Live muziek & optredens

Tof straf dat een member op dit forum het beter weet dan mensen die er dagelijks mee bezig zijn. Dus al die events zijn afgelast zonder reden.

Voor hetzelfde geld staan we morgenvroeg op en zijn er terug enkele daken (letterlijk) weggevlogen. Blijf in uw kot, zou Maggie zeggen 😀
Het weerbericht nog gecheckt ondertussen? Nog altijd niets dat wijst op een nakende storm. Een klein briesje, meer niet, daar gaan geen daken van gaan vliegen hoor 😅

400 festivals in België per jaar. Zo erg is het niet zeker als er eentje vroegtijdig gestopt wordt? Jammer als je net voor de headliner kwam...

Ik zie nu op buienradar voor Werchter pas matige regen om 01h30...
Zou het weer Dehenauw zijn die de voorspellingen deed?

Onweer lijkt gematigd​

Het onweer bereikt rond middernacht de West-Vlaams Franse grens en is (voorlopig) gematigd, meldt weerman David Dehenauw. De hevigste kern van de onweerslijn wordt in Henegouwen verwacht rond 1 uur, met zware rukwinden, hagel en zware neerslag. Het onweer trekt vervolgens snel naar beide Brabant-provincies en Antwerpen

Op HLN staat nu ook dat het de storm “gematigd” blijkt. Ook een eufemisme, ze konden er gewoon niet verder langs gezeten hebben, er is geen enkel spoor van een storm.

Ook zuur al je dan een hele dag in de zon hebt staan wachten op de headliner om door zo’n miskleun het geannuleerd zien worden.

Ik denk dat we moeten concluderen dat je dat qua locatie niet kan voorspellen. Het trekt over België vanuit Frankrijk, maar de locatie van de kérn van de storm kunnen ze denk ik niet weten.

Als je wil discussiëren over het weer verwijs ik jullie graag door naar het lente en zomer topic. Vanaf nu gaat het hier terug over muziek.

Seriously, ik wil hier geen reply over het weer meer zien.

Als je wil discussiëren over het weer verwijs ik jullie graag door naar het lente en zomer topic. Vanaf nu gaat het hier terug over muziek.

Seriously, ik wil hier geen reply over het weer meer zien.
foto3.jpg

Landmvrks was fucking goed!

En Linkin Park ook!!!

Papa Roach is een beast, zo een explosieve gast en zalige connectie met het publiek

Maar fuck Werchter, veels te groot en duur. Was goed voor die ene keer. Ik blijf bij zaalshows

Nog mensen die naar Werchter Parklife gaan? :unsure:
Geweest ja.
De aftocht was dramatisch. Een uur lang gewoon stilgestaan op de parking The Hive.

Wel wat geklaag gehoord over de affiche. Initieel kochten mensen voor linkin park of een vergelijkbare totaalaffiche.
Dan verwacht je geen Zwangere Guy of Clipse natuurlijk. Maar in hun genre zijn dat dan weer topnamen, een eer dat je die dan hebt kunnen zien zou ik zeggen.
Toch zeker Clipse. De helft wist niet eens wat ze juist beteken in de muziekwereld.

Als er iets te preventeren valt ja, dan snap ik het. Het is ondertussen 23:00 en nog altijd geen spoor van een nakend onweer of regenwolkje.
Een licht zomerbriesje, daar blijf het bij.
De laatste crewleden waren pas om 1u30 van het terrein en om 2u is het begonnen. Er speelt veel meer dan enkel het publiek daar weg krijgen.

Geweest ja.
De aftocht was dramatisch. Een uur lang gewoon stilgestaan op de parking The Hive.

Wel wat geklaag gehoord over de affiche. Initieel kochten mensen voor linkin park of een vergelijkbare totaalaffiche.
Dan verwacht je geen Zwangere Guy of Clipse natuurlijk. Maar in hun genre zijn dat dan weer topnamen, een eer dat je die dan hebt kunnen zien zou ik zeggen.
Toch zeker Clipse. De helft wist niet eens wat ze juist beteken in de muziekwereld.
Ja ik snap hun insteek wel met LP die ook wel hun hiphop invloeden heeft in hun muziek. Maar het mochten dan wel andere namen zijn. Papa Roach en LP waren wel zot goed, maar dat is een zekerheid met die 2. Landmvrks maar een klein stukje van gezien. Wat ik gezien heb was ook wel heel nice.

Maar heel die dwaze organisatie en vooral om daar weg te geraken is echt een hel. Op geen enkele manier kun je zeggen dat er een goeie is. De zaterdag met de bus naar leuven geweest. Om 21u was het gedaan en om 23u ben ik toegekomen in leuven met die shuttlebus. En ik was nog bij de eersten denk ik als ik de rijen achter me nog zag.

De zondag met de auto, wel zonder parking aangezien ik de rampen al gehoord had en de dag ervoor het met eigen ogen gezien heb. Daar betaal ik dan geen 25€ voor. En maar goed ook, een koppel tegengekomen., die hadden hun parkingticket gekocht en ze mochten nergens de parking meer op. Grote ergernis is ook al die parkeerverboden, er kunnen daar honderden autos veilig staan op zelfs vaak voorziene parkeerplaatsen. Als het om overlast te beperken is dan gaat het ook niet veel helpen want je hebt nu nog tien keer meer autos die constant heen en weer rijden om ergens een plek te vinden.

Ik heb hem 3 km verder gezet op een openbare parking, daar wel vlot weg geraakt. Maar al die wegen rond werchter waren ook een grote ramp. Ze zorgen dat het volk vlot weg geraakt in grote aantallen uit werchter en dan is het van de ene moment op de andere van tirez votre plan. Hup honderden auto's op ronde punten, rode lichten, kruispunten,.. zonder politie om het verkeer te regelen. Ik lees veel dat werchter echt te klein geworden is voor een festival van dat formaat en moet ze wel gelijk geven. Je kan zoiets beter organiseren waar je een veel vlottere verbinding hebt met de autostrade.

Landmvrks was fucking goed!

En Linkin Park ook!!!

Papa Roach is een beast, zo een explosieve gast en zalige connectie met het publiek

Maar fuck Werchter, veels te groot en duur. Was goed voor die ene keer. Ik blijf bij zaalshows
Tip: Papa Roach komt in November naar Brussel, voorprogramma: Landmvrks.

Ik heb mijn tickets al besteld.

Maar heel die dwaze organisatie en vooral om daar weg te geraken is echt een hel. Op geen enkele manier kun je zeggen dat er een goeie is. De zaterdag met de bus naar leuven geweest. Om 21u was het gedaan en om 23u ben ik toegekomen in leuven met die shuttlebus. En ik was nog bij de eersten denk ik als ik de rijen achter me nog zag.

De zondag met de auto, wel zonder parking aangezien ik de rampen al gehoord had en de dag ervoor het met eigen ogen gezien heb. Daar betaal ik dan geen 25€ voor. En maar goed ook, een koppel tegengekomen., die hadden hun parkingticket gekocht en ze mochten nergens de parking meer op. Grote ergernis is ook al die parkeerverboden, er kunnen daar honderden autos veilig staan op zelfs vaak voorziene parkeerplaatsen. Als het om overlast te beperken is dan gaat het ook niet veel helpen want je hebt nu nog tien keer meer autos die constant heen en weer rijden om ergens een plek te vinden.

Ik heb hem 3 km verder gezet op een openbare parking, daar wel vlot weg geraakt. Maar al die wegen rond werchter waren ook een grote ramp. Ze zorgen dat het volk vlot weg geraakt in grote aantallen uit werchter en dan is het van de ene moment op de andere van tirez votre plan. Hup honderden auto's op ronde punten, rode lichten, kruispunten,.. zonder politie om het verkeer te regelen. Ik lees veel dat werchter echt te klein geworden is voor een festival van dat formaat en moet ze wel gelijk geven. Je kan zoiets beter organiseren waar je een veel vlottere verbinding hebt met de autostrade.
Want het is niet dat er nooit problemen zijn bij grote massa-activiteiten op de Heizel?
Evengoed heb je horrorverhalen van parking C daar, terwijl die vlak naast de Brussels ring ligt.

Je gaat altijd miserie hebben als er teveel mensen tegelijk met de auto willen verplaatsen.

Want het is niet dat er nooit problemen zijn bij grote massa-activiteiten op de Heizel?
Evengoed heb je horrorverhalen van parking C daar, terwijl die vlak naast de Brussels ring ligt.

Je gaat altijd miserie hebben als er teveel mensen tegelijk met de auto willen verplaatsen.
De parking tot daar aan toe, maar na de parking begon de miserie nog maar. Ik heb hem niet op de parking gezet zoals ik zei en was daar direct af, maar dan was het nog een 17 km filerijden op gewestwegen tot aan de Brusselse ring. Als je dan al eerst een uur op parking hive gestaan hebt en dan nog eens heel dat stuk file mag rijden.

Beste optie zijn eigenlijk nog die event bussen, maar dat was geen optie aangezien ik voor 2 dagen ging.

beste optie blijft wat mij betreft park & bike
zaterdag ook gedaan richting Live is Live en werkte weer perfect

De parking tot daar aan toe, maar na de parking begon de miserie nog maar. Ik heb hem niet op de parking gezet zoals ik zei en was daar direct af, maar dan was het nog een 17 km filerijden op gewestwegen tot aan de Brusselse ring. Als je dan al eerst een uur op parking hive gestaan hebt en dan nog eens heel dat stuk file mag rijden.
Alternatief is ergens anders parkeren en 5km gewestweg doen tot de E314 in Holsbeek.
Daar zou het relatief vlot moeten kunnen gaan eenmaal weg van de parking.
Beste optie zijn eigenlijk nog die event bussen, maar dat was geen optie aangezien ik voor 2 dagen ging.
Beste optie is je fiets nemen;)
500m wandelen van de uitgang tot de fietsparking. En dan op 11km via veilige fietswegen sta je in Leuven als je daar overnachtte.

Ja ik snap hun insteek wel met LP die ook wel hun hiphop invloeden heeft in hun muziek. Maar het mochten dan wel andere namen zijn. Papa Roach en LP waren wel zot goed, maar dat is een zekerheid met die 2. Landmvrks maar een klein stukje van gezien. Wat ik gezien heb was ook wel heel nice.

Welke namen dan?
Zwangere Guy ok. Maar Clipse? Een topper van formaat met meerdere Emmy nominaties en 1 Emmy gewonnen. Onafhankelijk staat hun album op plaats 1 of top10 steevast.
Gewoon toppers in hun vak, en dat hoor en zie je.

Veel mensen zijn gewoon niet zo goed mee nochtans ligt het er vingerdik op. De zoon van Papa roach frontman die komt rappen tijdens een nummer, in hun set spelen ze California love. Dan Shinoda die de helft van de tijd rapt gedurende het concert.

Ze halen superveel invloeden uit rap en hip-hop muziek. Het is inherent een deel van hun muziek en hun muziekgenre.
Hoezo kom je dan af dat het hier geen plaats heeft?

Terug
Bovenaan