Live muziek & optredens

Ik was begonnen met een uitgebreide review van mijn 3-daagse neer te pennen maar was een serieus werkje.

Ik zal het dus houden bij een Top 5 (net per se in volgerde):
1) Ministry
2) Obituary
3) Briqueville
4) Machine Head
5) Caliban (full gas in the pit)

Zondag was het toch iets te druk naar mijn zin qua volk.
Ministry zo goed ja? Klote dat ik die gemist heb.

Bij Alcatraz mogen ze toch eens denken aan een refundsysteem zoals bij de andere festivals. Verlies aan overgebleven tokens toch weer groot.

Bij Alcatraz mogen ze toch eens denken aan een refundsysteem zoals bij de andere festivals. Verlies aan overgebleven tokens toch weer groot.
Dit jaar alles netjes kunnen opwerken zonder mij te moeten forceren. Andere jaren vind ik er altijd wel ergens terug in m'n broekzakken.

Morgen starten met Pommelien Thijs op PKP na Alcatraz, 't zal aanpassen zijn. Ik ga ervan uit dat de moshpits daar iets rustiger zijn? Wordt er gecrowdsurfed? Doen ze een wall of fun? Of bouwen die enkel huizen van karton?

Ik zit nog met heel veel vragen. 't Zal erop of eronder zijn vrees ik.

Dit jaar alles netjes kunnen opwerken zonder mij te moeten forceren. Andere jaren vind ik er altijd wel ergens terug in m'n broekzakken.

Morgen starten met Pommelien Thijs op PKP na Alcatraz, 't zal aanpassen zijn. Ik ga ervan uit dat de moshpits daar iets rustiger zijn? Wordt er gecrowdsurfed? Doen ze een wall of fun? Of bouwen die enkel huizen van karton?

Zoals Sond al aangaf is het vooral klote dat alles sluit na de laatste noot muziek en dat sommige kraampjes al pak vroeger toe zijn.

20 jetons was easy te spenden aan die monster cocktails (bring back the OG) maar dat was al dicht voor RC al gedaan was.

Voor- en nadelen he.
Dat ik op de Lokerse Feesten al direct €1.5 mag betalen voor een kaart waar ik niet om gevraagd heb vond ik ook wat bij de haren gegrepen. Net zoals je bij Werchter en Graspop nog eens een bonneke mag betalen om u overschot terug te krijgen.
Wij zijn trouwens ook vaak met 10-15 man op schok dus als je dan om drank gaat zonder dat je van iedereen een bonneke kunt meekrijgen ben je wel een pak geld kwijt.

Maar je zit idd wel met de kans dat je die bonnen kan kwijt spelen of dat je er te veel hebt gekocht. Zeker op Alcatraz waar die togen sluiten als de laatste band nog zijn foto met het publiek aan het nemen is. Ik ben naar huis vertrokken met een klein pallet aan ice tea.

Voor- en nadelen he.
Dat ik op de Lokerse Feesten al direct €1.5 mag betalen voor een kaart waar ik niet om gevraagd heb vond ik ook wat bij de haren gegrepen. Net zoals je bij Werchter en Graspop nog eens een bonneke mag betalen om u overschot terug te krijgen.
Wij zijn trouwens ook vaak met 10-15 man op schok dus als je dan om drank gaat zonder dat je van iedereen een bonneke kunt meekrijgen ben je wel een pak geld kwijt.

Maar je zit idd wel met de kans dat je die bonnen kan kwijt spelen of dat je er te veel hebt gekocht. Zeker op Alcatraz waar die togen sluiten als de laatste band nog zijn foto met het publiek aan het nemen is. Ik ben naar huis vertrokken met een klein pallet aan ice tea.
Bij Lokerse had ik een gratis kaart gekregen bij afgeven van mijn dagticket. Maar de refund was daar ook sowieso gratis terwijl dit bij graspop een bonnetje was dacht ik. Dus op zich is dat systeem van Lokerse zeker niet slecht. Zeker als je het bekijkt op de totale kost die ik uitgeef aan bonnetjes..

Om 17u zien dat je maar 4 bonnetjes hebt op alcatraz = reflex om bij te kopen. Maar als de 10 andere in de groep ook zo denken dan zit je met een probleem 🙃

Ik heb niet graag dat ik moet tellen en rekenen 'of ik er wel geraak'. En dan is het op GMM of Lokerse gemakkelijk om er nog 25 bij te bestellen zonder veel na te denken.

ik had er nu nog 14 over op alcatraz (mede doordat ik er nog meer had dan gedacht bij laatste aankoop én ondanks nog rondje Irish coffee en lemoncake en kaassouflees)

Bij Lokerse had ik een gratis kaart gekregen bij afgeven van mijn dagticket. Maar de refund was daar ook sowieso gratis terwijl dit bij graspop een bonnetje was dacht ik. Dus op zich is dat systeem van Lokerse zeker niet slecht. Zeker als je het bekijkt op de totale kost die ik uitgeef aan bonnetjes..
De kaart was gratis bij de Lokerse, de eerste charge was +€1,5 om de kaart te activeren...

En ja, alles heeft zijn voor en nadelen. Ik ben nog altijd grote fan van de 2 eco-jetons da je krijgt bij het binnengaan bij Alcatraz. In mijn ogen veel beter dan de festivals die €1 of een volledig bonnetje als waarborg vragen.

Uiteindelijk is geen enkel systeem perfect. Ik zou er mij bij Alcatraz minder aan storen als de jetons niet per 10 verkocht werden. Maar ik ben dan ook iemand die er niet teveel koopt en liever eens (of paar keer) extra jetons gaat halen dan op het einde met overschot te zitten.

[edit]Dit deed er mij aan denken dat ik nog een refund moest aanvragen voor de LF. Net gedaan. Ik vind nergens in mijn account een rekeningnummer en moest er ook geen opgeven... Eens mailen naar de helpdesk straks.
En bij andere festivals ben ik de refund ook gewoon vergeten (refund pas mogelijk na paar weken en voor beperkte tijd). Dusja, het systeem met refunds is ook niet ideaal :P

Laatst bewerkt:

The Murder Capital checken. AB hebben ze plat gespeeld

[edit]Dit deed er mij aan denken dat ik nog een refund moest aanvragen voor de LF. Net gedaan. Ik vind nergens in mijn account een rekeningnummer en moest er ook geen opgeven... Eens mailen naar de helpdesk straks.
En bij andere festivals ben ik de refund ook gewoon vergeten (refund pas mogelijk na paar weken en voor beperkte tijd). Dusja, het systeem met refunds is ook niet ideaal :p
Via de Lokerse Feesten refund site heb ik zowel mijn reknr als code op mijn drinkkaart moeten doorgeven.

Wtf kun je die tokens niet gewoon volgend jaar gebruiken? Wij hebben die bijgehouden in de veronderstelling dat dat kon. We hebben namelijk zelf ook oude tokens teruggekregen bij het inleveren van bekers.

Wtf kun je die tokens niet gewoon volgend jaar gebruiken? Wij hebben die bijgehouden in de veronderstelling dat dat kon. We hebben namelijk zelf ook oude tokens teruggekregen bij het inleveren van bekers.
Die oude tokens zijn eco coins.
Dus volgend jaar ga je met u huidige tokens dus veel lege bekers kunnen krijgen.

Die oude tokens zijn eco coins.
Dus volgend jaar ga je met u huidige tokens dus veel lege bekers kunnen krijgen.
Dan snap ik het systeem niet helemaal, en volgens mij sommige mensen achter de bar ook niet 😅 Ik ben zelf maar 1 keer achter drank geweest, en had 4 lege bekers mee, in de veronderstelling dat ik daar 2 drankjes mee kon krijgen, en dat is zonder probleem gelukt ook.

Nog in het thema van drank @ Alcatraz, die prijzen zijn toch echt merkwaardig. Tegen de helft van de dag had ik door dat een halve liter Monster even veel koste als 25cl cola. In bed voelde het alsof ik 80 koffies op had, maar ik was toch goed gehydrateerd :fingerguns::fingerguns_r:

Ik heb niet graag dat ik moet tellen en rekenen 'of ik er wel geraak'. En dan is het op GMM of Lokerse gemakkelijk om er nog 25 bij te bestellen zonder veel na te denken.

ik had er nu nog 14 over op alcatraz (mede doordat ik er nog meer had dan gedacht bij laatste aankoop én ondanks nog rondje Irish coffee en lemoncake en kaassouflees)
Ja maar 't is gemakkelijk om er geld te blijven oppompen ook. Ik kijk dan achter niets meer en blaas er geld op alsof het niets is.

14 aan 3,4 euro is wel pittig inderdaad.

De kaart was gratis bij de Lokerse, de eerste charge was +€1,5 om de kaart te activeren...
A godver, kerel bij ticketscan zei heel vriendelijk: 'hier, neemt er 2 mee hé, ene voor u en uw vrouw'.

Gelukkig niet op beiden geld geblazen. De rotzak.

Terug
Bovenaan