Gisteren naar Gent Jazz geweest:
- Fifty Foot Combo : een band uit het Gentse, vooral f*cking loud
- Admiral Freebee : klonk als de titel van zijn nieuwste album, "raw fun"
- Space Quartet : Nicolas Mortelmans, Stef Kamil Carlens, Tim Vanhamel en Teun Verbruggen
-> goede band om te luisteren terwijl je in het gras zit van de garden stage, maar microtonale muziek blijft toch wennen voor mij
- Fatoumata Diawara : ontdekking van 't jaar voor mij, een Malinese zangeres die in haar eigen taal zingt (het Bambara, heb ik opgezocht

).
In de letterlijke zin van het woord begreep ik niks van wat ze zong, maar de intensiteit van de muziek, het oprechte, het explosieve (gospelkerk x10),... superlatieven,... sprak boekdelen. Gewoon wauw...
- Alabama Shakes, de eigenlijke headliners : niet wat ik er van had verwacht, en dat is waarschijnlijk onredelijk gesteld door mij.
Deze band stond al een tijdje op mijn lijst van must see concerten aangezien ik ze nooit live heb gezien voor hun hiatus, dus misschien
verwachtte ik teveel. Ik vond het tempo van de muziek vervelend traag, maar ja ze speelden na Foutamata Diawara die net het dak eraf had geblazen. Daarnaast vond ik de stem van Brittany Howard er niet goed uitkomen, alsof ze nog aan 't spelen waren met de mix (de piano's/toetsen overheersten imho).