Live muziek & optredens

Lokerse was idd tof!

Bizkit Park blijft een feest.
Psychonaut was een saaie bedoening.
Enter Shikari was ook wat het moest zijn
Brutus was heel goed! Een pak beter dan op de main van Graspop, waar ze niet tot hun recht kwamen, was het er echt wel boenk op.
Electric Callboy blijft enorm plezant. Die gasten weten ook perfect waar ze mee bezig zijn.
Pendulum was enorm goed! Heel dansbaar en het bleef ook boeien.

Nu een paar dagen bekomen en dan tijd voor Alcatraz!

Lokerse was idd tof!

Brutus was heel goed! Een pak beter dan op de main van Graspop, waar ze niet tot hun recht kwamen, was het er echt wel boenk op.
Electric Callboy blijft enorm plezant. Die gasten weten ook perfect waar ze mee bezig zijn.

Ivm Brutus: nog altijd Unison Life materiaal of is er al iets nieuw in de set geslopen?

Ivm Brutus: nog altijd Unison Life materiaal of is er al iets nieuw in de set geslopen?

Was laatste show van de tour, dus nog steeds de Unison Life setlist. De lichte regen en de zwart wit visuals van de band en het publiek gefilmd van achter de drum gaf het wel een extra kantje. Brutus gaat altijd beter werken in een zaal als De Vooruit of Trix, maar denk dat het qua festivalpassages hun beste van de laatste jaren waren. Sugar Dragon klonk intens.

Was laatste show van de tour, dus nog steeds de Unison Life setlist. De lichte regen en de zwart wit visuals van de band en het publiek gefilmd van achter de drum gaf het wel een extra kantje. Brutus gaat altijd beter werken in een zaal als De Vooruit of Trix, maar denk dat het qua festivalpassages hun beste van de laatste jaren waren. Sugar Dragon klonk intens.
Top had nog gehoopt op nieuwe plaat dit jaar maar zal dan eerder volgend jaar worden. Heb ze van 2021 tot 2024 wel elk jaar gezien dus om enkel daarvoor naar Lokeren af te zakken

Lokerse was idd tof!

Ik heb Psychonaut jaren geleden gezien, nog voor de release van hun eerste album denk ik. Sindsdien niet meer.
Vond het toen wel leuk, herinner me toch vooral de energie van de band.

Hun albums vind ik ook wel goed. Kan me moeilijk voorstellen dat dit live saai is.
Waaraan lag dat dan? Zat er geen fut in de band?

Ik heb Psychonaut jaren geleden gezien, nog voor de release van hun eerste album denk ik. Sindsdien niet meer.

Hun albums vind ik ook wel goed. Kan me moeilijk voorstellen dat dit live saai is.

Voor hen speelde Bizkit Park, pure nostalgie en meezingers.
Na hen speelde Enter Shikari, wat eerder dansmuziek was met wat gitaren erbij gemoffeld.
Daar past Psychonaut niet tussen...

De programmatie maakte 2 jaar geleden dezelfde fout door Amenra net na Within Temptation te programmeren, ook 2 totaal uiteenlopende bands.

Brutus heb ik 2 nummers volgehouden. De sfeer en visuals waren idd zalig. Maar ik krijg echt stekende pijnen in mijn hoofd van haar gezang.
Electric Callboy was zalig.
Pendulum heb ik even staan luisteren van aan het frietkraam net buiten de "kaai", en dat was overduidelijk niets voor mij. Ben dan maar nog even naar de Fonne afgezakt.

Puur subjectieve mening, het is gewoon totaal mijn muziek niet dus ik heb me wat staan vervelen.
Vriendin van me die wel into dat genre is vond het goed dus het zal niet aan de band gelegen hebben zenne.

Net op tijd voor Pyschonaut. Vond ze de minste keer dat ik ze al zag (nu 4e keer).
Enter Shikari was zeker ok maar kan natuurlijk niet tippen om ze te zien in bijvoorbeeld een AB.
Brutus: de regen begon en eindigde ongeveer met het optreden maar dat was geen probleem om te kunnen genieten. Stefanie haar stem blijft me raken en ik geloof ze ook echt als die zingt en die noten haalt. Ze was ook zichtbaar geëmotioneerd na afloop.
Electric Callboy beheersen perfect de kunst om een massa in beweging te krijgen. Het blijft vaak een gimmick maar muziek leveren ze steeds prima werk. Enkel bij Mindreader stond de sound niet op punt. Mij enorm mee geamuseerd, en de rest van de wei ook.
Pendulum: 2e keer dat ik ze zag en opnieuw een feestje.

Daarna nog afgezakt naar Bloody Beetroots. Stevig maar redelijk snel afgelopen.

Een Lokerse dat uitverkocht is zit toch wel erg tegen zijn limieten qua drukte. Zeker omdat er maar 1 podium is en het volk na ieder optreden dezelfde richting uitgaat (toilet, bar, eten).

Op naar morgen :)

Psychonaut volgens mij beter in een zaal. Een Brutus vond ik niets aan. Alle nummers klinken hetzelfde en je door het schel gezang versta ik geen woord van wat ze eigenlijk zingt.

Serieus duur geworden qua eten ook. 10,5 voor een hamburger, daarna nog honger en dan buiten de deur een mexicano die dubbel ze groot was voor "maar" 7€...

Ik weet waar ik morgen ga eten

Tips zijn welkom 😅
Alles hangt af van budget en wat ge wilt.
Net buiten het plein heb je de food street met redelijk wat keuze (ook nog een stuk richting de sporthal waar de Red Bull StuBru stage is dat veel mensen vergeten). Iets goedkoper dan op het plein, meer keuze.
Op 5min sta je op de kermis op de markt. Ook weer een aantal kramen, typische kermis-vreet aan kermis prijzen.
Tussen de ingang van de Fonnefeesten (in het park vlak aan de markt) en het podium staan een aantal food trucks. Zitten lekkere dingen tussen, maar natuurlijk foodtruck prijzen...
Je kan altijd naar den Delhaize gaan (tot 22u op tijdens Lokerse feesten, gisteren zeker ;) ) en iets meepakken of de lokale horeca bezoeken. Ik ben paar jaar geleden tot het station gestapt en daar in een frituur gegeten. Is op zich ook maar 10min stappen van de ingang. Geen idee of er betere keuzes zijn in Lokeren maar ik vond het geen slechte frieten.

Gisteren The Haunted Youth op Dranouter gezien. Shit zeg, hoe goed was dat, ik plaats dit bij één van de beste optredens dat ik ooit zag... De emotie dat ze in hun muziek leggen, zelden gezien voor mij.

Verre van een kenner, maar verdorie dat heeft indruk gemaakt, echt waauw :eek:
Grote fan hier, ik ken geen andere groep die die sound kan brengen. Live zijn die naar het schijnt inderdaad kei goed.

Zelf tickets voor Paradiso Amsterdam volgend jaar.

Dat mensen daar nog hun geld aan geven…
Moet ergens eten he... Eenmaal binnen is het duur en ik snap niet dat ze dat blijven in een klein hoekje duwen... Mega druk altijd en nu nog duur ook. + Extra betalen als waarborg voor alles

Net buiten is het idd iets goedkoper en de kermis is nog iets goedkoper maar buiten een frituur en oliebollen heb ik daar ook niets anders gezien..

Moet ergens eten he... Eenmaal binnen is het duur en ik snap niet dat ze dat blijven in een klein hoekje duwen... Mega druk altijd en nu nog duur ook. + Extra betalen als waarborg voor alles

Net buiten is het idd iets goedkoper en de kermis is nog iets goedkoper maar buiten een frituur en oliebollen heb ik daar ook niets anders gezien..
Dat is ook de reden dat wij altijd thuis eten, alvorens we naar een festival gaan. Dan is de grote honger toch al weg.

Juist een ticket gekocht voor All Time Low in de AB op 27/06.

"Dear Maria, count me in" is al jaren mijn go to karaoke nummer dus wou ze nu ook wel eens live zien. De rest van hun nummers ken ik niet zo goed, dus we hebben wat luister werk te doen :)

Plus is ook dat The Paradox één van de bands in het voorprogramma is, ze hebben nog maar enkele nummers maar ik heb wel het gevoel dat zij binnen de pop-punk wereld een grote naam kunnen worden.

Het zal wel de eerste keer zijn dat ik alleen naar een optreden ga, best wel spannend.
Vorig jaar had ik ook alleen een ticket gekocht voor SUM41 hun laatste optreden, maar dan uiteindelijk niet geweest en dik spijt van gehad.

Deze keer zal ik mezelf verplichten :)

Terug
Bovenaan