Live muziek & optredens

Heb Neil twee keer gezien (Lokerse Feesten 2014 met Crazy Horse en Sportpaleis in... 2019? Met Promise of the Real) en hij heeft het twee keer niet gespeeld. :unsure:
Wel een bijna 30 minuten durende versie van Down By The River. :coolbrows:

edit: woeps 3 keer, ook nog op Werchter in 2008. En ook toen geen Like A Hurricane als ik het me goed herinner!
Hier zal RZ volgend jaar ook de 3de keer zijn en ik heb ook nog geen like a hurricane gehoord.
vorige keren waren ook werchter 2008 en vorst nationaal 2013.

Werchter was die dag trouwens ook The Verve, was toen een vrij korte reünie.

Verder volgend jaar nog naar White Lies in de AB en The Haunted Youth in koninklijk circus.

Bon, Landmvrks was wel ok, maar het deed me wel weinig. Maar dat heb ik precies altijd wel met metalcore :unsure: Entertainment was het wel met al die crowdsurfers.

Ook nog Raul Refree meegepikt in de AB club en wow, dat was wel steengoed. Zalig optreden!

Door wat ongelukkige planning een heel stevig livemuziek weekend gehad:
Vrijdag: Pain of Truth was wat ik ervan verwachtte: old school NYHC, Underoath ook: vreemde metalcore die niet klikt en Landmvrks was beter dan ik verwachtte! Dikke sfeer, veel fun en strak gebracht. Ook nog eens een drumsolo die boeide! Deze band is op korte tijd stevig gegroeid maar het gaat hen eigenlijk goed af.
Zaterdag: Blast From The Past blijft een gezellige boel. Alles voor Medieval Steel was matig tot slecht. Daarna waren het gewoon 3 topbands. Vandenberg zijn Whitesnake setlist was ook enorm veel beter dan op Graspop afgelopen zomer.
Zondag: Suffocation was, zoals we al gewend zijn, retestrak! Cradle was eigenlijk heel goed. Die nieuwe gitarist is snel ingewerkt en de setlist was geweldig. Het geluid zat niet altijd even goed, al lijkt me dat onmogelijk door Dani's manier van zingen. De drum mocht wel iets stiller en de gitaren iets luider in de mix voor mij.

Topweekend!

Cradle of Filth vond ik ook ideaal gekozen qua setlist: de 2 beste nieuwe nummers en vooral veel nummers van oudere albums -die blijven nog altijd het beste- en weinig van de laatste 10 jaar :)

Geluid was inderdaad niet altijd even goed, ik heb al betere mixen geweten in de Trix, al is dat niet altijd hun sterk punt. Geen idee hoe Cradle daar de vorige keer klonk, dat is al wat te lang geleden (blijkbaar al van 2018). Ook een indrukwekkende zangeres, hun beste tot nu toe vind ik.

Lineup van Werchter Parklife is volledig. Allemaal 'rock' en/of 'alternatieve rock':

- Linkin Park
- Papa Roach
- Clipse
- Zwangere Guy
- Against The Current
- Phantogram

Hmmmmmmmmm.....

ZG en Clipse zijn zo rock'n roll als Chuck Berry maar ze staan daar echt niet op hun plek. Onbegrijpelijk en vooral heel ondankbaar voor die twee om voor dat publiek gezet te worden.

ZG en Clipse zijn zo rock'n roll als Chuck Berry maar ze staan daar echt niet op hun plek. Onbegrijpelijk en vooral heel ondankbaar voor die twee om voor dat publiek gezet te worden.
Echt he, toch wel een teleurstelling voor mij. Is to-taal niet mijn muziek. :frown:
Papa Roach en Against The Current ben ik uiteraard heel blij mee, maar de rest van de line-up... not so much.

Nu ja, als Linkin Park fantastisch is, is dat ook weer snel vergeten.

Terug
Bovenaan