Live muziek & optredens

Psychonaut volgens mij beter in een zaal.
Klopt wel, of in een kleinere tent. Denk dat die beter tot hun recht komen in de club zaal, maar zal te klein zijn, vrees ik. Wel genoten van het concert, maar het volk rond mij was teveel afgeleid (vooral bij de rustigere noten) met luid te babbelen. Idem voor Brutus eigenlijk, al was dat ook wel weer top verder.

Slift ook in de club gaan zien, en buiten dat die gitaar precies veel te luid stond en de micro te stil, was dat ook wel weer vet feestje.

EC geskipt, want eigenlijk vind ik daar (muzikaal) niet zo heel veel aan.

Pendulum ook wel weer een feestje en Enter Shikari was ook best te pruimen.

Vreemde mix van bands inderdaad wel.

2e dag naar Lokerse feesten deze editie.

Helmet vond ik zeer goed.

Melvins was wel ok, beetje vreemd met 2 drummers die gewoon exact hetzelfde spelen ipv een aanvulling op elkaar zijn.

Amenra snap ik nog steeds niet maar dat ligt wss aan mij. Wall of sound dat wel maar ik kan de vocals niet verdragen. Zelfde schelle tonen zoals bij Brutus bv.

Gojira was zoals steeds dik in orde

Shuttlebussen blijven triestig geregeld. Te voet waren we sneller dan de eerste shuttlebus die we zagen vertrekken van de halte. Ze zouden dan beter een groter stuk verkeersvrij maken zodat die bussen effectief hun nut hebben. Ook de parking was onbestaande waardoor je genoodzaakt was om gewoon in de berm of bij de winkels te staan. Dat veld aan de industriezone is niet meer toegankelijk blijkbaar

Ik heb gewoon op 20 meter van de kermis kunnen parkeren, stond op een paar minuten op het festival maar ik heb waarschijnlijk gewoon geluk gehad.
Gojira was echt top. Setlist zakte na Mea Culpa wat in (The Chant vind ik vreselijk) maar die eerste helft was zooo strak, echt van genoten.
Melvins klonk live beter dan wat ik op Spotify had beluisterd, maar idd, het nut van 2 drummers ontgaat me volledig.
Helmet was 1 van de saaiste dingen die ik in lange tijd gezien heb. Zien er zeer sympathieke gasten uit maar daar zit niks interessants in imo.
Gojira maakte gelukkig de hele avond goed voor mij.

Helmet maar een half uurtje gezien, en dan even naar de Fonne afgezakt. Coverband van Dire Straits. Niet slecht, maar ik vond ze wat zielloos.
Dan even geen en weer gefietst om de 4 T-shirts die ik gekocht had thuis af te zetten, een hele avond met 4 extra T-shirts rondlopen was te irritant.

Melvins kende ik totaal niet, ook niets op voorhand beluisterd. Maar ik vond ze de max. Die 2 drummers waren idd overbodig, maar ik vond het wel iets grappigs hebben.

Amenra was zoals te verwachten. Luid, intens, muur van geluid. Gewoon top.

Idem Gojira. De 2e keer nu dat ik ze live zie en ik hoop echt dat ik ze nog meer ga kunnen zien.
Zoals @Cerulean zegt, The Chant is vreselijk. Maar het grapje van de drummer met die kartonnen borden was wel hilarisch...

@sluysen er zijn veel betere opties om te parkeren dan de officiële parking met shuttle bussen. Zeker als je wat op tijd komt. Zondag was uitverkocht, en mijn vrouw is nog met de auto afgekomen net voor Electric Callboy begon. Ze stond geparkeerd op minder dan 10' stappen.

Mijn top 5 van zondag en vandaag:
1) Gojira
2) Amenra
3) Electric Callboy
4) Melvins
5) Bizkit Park

Hoe is de ondergrond daar?
Het is al een dag of 2 droog maar het heeft daar ook wel een week of 2 geregend... Opt eerste zicht ziet het er goed uit precies dus ik zou precies wel riskeren om enkel op mijn sneakers te komen 😅

Gisteren op Lokerse feesten:

Helmet was goed, frontman uitstekend op gitaar maar zijn vocals niet de meest waardevolle bijdrage aan de band. Goeie riffs, leuke grooves maar niet veel meer dan dat. Er stond ook veel wind dus het geluid was wat all over the place.

Melvins was voor mij de act waar ik het meest naar uitkeek en die hebben echt al mijn verwachtingen ingelost en meer. Geen idee waarom er hier gezegd wordt dat de dubbele drummers weinig bijdrage leveren, of dat ze mekaar niet versterken. Ik vond het echt de max, een ontzettend belangrijk onderdeel van hun sound. A History of Bad Men was echt ziek.

Amenra waren ook zeer goed, geluid was dik in orde en de frontman goed in vorm. Het enige dat beter kon was de setlist. Ik ken de namen van de nummers allemaal niet maar ik denk dat ze uit hun oeuvre met gemak een betere selectie hadden kunnen maken.

Gojra was de enige band die ik niet kende. Mijn vermoedens waren juist, helemaal niet mijn soort muziek. Maar het was zeker een goede show waar ik met plezier helemaal naar ben blijven luisteren. Voor mij blijft her hier wel bij, ik ga de groep niet verder verkennen maar ik kan tenminste terugdenken aan een aangenaam optreden wanneer men het ooit over Gojira heeft.

Geen idee waarom er hier gezegd wordt dat de dubbele drummers weinig bijdrage leveren, of dat ze mekaar niet versterken. Ik vond het echt de max, een ontzettend belangrijk onderdeel van hun sound.
Goh... Ze spelen klop voor klop identiek hetzelfde, maar dat hoor je niet in de sound. Mijn (niet al te groot) gezelschap had maar tegen de helft van het optreden door dat er twee drummers waren, en was daar verbaasd over omdat je dat niet hoort, maar enkel ziet. Kwam mij 100% als een gimmick over.

Goh... Ze spelen klop voor klop identiek hetzelfde, maar dat hoor je niet in de sound. Mijn (niet al te groot) gezelschap had maar tegen de helft van het optreden door dat er twee drummers waren, en was daar verbaasd over omdat je dat niet hoort, maar enkel ziet. Kwam mij 100% als een gimmick over.
Idd of er nu 1 of 2 drummers waren, het klonk voor mij niet anders...

@Waelvis ja ook gemerkt dat je wel dichter kon raken maar had ook geen zin om me ergens vast te rijden of lang te moeten zoeken naar parking en dan te laat zijn. De wandeling van festi naar regio shuttlebus is ongeveer 2,7km. Ideaal om al wat te ontnuchteren 🤣

Wat jammer, ik vond het verschil zeker merkbaar en vond dat ze elkaar erg mooi aanvulden. Net zoals bij Thee Oh Sees en King Gizzard destijds. Veel liever dit dat het drumgeluid van de drummer van Gojira, en hoewel hij technisch wel knap speelt, is het met een veel te hard klinkende basdrum en jammer genoeg zonder enige dynamiek.

Wat jammer, ik vond het verschil zeker merkbaar en vond dat ze elkaar erg mooi aanvulden. Net zoals bij Thee Oh Sees en King Gizzard destijds. Veel liever dit dat het drumgeluid van de drummer van Gojira, en hoewel hij technisch wel knap speelt, is het met een veel te hard klinkende basdrum en jammer genoeg zonder enige dynamiek.
Mario is letterlijk één van de beste drummer in de metal vandaag.
Je zou nog kunnen discussiëren over Eloy, maar toch 🤩

Voorlopige planning voor het najaar:
Leffingeleuren
Les Nuits Weekender, dag van SunnO))), Big Brave, ...
Sonic City
Deafheaven
Maruja

Waarschijnlijk nog dagje Deserfest, denk de dag van Bongripper en Oranssi Pazuzu.

Terug
Bovenaan