Live muziek & optredens

Welke oordoppen raden jullie aan? Ik heb er eens van die gratis schuimen oordopjes geprobeerd bij Trix op Desertfest, maar ik vond dat de muziek er maar heel brak doorkwam en heb ze dan maar weer uit gedaan.

Welke oordoppen raden jullie aan? Ik heb er eens van die gratis schuimen oordopjes geprobeerd bij Trix op Desertfest, maar ik vond dat de muziek er maar heel brak doorkwam en heb ze dan maar weer uit gedaan.

Variphone MEP 2G, deze zijn wel op maat maar voor €150 heb je top bescherming en uitstekend geluid.

Via de thuiszorgwinkel laten maken (beetje korting ook als CM lid) en heel tevreden van. Zou eigenlijk niet meer zonder naar een muziek evenement kunnen gaan.

Die schuimdingen kon ik niet verdragen, muziek trekt op geen hol meer daarmee.

Gisteren aangenaam verrast door Nyrak, ik dacht dat ik die al eerder live gezien had maar misschien toch niet?
Vooral indrukwekkende drummer die een serieus tempo aan kan terwijl hij het eruit laat zien als "just another day in the office of an accountant" - ik was duidelijk niet de enige in het publiek die ervan onder de indruk was.

Drovich was minder mijn ding, wat te weinig variatie muzikaal en die cleane zang is echt niets voor mij - de screams vond ik een stuk beter.

Batushka: heerlijk als altijd, atmosferisch en fel. Muzikaal live toch een stuk overtuigender dan afsplitsing Patriarkh en een betere balans tussen show en muziek. Altijd een aanrader dus!

Zaterdag nog eens een old school hardcore show in Trix. Gezien Motionless in White in Vorst stond was de gemiddelde leeftijd ook rond de 40.

Raw Brigade: nog nooit van gehoord maar degelijke opener. Veel passie van deze Colombianen. Rauwe, punk-achtige hardcore.
Wisdom in Chains: sing a long punkrock/hardcore nummers. Ik ben niet 100% fan van de 'nieuwe' zanger zijn stemgeluid maar de band zelf was in form.
Agnostic Front: Tja... feest als altijd he. Ongeloofelijk hoeveel passie en spelvreugde die nog altijd tonen als ze op een podium kruipen. Publiek was ook helemaal mee.

Topavond!

Ik zag op de site van Botanique dat Ty Segall op 12 september komt. Tickets te koop vanaf woensdag. Is dan ook wel 90-jarig feest van mijn grootmoeder. Sorry, grootmoeder.

Voorts op volgende Botanique concerten gestoten en impulsief gekocht:
  • deathcrash (april, nieuw album hier nog gedeeld door Kid_C)
  • Ulrika Spacek (oktober, met ongetwijfeld nu al het AOTY voor Clercqie)
En donderdag ook naar Stereolab. Herkansing na gemiste concert vorig jaar.

Stereolab opende braaf, maar vanaf Melody is a Wound werd er wat meer buiten de lijntjes gekleurd en was het genieten.

Mijn favoriete moment was toen ze volgens mij een stuk speelden uit Switched on Volume 5 van 2022. En als ik mij dat ingebeeld hebt is mijn favoriete moment dat stuk dat leek op een passage uit Switched on Volume 5

On a side note: ik heb het gevoel dat ze in de botanique meer volk toelaten, toch zeker in de orangerie, waardoor het toch wel echt te druk wordt soms (zeker omdat ik altijd rechtsachteraan sta waar het minste volk is). Vroeger bij uitverkochte concerten veel meer ruimte daar, terwijl dit niet eens uitverkocht was.
Benieuwd wat dat gaat geven bij Geese zondag (was totaal vergeten dat ik daar ticket voor heb. Ondertussen al +3000 gezochte tickets op Ticketswap 😅)

650622571_1457726269479308_5218901307006244462_n.jpg

Tickets: check
Vlieger: check
Hotel: check

Deze zomer terug met de tunne in de zunne

Gisteren Samantha Fish in de Roma gezien. En helaas ook gehoord. De klank was verschrikkelijk, de band voelde dat hun set niet pakte, ook al omdat naast Samantha er een zoutpilaar van een bassist stond, ergens achter een hammond-orgel een oude man zat en ver vanachter een drummer erop los mepte. Kortom, er was weinig levendigheid op het podium. Tot op het punt dat het een saai concert was

Het voorprogramma was dan weer wel 1 brok energie en heeft de hoofdact los naar huis gespeeld. Toen Zac Schulze bij Samantha Fish op het einde 1 nummer meespeelde zag je wat haar band miste : energie.

Zondag was het dus zover: Geese in de Botanique.

Hopeloos uitverkocht. Lang naar uitgekeken. Laatste plaat platgespeeld. Torenhoge verwachtingen. Ticketloze vrienden wekenlang geplaagd.

Balen dus dat dat concert al om 19 uur bleek te starten en ik nietsvermoedend om 19u30 binnenwandelde voor het voorprogramma :sarcastic:

Over het tweede deel: het was live allemaal zeer goed gespeeld, maar de euforische reviews (Humo en Dansende Beren) vind ik wat overdreven. Ik heb niet het gevoel dat ik iets sensationeels gezien heb. Kan natuurlijk ook te maken hebben met de frustraties over het missen van de helft van het concert.

Hoofdact die start om 19u vind ik wel echt bijzonder gek, daar zou ik zelf nooit op gerekend hebben.

Wel al meegemaakt dat ik naar Cirque Royal trok voor het voorprogramma van King Gizzard en net wanneer we toekwamen, bleek dat al gedaan te zijn. Gelukkig nog wel op tijd voor Gizz zelf die net op het podium klimmen toen we binnen wandelden…

Mensen die niet op voorhand even de timetable van het optreden waar ze naartoe gaan checken vind ik dan weer een beetje gek. Maar dat zal dan wel weer aan mij liggen :unsure:

Druk weekend gehad en simpelweg niet bij stilgestaan hier dat uur zou kunnen afwijken. Het zal mij alleszins geen tweede keer overkomen.

Dus ik had het inderdaad kunnen weten adhv de standaardmail die ze sturen voor het concert. Maar ergens vind ik het gek dat als het startuur zoveel vroeger is dan normaal, dat je die afwijking niet aankondigt in de titel van je mail. Maar dat zal dan weer aan mij liggen :sarcastic:

Terug
Bovenaan