveri die geen kleren aanhad en tussendoor even over zijn fluit aan het wrijven was. Ook mijn enige pukkelpop trouwens.

De enige Pukkelpop die ik ooit deed was 2008. Wat een bom van een line-up toen: Amenra, Neurosis, Meshuggah, The Ocean, Cult of Luna, A Storm of Light, Sigur Ros, Metallica, Serj Tankian, Soulfly, etc.

Black Mountain speelde er toen ook nog. :love:

Ik was er toen ook maar had blijkbaar nog geen smaak want ben toen enkel naar Metallica gaan kijken van die bands die je daar opnoemt...
Ik doe nog erger, ik ben toen ook naar Volbeat gaan zien... Al waren ze toen nog wel geen stubru nummers aan het spelen.

Pukkelpop 2022 was toch ook gewoon heel goed?

Slipknot, Cypress Hill, Camelphat, Goose, Pendulum, Tame Impala, Charlotte de Witte, Limp Bizkit (die dan afgezegd heeft maar dat het jaar erop goedmaakte), George Ezra, Marc Rebillet, The Opposites, Sean Paul, Arctic Monkeys, Bring Me The Horizon, Oscar And The Wolf, Willow, Fred Again, enz.

Komaan é gasten.

Ik heb toevallig heel wat Limburgse vrienden/kennissen die boven 25 jaar oud zijn en die allen de traditie hebben om naar Pukkelpop af te zakken. Lees: de traditie.

Het is het meeste bekende, internationale event in Limburg. Dus het is 'cool' en trendy om er aanwezig te zijn, zien en gezien te worden. Streepje muziek erbij, wie dat uiteindelijk is maakt weinig uit.

Ik heb ook de indruk dat het vroeger een alternatiever (minder DJ's) festival was, dat steeds wel op de jeugd mikte (16-25jaar oud). Dat doelpubliek voor de muziekprogrammatoren is nog steeds hetzelfde, en als dat dan Tiktok-muziek blijkt te zijn dat de jeugd wil, dan zullen ze dat ook krijgen.

Grootste grap en teleurstelling moet toch wel de 25e editie viering van PKP in 2010 zijn. Chokri bazuinde rond dat iedereen na de laatste act op het hoofdpodium moest blijven hangen want er zou nog een verrassing volgen.
Iedereen in mijn omgeving dacht aan een verrassingsact als afsluiter. Werd er daar een ongeorganiseerd chaotisch vuurwerkshowtje de lucht ingeblazen.

Sorry dat ik even zo zuur klink. Ik wens ieder het beste plezier, laat dat niet bederven door wat gezaag van iemand die te weinig geslapen heeft.

Alee, volgend jaar sta ik voor het eerst op de weide van Werchter, tickets voor Werchter Parklife gekocht. Linkin Park staat hier sowieso hoog op de verlanglijst om te zien, hopelijk wordt de rest van de line-up ook de moeite.
Ik koop nooit tickets voor 1 groep

Ik koop nooit tickets voor 1 groep
Ik bijna altijd, omdat ik meestal naar concerten ga en zelden festivals. Maar hier wou ik het risico wel nemen, aangezien het zuiver gericht is op (alternatieve) rock. En mijn vriendin wou raar maar waar ook mee, blijkbaar is de wei van Werchter toch een bepaalde ervaring. :unsure:

Op de dagfestivals van Werchter komt ook iedereen voor de headliner hoor.
Awel, dat denk ik nu niet :)

heel veel (vooral de ouderen) die gewoon komen voor de sfeer en gezelligheid, dat zie je ook wanneer de main act optreedt, er zijn echt een pak mensen die dan ergens anders rondlopen

meestal zijn er dan nog 3 andere bands bezig en die tenten staan ook vol op dat moment

Awel, dat denk ik nu niet :)

heel veel (vooral de ouderen) die gewoon komen voor de sfeer en gezelligheid, dat zie je ook wanneer de main act optreedt, er zijn echt een pak mensen die dan ergens anders rondlopen

meestal zijn er dan nog 3 andere bands bezig en die tenten staan ook vol op dat moment
Ik had het niet over Rock Werchter maar over de eendagfestivals: Classic, Boutique en volgend jaar Parklife. Die gebruiken enkel het hoofdpodium.

Terug
Bovenaan