Live muziek & optredens

Welke namen dan?
Zwangere Guy ok. Maar Clipse? Een topper van formaat met meerdere Emmy nominaties en 1 Emmy gewonnen. Onafhankelijk staat hun album op plaats 1 of top10 steevast.
Gewoon toppers in hun vak, en dat hoor en zie je.

Veel mensen zijn gewoon niet zo goed mee nochtans ligt het er vingerdik op. De zoon van Papa roach frontman die komt rappen tijdens een nummer, in hun set spelen ze California love. Dan Shinoda die de helft van de tijd rapt gedurende het concert.

Ze halen superveel invloeden uit rap en hip-hop muziek. Het is inherent een deel van hun muziek en hun muziekgenre.
Hoezo kom je dan af dat het hier geen plaats heeft?
Euh, ik reageer juist dat hiphop er wel plaats heeft omwille van de reden dat LP hiphop invloeden heeft nadat jij zei dat er veel geklaag is over de affiche :unsure:, tenzij het niet op mij bedoeld was.

Ja als die hard hiphop fan ken ik natuurlijk Clipse, dat moet je mij niet uitleggen. Maar ze hadden beter iets genomen dat ook voor LP en Papa Roach fans bekender was zoals bvb een Cypress Hill, leunt ook met sommige songs iets meer naar het genre toe. Maar goed, de haalbaarheid van zoiets weet ik ook natuurlijk niet, Clipse zal wel goedkoper zijn).

Phantogram en Clipse zijn deel van LP hun tour.

Precies alsof Werchter dat niet al wist toen ze Parklife aankondigden vorig jaar... "Festival waarin rock en alternatieve rock centraal staat", wete nog?

Ze moesten gewoon van in het begin eerlijk geweest zijn.

---

Ik kwam vanuit West-Vlaanderen en wij hebben ons gezet aan het station in Wijgmaal (stond zelfs in de mailing van Werchter als suggestie). Bij het toekomen was er bijna geen volk en bij vertrek ook niet. Was maar 20min rijden naar fietsenparking Roze en dan een kort stuk wandelen naar de ingang. Ging allemaal vlot, zo een 35min max.
De terugkeer was trager, hebben er uiteindelijk 65-70min over gedaan... Heel die massa weg in ene keer, "precies The Walking Dead" hoorde ik een paar keer xD

Phantogram en Clipse zijn deel van LP hun tour.

Precies alsof Werchter dat niet al wist toen ze Parklife aankondigden vorig jaar... "Festival waarin rock en alternatieve rock centraal staat", wete nog?

Ze moesten gewoon van in het begin eerlijk geweest zijn.

Linkin park was als eerste naam bekend gemaakt. En het is zo een beetje een festival in elkaar gebokst om de Tour van LP mogelijk te maken in België.
Zo waren vanaf seconde 1 headliner, dus je wist op voorhand dat alles in die lijn ging liggen.

Als je dan LP neemt dan weet je dat de invloed met rap en hip-hop zeer sterk is. Je weet ook wat je mag verwachten.
Bewijst ook het feit dat ze Clipse meenemen op hun tour.
Dat is niet omdat Clipse zo een zieligaards zijn, maar omdat Shinoda van is van en respect heeft voor.

Als je dan als 2de naam daar nog papa roach bijkrijgt dan heb je al een mooie affiche in dat genre. Ik zou niet weten wie je realistisch gezien nog zou kunnen boeken, wetende dat de headliner LP is.

Euh, ik reageer juist dat hiphop er wel plaats heeft omwille van de reden dat LP hiphop invloeden heeft nadat jij zei dat er veel geklaag is over de affiche :unsure:, tenzij het niet op mij bedoeld was.

Ja als die hard hiphop fan ken ik natuurlijk Clipse, dat moet je mij niet uitleggen. Maar ze hadden beter iets genomen dat ook voor LP en Papa Roach fans bekender was zoals bvb een Cypress Hill, leunt ook met sommige songs iets meer naar het genre toe. Maar goed, de haalbaarheid van zoiets weet ik ook natuurlijk niet, Clipse zal wel goedkoper zijn).

Nee ik doelde niet op u, maar op die klagers die geen idee hebben :P
Die hun wereld is duidelijk zeer beperkt want geen gitaar erin is zonder meer affakkelen.

Clipse tourt samen met LP natuurlijk. En ik weet niet of Cypres hill beter was geweest hoor. Heb cypres hill al enkele keren live gezien dus ik kan me wel een beeld vormen.
Noch of ze goedkoper zijn.

Ik ben geen klager. Ik doelde gewoon dat het een kakstreek is van Werchter zelf om een festival te profileren als iets dat het uiteindelijk niet geworden is. En dit niet door toevalligheden zoals bv een artiest/band die uitvalt.

Eerst werd Parklife aangekondigd met LP als headliner en werd Parklife geprofileerd als "rock en alternatieve rock" dagfestival.

Dan werd Papa Roach aangekondigd. Past in de lijn van het concept.

Dan werd Zwangere Guy aangekondigd. Wait wha?

En dan kwam de rest erbij gesmeten. Maar eigenlijk was dat restje een deel van de LP-tour (kan je enkel weten als je ze volgt, dus kga er ook vanuit dat velen dit niet weten)
Zo voelden veel mensen zich bedot.

Ik zeg niet dat Clipse enzo er niet bij hoorden, maar het past zogezegd niet in het 'origineel concept' van Werchter Parklife

Over het weer gesproken, zaterdagnacht heeft het op sommige plaatsen wel serieus gestormd: zondag naar onderstaand optreden gegaan en op veel nationale wegen voorbij Brussel was er maar 1 van de 2 rijvakken berijdbaar door de hoeveelheid en grootte van afgevallen takken.

1782761260398.jpeg

MCP Apache is wel een speciale locatie... Meer underground vibes dan de vroegere Frontline in Gent, voor wie die nog zou kennen :biglaugh:

Was de eerste keer voor mij op het Werchter festival terrein. Moet zeggen dat ze er wel wat leuke plaatsjes hebben gemaakt om te zitten/iets te drinken. The Barn was eigenlijk ook echt een indrukwekkende tent.

Optredens zelf dan:
Landmvrks:
Is nu de tweede keer dat ik ze zie, en ik snap het niet, iets klikt niet voor mij, nochtans helemaal mijn genre. De cleane stukken zijn meestal erg zwak, de hardere stukken zijn wel goed gebracht. Nochtans is iedereen altijd laaiend enthousiast achteraf, maar voor mij werkt het jammer genoeg niet.

Zwangere Guy:
Ook dit snap ik niet, die gast is razend populair, maar het doet me niets. Het eerste nummer begon en dat vond ik beter dan verwacht, maar nadien zakte het een beetje in elkaar vond ik. Maar goed, het is dan ook mijn genre niet.

Clipse:
Ook mijn genre niet, maar dat zat allemaal wel een stuk beter in elkaar dan bij Zwangere.

Papa Roach:
Dikke fun, ze hebben er nog steeds veel zin in. Alleen dat "Nu-metal time machine" stuk vond ik vreselijk. De band kan die nummers duidelijk niet zo goed brengen als de originele artiesten, en Jacoby zelf durfde het niet aan om veel van die nummers mee te zingen. Is in ieder geval de tweede keer op twee weken tijd dat ik een nummer van Deftones hoor verkracht worden. De eerste keer door meneer de President op Graspop :D Ze hebben in ieder geval zelf meer dan genoeg goeie nummers, dus ze hoeven zich voor mij echt niet te wagen aan een hoop covers.

Linkin Park:
Ik vond het een leuk optreden, maar had er misschien net iets meer van verwacht? Emily startte de set heel twijfelachtig en onzeker. Ik had het gevoel dat ze zo in tranen uit kon barsten. Misschien gewoon vermoeidheid na 2j touren, ofwel voelde ze zich toch onzeker als ze de oudere nummers moest brengen. Jammer voor haar dat LP zich waarschijnlijk nooit helemaal los kan weken van die oude hits. Want haar nieuwe nummers bracht ze een stuk overtuigender. Ik weet ook niet of dat haar gewoonlijke zangstem is, of dat ze dat ruigere in de stem van Chester probeert te imiteren, maar dat komt nogal geforceerd over soms. Ze zou die nummers beter gewoon met haar eigen zangstem doen, die echt wel goed is. Oké, de oude nummers gaan dan voor altijd wel anders klinken, maar volgens mij zou dat gewoon beter werken.

Mike Shinoda is toch eigenlijk echt wel een muzikaal genie. Heb er echt van genoten om te zien hoe hard die zich nu terug amuseert op het podium. Alleen een klein beetje jammer misschien, dat ik daardoor soms wat het gevoel kreeg dat ik naar de Mike Shinoda show aan het kijken was, en dat Emily eerder gewoon op de achtergrond verdween bij de rest van de band.

Gisteren Live is Live.

Eigenlijk best een aangenaam festival, het park laat voldoende ruimte en schaduw toe, alles was goed aangegeven qua transport en wat een verademing om niet bezig te moeten zijn met coins en bandjes om op laden.

Doro was ok, vocaal kon ze het nog maar misschien iets te generisch. Solo acts in de metal doen het zelden voor mij.

Testament retestrak, op plaat ben ik niet altijd mee met die band maar live is dat gewoon thrash at its finest. Chuck Billy kan vocaal ook nog goed mee.

Epica was ook wel sterk. Simone kan echt zingen en je zag duidelijk het spelplezier bij die band, sterke gitaristen en wat een vocals.

Iron Maiden kwam zag en overwon. Ook al is de helft al 70 wordt er nog altijd zeer sterk gespeeld door alle leden op een valse start bij Number of the Beast na. De setlist was heerlijk, Dickinson blijft een kanon (al gaat die al iets meer backstage bij de instrumentale stukken) en de rest van de band moet zelden onderdoen. Nog 10 jaar doordoen moet niet maar als ze op dit niveau kunnen stoppen is het een waardig einde.

Gisteren Live is Live.

Eigenlijk best een aangenaam festival, het park laat voldoende ruimte en schaduw toe, alles was goed aangegeven qua transport en wat een verademing om niet bezig te moeten zijn met coins en bandjes om op laden.

Doro was ok, vocaal kon ze het nog maar misschien iets te generisch. Solo acts in de metal doen het zelden voor mij.

Testament retestrak, op plaat ben ik niet altijd mee met die band maar live is dat gewoon thrash at its finest. Chuck Billy kan vocaal ook nog goed mee.

Epica was ook wel sterk. Simone kan echt zingen en je zag duidelijk het spelplezier bij die band, sterke gitaristen en wat een vocals.

Iron Maiden kwam zag en overwon. Ook al is de helft al 70 wordt er nog altijd zeer sterk gespeeld door alle leden op een valse start bij Number of the Beast na. De setlist was heerlijk, Dickinson blijft een kanon (al gaat die al iets meer backstage bij de instrumentale stukken) en de rest van de band moet zelden onderdoen. Nog 10 jaar doordoen moet niet maar als ze op dit niveau kunnen stoppen is het een waardig einde.

Ook geweest gisteren. Zeer leuk en gezellig festival, alles was goed geregeld.

Als het op bands aankwam:

Doro: Leuk om eens te zien, maar ik zal niet naar een indoor concert van haar gaan.

Testament: Niet mijn ding, maar fantastisch gitaarwerk :unsure:

Epica: Zeer goed, zoals altijd hadden ze er zin in.

Iron Maiden: Fantastisch, niets op aan te merken en vooral een groot respect wat die mannen nog kunnen. En ik denk dat de misser in de intro van infinite dreams zat? Ik dacht dat Adrian nét iets te vroeg begon, waardoor ze even out of sync waren.

Jammer genoeg Testament gemist, had geen verlof en kon niet vroeger van mijn werk geraken om er op tijd te zijn. Ik heb een grondige hekel aan symfonische metal dus voor Epica heb ik me lekker ver weg van het podium neergeploft en gewacht. Wat een absolute verschrikking was dat...

Dus eigenlijk enkel Iron Maiden gezien, wellicht niet de prijs van een heel dagticket waard. Maar dat wist ik niet toen ik het ticket kocht, ik veronderstelde ook dat de rest van de line-up op meer zou trekken dan deze zwakke metal soep.

Gelukkig wel genoten van the main event. Killer setlist. Number of the Beast had inderdaad een messy start, kan gebeuren, en bij de "My mind was blank" zat het alweer goed. De rest van dat nummer knalde. Ook al zijn Phantom of the Opera, Killers en Murders in the Rue Morgue bij mijn all time favoriete Maiden nummers, was Number of the Beast waar het publiek er begon in te komen en het pas écht plezant begon te worden. Blij ze nog eens gezien te hebben, dit zal waarschijnlijk de laatste keer worden. Enkel zeer jammer dat het net te laat was voor Nicko McBrain nog eens aan het werk te zien. Zijn vervanger mag dan wel foutloos gespeeld hebben, het was maar plattekes en zonder dynamiek, niet half zo muzikaal als wat Nicko met die nummers doet.

Ik was er ook, wel enkel Epica en Maiden gezien. Testament een aantal jaar geleden eens gezien in de Trix en dat vond ik maar een saai gedoe.

Over Epica kan ik kort zijn: Simone Simons kan fantastisch goed zingen maar het doet me muzikaal niet veel.

Iron Maiden dan. Het was al wel een aantal jaar geleden dat ik ze gezien heb ondertussen, en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was over hoe goed Bruce Dickinson bij stem was! Ook de setlist was fantastisch. Als ik ze zelf had mogen opstellen had ik Run to the Hills en The Trooper genadeloos eruit gezwierd ten gunste van één of andere deep cut, maar dat is natuurlijk ondenkbaar en op elk concert van Iron Maiden loopt er wel ergens een 8-jarige rond voor wie het de eerste keer is, dus alle begrip daarvoor. Het zou kunnen dat het de laatste keer was dat ik ze zag, maar op deze manier mogen ze nog vijf jaar blijven touren van mij.

De minpunten dan: de nieuwe drummer viel mij een beetje tegen, heel conservatief gespeeld en niks charisma. De mix was ook verre van perfect, zowel Adrian als Dave stonden echt te luid naar mijn gevoel, vooral tijdens het rustige stuk van Seventh Son of a Seventh Son was het ronduit storend. Gek want vroeger had ik vaak de indruk dat Dave niet luid genoeg was in de mix waardoor er soms wel eens een solo aan kracht inboette. Om af te ronden: geen fan van de digitale visuals, nog minder van de ponytail.

Ah, en ik koop nooit meer een ticket voor live is live op voorhand. Triestig om te zien hoe ze bijna bij de cornflakes werden uitgedeeld terwijl je er zelf de volle pot voor hebt betaald...

Major pluspunt: één Euro betaald voor een parkeerplek op P+R Linkeroever. :lol:

Laatst bewerkt:
Ivm Parklife: zou mij niet verbazen dat ZG daar geboekt is juist om Clipse niet zo hard uit de boot te laten vallen op die line-up. Zijn inderdaad mee met LP dus hadden ze wss niet al te veel keuze. Dan maar ZG erbij geboekt om zo ook hopelijk wat meer hiphoppers aan te trekken.

Ik was er ook, wel enkel Epica en Maiden gezien. Testament een aantal jaar geleden eens gezien in de Trix en dat vond ik maar een saai gedoe.

Over Epica kan ik kort zijn: Simone Simons kan fantastisch goed zingen maar het doet me muzikaal niet veel.

Iron Maiden dan. Het was al wel een aantal jaar geleden dat ik ze gezien heb ondertussen, en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was over hoe goed Bruce Dickinson bij stem was! Ook de setlist was fantastisch. Als ik ze zelf had mogen opstellen had ik Run to the Hills en The Trooper genadeloos eruit gezwierd ten gunste van één of andere deep cut, maar dat is natuurlijk ondenkbaar en op elk concert van Iron Maiden loopt er wel ergens een 8-jarige rond voor wie het de eerste keer is, dus alle begrip daarvoor. Het zou kunnen dat het de laatste keer was dat ik ze zag, maar op deze manier mogen ze nog vijf jaar blijven touren van mij.

De minpunten dan: de nieuwe drummer viel mij een beetje tegen, heel conservatief gespeeld en niks charisma. De mix was ook verre van perfect, zowel Adrian als Dave stonden echt te luid naar mijn gevoel, vooral tijdens het rustige stuk van Seventh Son of a Seventh Son was het ronduit storend. Gek want vroeger had ik vaak de indruk dat Dave niet luid genoeg was in de mix waardoor er soms wel eens een solo aan kracht inboette. Om af te ronden: geen fan van de digitale visuals, nog minder van de ponytail.

Ah, en ik koop nooit meer een ticket voor live is live op voorhand. Triestig om te zien hoe ze bijna bij de cornflakes werden uitgedeeld terwijl je er zelf de volle pot voor hebt betaald...

Major pluspunt: één Euro betaald voor een parkeerplek op P+R Linkeroever. :lol:
Stel je voor dat je zo een front stage ticket hebt gekocht om dan vast te stellen dat iedereen daar mag gaan staan

Interessant. Ik nam altijd aan dat RW wel stevig profiteerde van hun prijsstijgingen. Blijkt dat de effectieve winst op 10 jaar tijd gelijk is gebleven.
Hun vermogen is wel sterk omhoog gegaan..

Tomorrowland is zonder verrassing de grootste graaier. En Pukkelpop kent er precies ook wel iets van.

Interessant. Ik nam altijd aan dat RW wel stevig profiteerde van hun prijsstijgingen. Blijkt dat de effectieve winst op 10 jaar tijd gelijk is gebleven.
Hun vermogen is wel sterk omhoog gegaan..

Tomorrowland is zonder verrassing de grootste graaier. En Pukkelpop kent er precies ook wel iets van.
Vooral verbaasd van de vergelijking internationaal. Primavera was ooit best betaalbaar als ik me goed herinner, nu zijn ze duurder dan wij in België!

Dit weekend dus Ieperfest.
Ga vooral uit gewoonte en om al de vrienden en kennissen te zien, zeker dit jaar waar ik op gans weekend maar 5 bands wil zien.

Maar het zal wel weer leuk zijn.

Maandag naar Social Distortion geweest in het Amsterdamse bos. Wat een leuke locatie zeg.

Vrijdag dagje Jera On Air geweest. Gewéldig festival. Niet te groot (12K mensen), alles in tenten mét ventilatie (een zegen bij dat weer) en gewoon erg leuke vibe die er hong. Goeie affiche ook die dag. Uitschieters waren Hayware, Suicidal en A Day To Remember. Ook nog genoten van Belvedere, Ignite en Offspring.

Maandag dan Live is Live aka Iron Maiden in mijn achtertuin.
Doro was leuk, zonder meer. Zoals altijd dus.
Testament moet dringend eens leren dat ze van mijn part elk jaar een nieuwe plaat mogen uitbrengen maar dat ze die nummers moeten houden voor de zalen en op een festival gewoon The Legacy en The New Order moeten spelen. Doodsaaie set maar ik heb een klein uur kunnen kijken naar Di Giorgio op de fretless bass dus all good uiteindelijk. Fucking held.
Epica was het perfecte rustmoment om iets te halen om te eten. Kwalitatief wss zeker in orde maar hoegenaamd mijn muziek niet.
Iron Maiden moet denk ik top 3 zijn van de keren dat ik ze al zag (en dat gaat toch richting de 15 keer) Fenomenale setlist, band die op weinig fouten te betrappen viel en Dickinson die echt wel goed bij stem was. 15-20 vrienden rond mij en wat pintjes uit: Topavond!

Terug
Bovenaan