Live muziek & optredens

Gaerea live zeer goed. Timetable kon misschien wel beter: die video zou op papier een half uur duren maar was in realiteit maar 10 minuten, veel volk nog niet terug.

Cool ook hoe de 2 sets verschilden: Loss integraal was best cool ook al had je door dat nog niet iedereen de nummers kende. Tweede set dan weer heerlijk strak en agressief
Fotootjes online!

28/3 (deze zaterdag) in Hell, Diest:
- Kludde
- Nyrak
- Asgrauw

1774465807753.png

Gisteren Psychonaut in de Cactus Club. Damn, zo goed. Heel goeie setlist ook, mix van ouder (The fall of consciousness blijft een geweldig nummer) en nieuw werk.

Voorprogramma Bloed was ook machtig, vuile clash van industrial, sludge, hardcore en al wat vettig is met bassen die uw organen masseren...

Gisteren ticket gekocht voor A Place To Bury Strangers in Magasin 4, vooral om toch eens die venue te ontdekken. En omdat een paar vrienden al hadden gekocht. Zelf al lang niet meer naar de band geluisterd om eerlijk te zijn.

Wilde hier vooral meegeven dat ik zag dat Smote op 15 mei daar ook optreedt. Ik geloof dat hier wel wat positiviteit was over dat laatste album. En tickets zijn precies maar €15.
Zelf kan ik die dag niet helaas.

Wilde hier vooral meegeven dat ik zag dat Smote op 15 mei daar ook optreedt. Ik geloof dat hier wel wat positiviteit was over dat laatste album. En tickets zijn precies maar €15.
Zelf kan ik die dag niet helaas.
dag ervoor, 14 mei, speelt Smote ook in de Trix, met Use Knife.

Tevergeefs tickets voor Angine De Poitrine in Trix proberen te fixen. 11u: 503 error, 2 minuten later kwam em er door. In queue met 400 man voor me. Tegen dat het aan mij was: sold out.

Tevergeefs tickets voor Angine De Poitrine in Trix proberen te fixen. 11u: 503 error, 2 minuten later kwam em er door. In queue met 400 man voor me. Tegen dat het aan mij was: sold out.
idem hier. Eens ge op die bestel-pagina waart kon ge refreshen en af en toe kon ge nog een ticket kopen. Mijn vriendin is het nog gelukt om 1 ticket te pakken te krijgen, dat heeft ze aan mij gedoneerd en dat heeft niks te maken met de emotionele druk die ze voelde door de pagina's lange droevige smiley en 10x GODVERDOMME die ik stuurde toen het langs mijne kant niet lukte.

ik wist wel dat het druk ging zijn maar het was blijkbaar niet normaal. Ik ken iemand die bij de Trix werkt en die zei dat ze dat nog nooit hebben meegemaakt.

TLDR versie: ik ga, en ik heb een goed lief.

Waarom is die hype er eigenlijk?

Jack White ook op halfuur uitverkocht, toch blij dat ik die presale code had
Waarom is er ooit hype? Omdat om de zo veel tijd een bepaalde artiest er in slaagt om een snaar te bespelen door een combinatie van muziek, marketing, kostuums (in dit geval zeker wel) en gewoon stom toeval he. Die KEXP sessie is wel stevig viraal gegaan, is ook gewoon onmogelijk om er gewoon voorbij te scrollen als het op uw feed passeert.

Zoals alle kunst ontstaat ze tegen een backdrop van de hedendaagse maatschappij. De invulling zou kunnen zijn dat we in een wereld leven waarin steeds meer zaken (ook muziek) AI generated zijn, en dit is een manier waarop zij zich tegen die wereld afzetten door iets te maken waar geen enkele AI ooit op zou kunnen komen om op die manier te beklemtonen dat menselijke creativiteit uiteindelijk toch uniek is, en ik denk dat dat een boodschap is waar veel mensen iets aan hebben op dit moment. Allez, zoiets ervaar ik toch zelf als ik het zie.

Hoewel dat ook wel met een korrel zout te nemen is, want het doet mij veel aan Battles of Glass Beams denken, het is niet dat dit soort muziek totaal nog niet bestond.

dit is bijvoorbeeld ook heel vet, maar zij zien er wel gewoon uit als een stel gescheiden papa's.

Glass Beams:

Angine is een heel vette band maar ik denk wel dat het meer hype is dan iets anders. De complexiteit en algemene weirdness van de muziek spreekt heel hard aan maar volgens mij is de herluisterbaarheid op lange termijn toch eerder van korte duur.

Laatst bewerkt:
Verdomme, gisteren ook Angine De Poitrine ontdekt en als levenslange muzikant was ik meteen in de ban. Dan zag ik dat ze eind oktober naar Trix kwamen, op de post zelf stond dat het nog niet uitverkocht was. Ik ging dan kijken op de website van Trix een paar uur geleden en het was uitverkocht, lol

Gisteren op het onverwachtse eens afgezakt naar de Kreun in Kortrijk voor Admiral Freebee.
Heb hem eigenlijk al jaren niet meer echt gevolgd, maar wat een klasbak. Prachtig optreden en schrok ervan hoeveel nummers ik herkende. Speelde een kleine 2u maar het vloog voorbij, mooie mix van hardere en zachtere nummers ook.
Eigenlijk is het ergens spijtig dat hij wat beperkt is tot het Belgisch circuit. Moest die geboren zijn in de VS of UK, was die met hetzelfde oeuvre vele malen groter geweest.

Gisteren op het onverwachtse eens afgezakt naar de Kreun in Kortrijk voor Admiral Freebee.
Heb hem eigenlijk al jaren niet meer echt gevolgd, maar wat een klasbak. Prachtig optreden en schrok ervan hoeveel nummers ik herkende. Speelde een kleine 2u maar het vloog voorbij, mooie mix van hardere en zachtere nummers ook.
Eigenlijk is het ergens spijtig dat hij wat beperkt is tot het Belgisch circuit. Moest die geboren zijn in de VS of UK, was die met hetzelfde oeuvre vele malen groter geweest.
Agreed. Zijn nieuwe album, Raw Fun, is ook weer erg goed. Een nummer als The Hunger is live ongetwijfeld een bommetje.

Tickets (staanplaatsen) gekocht voor Korn in de Ziggo Dome op 8 november.

ARE YOU READYYYYYY?????
Hier ook tickets voor Korn maar dan in Ierland.
Puur voor de nostalgie is het wel wat duur maar afin, we leven maar 1 keer zekers

Verder nog The Kooks deze zomer.
En mijn vrouw die wou naar Olivia Dean aangezien die hier in het park aan ons deur gaat spelen.

Hier ook tickets voor Korn maar dan in Ierland.
Puur voor de nostalgie is het wel wat duur maar afin, we leven maar 1 keer zekers

Verder nog The Kooks deze zomer.
En mijn vrouw die wou naar Olivia Dean aangezien die hier in het park aan ons deur gaat spelen.
Goh goedkoop is het zeker niet maar ik vond dat nu precies nog meevallen, 85€ voor staanplaatsen en Architect als voorprogramma. Er zijn al zottere prijzen gevraagd de laatste tijd.

Maandagavond The Haunted Youth in Paradiso Amsterdam, prachtige zaal en ik vond het echt supergoed, muzikaal heel erg clean. Ik had wel het gevoel dat de zaal niet helemaal mee was, wat wel een beetje jammer was. Hij speelde eerst integraal het nieuwe album, en daarna nog de “hits”. Ik vond het geweldig, citytrip Amsterdam er ook aangeplakt.

Goh goedkoop is het zeker niet maar ik vond dat nu precies nog meevallen, 85€ voor staanplaatsen en Architect als voorprogramma. Er zijn al zottere prijzen gevraagd de laatste tijd.
Hier was het 100eu maar inderdaad met Architects erbij valt dat goed mee.
Gorillaz waar ik vorige week naartoe ben gegaan was ook 100eu

Terug
Bovenaan