Live muziek & optredens

Tickets gekocht voor The HU in de AB in november. Mongoolse folkrock met typisch Mongoolse keelzang, zalig. Nog fans hier? :tongue:

Tickets gekocht voor The HU in de AB in november. Mongoolse folkrock met typisch Mongoolse keelzang, zalig. Nog fans hier? :tongue:
Ik en nog minstens 1 andere BG'er gaan daar ook zijn :) Ik heb wel nog maar 2 liedjes ofzo gehoord :unsure:maar naar't schijnt zeer goed live!

Ondertussen nog steeds geduldig aan't wachten op nieuws van RHCP :headshake:

Ik en nog minstens 1 andere BG'er gaan daar ook zijn :) Ik heb wel nog maar 2 liedjes ofzo gehoord :unsure:maar naar't schijnt zeer goed live!

Ondertussen nog steeds geduldig aan't wachten op nieuws van RHCP :headshake:

Ziet er slecht uit. Lijkt erop of ze wachten tot ze een vervangende act hebben voor ze communiceren.

Mijn recensies

Begonnen met Sum 41. Dat rockte wel stevig en ook al ken ik weinig van hun werk was ik wel mee.

Wel na een kwartier vertrokken voor Molybaron, want ik had geen idee over de afstand tot de slope. De zanger zei zelf niet goed bij stem te zijn maar dat drukte de pret niet. Hij zat er paar keer naast, het werd instrumentaler maar die gasten hebben wel echt coole nummers zoals Lucifer en Animal.

Daarna naar Stikstof. Ik heb weinig tot niks met hip hop maar ik snap de vibe wel. Het was hard op zijn manier had ik de teksten gekend was ik nog beter meegeweest.

IDLES: openen met Colossus was slim want dat nummer heeft iets intens. In plaats van door te spelen moest Talbot perse beginnen zagen over 'voor Metallica moest het publiek in 5 gedeeld worden' en weg was de intensiteit. De iets sneller nummers hadden mij mee de meer post punk vielen meer onder "hup weg sfeer" voor mij. Naar het einde toe was ik wel mee. Talbot was vocaal ook beter dan op plaat. Ik ga er nooit een ticket voor kopen maar voor nekeer op een festival te zien was het wel goed. Al had het beter gewerkt in the barn (maar das hun fout niet).

Inhaler: best cool, Bono junior kan meer show brengen dan senior.

Lewis Capaldi: ik moest Elton John van den aldi wel trotseren om zeker in het voorste vak te staan bij Turnstile en Metallica. Bindteksten waren topcomedy, de nummers oersaai.

Turnstile: wow dit was intens. Hevige hardcore punk die van begin tot eind een pit veroorzaakte. Elk nummer was af, heel strak gespeeld en alles ging er aan. In The Barn was dit misschien nog iets beter overgekomen maar ze kunnen een main stage aan. Genoten van begin tot eind.

Metallica: beste concert van men leven, enkel Fade to black heb ik gemist in de setlist. Het is raar om te zeggen maar die 2 jaar Corona hebben Metallica deugd gedaan. Hetfield kon zen alcoholverslaving afzweren en zelfs Ulrich heeft precies geoefend. Een paar technische problemen konden de pret niet drukken. Van begin tot eind was dit hard gaan met zalige nummers, Trapped under ice had cool geweest maar ik ga niet klagen over Ride the lightning in ne setlist. Want die setlist was af en zalig gespeeld, Dirty Window kwam met Hammet zen solo ook beter over dan op het album. Ik heb mij laten gaan van begin tot eind en het plezier spatte er vanaf bij band en publiek. Dit was de perfecte afsluiter voor een geweldige dag. Om het wat bakvisserig te maken: ik heb in Hetfield zen ogen kunnen kijken en dat pakken ze mij nooit meer af.

Laatst bewerkt:
Miles Kane: half half meegekregen. Niks speciaals, maar iemand moet er staan op zo'n uur. Ik weet niet of het aan de agenda van Sum41 lag, maar die konden beter wat later spelen op de main.

Sons: zeer goed. Strak gespeeld, leuke nummers. Alleen lijkt alles wel wat op elkaar, maar top optreden. Van genoten.

Idles: ik kende ze niet en heb niet het gevoel dat ik meer wil zien. Vond het echt tegen vallen. Met name dan de frontman. Precies alsof hij high op het podium stond.

Bazart: we zijn vooral aan de main blijven hangen, met af en toe een uitstapje naar de Jupiler stand (waar trouwens een leuke sfeer hing. Dus nadat ik mijn ballen in een zakje heb afgeleverd, hebben we Bazart gezien. Tja, alles is hetzelfde. Ik kan 1 nummer wel smaken, maar niks voor een heel optreden. Nu dat gezegd zijnde, is het een kwestie van smaak, want ze kregen het publiek wel mee, wat absoluut hun verdienste was. Dus objectief gezien was het zeker niet slecht.

Lewis Capaldi: nog even gewacht om mijn zakje ballen af te gaan halen tot deze mensen was gepasseerd. Goede zanger, maar veel te saai voor de main. Niks op tegen om Lewis een plek op RW te geven, maar beter in een kleinere zaal.

Turnstile: ik kende ze niet, maar een kameraad had ze dik aangeraden en gelukkig maar. Wat een fantastisch optreden. Geweldig. Door de afzegging van Greta Van Fleet op de main terecht gekomen en hun kans dik gepakt. Die gaan ze niet snel meer weg stoppen in een kleinere zaal. Al zou daar het qua sfeer nog beter zijn uiteraard. Ga er zeker eens meer van luisteren.

Metallica : derde keer live voor mij en het was weer top. Dik optreden, goede sfeer, goede nummerkeuze. Ben het met @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield eens dat Fade to Black een gemis was. Dacht dat ze die wel in de setlist hadden, maar desondanks enorm genoten. Echt top.

Al bij al een leuk dagje. Wel een beetje spijt dat ik niet vaker andere tenten heb opgezocht, want had graag nog Haunted Youth en Inhaler willen zien. Ken ze alleen qua naam en wou ze wel eens meepikken.

Bijna zelfde parcours gedaan als Jules.

Aangekomen tijdens Sum41.
Bonnetjes gaan halen en dan naar Stikstof in de Barn.
Wel tof,probeerde die echt een soort van Wall of Death op poten te zetten.
Stond er heel dicht bij,heb Zwangere Guy zelfs voor mijn neus zien passeren,klein van gestalte.
Vond het wel goed maar het begon allemaal een beetje op elkaar te lijken.
Sommige nummers gaven me wel een Cypress Hill vibe.

IDLES:energieke show,vrij chaotisch en goede interactie met het publiek.
Gitarist zelf crowdsurfen en die in zijne jurk was ook in form.
Muzikaal kende ik ze nog niet zo goed,maar kon het wel appreciëren.
Ga er eens wat research van doen.

En toen,groot gat.
Waren richting The Barn aan't gaan voor Turnstile maar planning was gewijzigd.
Opeens geprogrammeerd voor Metallica na het wegvallen van Greta van Fleet (die ik ook wel had willen zien)
Ineens maar sanitaire pitstop gedaan,wat gegeten en gedronken en tijdens laatste nummer van Lewis plaats genomen aan de mainstage.

Tunstile
Niet bij mijn volle aandacht bij het concert omdat ik aan de praat geraakte met anderen.
Maar wat ik ervan heb meegepikt klonk niet slecht maar had er wel iets meer van verwacht.

Metallica:
Nog maar eens een bewijs dat dit een van de grootste bands aller tijden is,zoniet de grootste.
Strakke show(performance en visueel),heel leuke playlist al mocht er meer in van ....And Justice For All (Harvester of Sorrow,Frayed Ends Of Sanity,Blackened)
James's interactie met the crowd voor Dirty Window en Seek en Destroy waren ook wel leuke momentjes.
Dirty Window klonk zelfs heel goed live.
Dat deed St.Anger zelf ook paar jaar geleden in dat Brussels stadion.
Spijtig dat er van de belofte dat ze 20 minuten eerder gingen beginnen niks van in huis is gekomen.
Dan hadden ze toch 2 à 3 liedjes meer in hun playlist kunnen verwerken wat voor hun op zich geen probleem mag zijn.
bvb een Fade To Black,Harvester en Battery waren zeer leuke toevoegingen geweest om die 20 minuten te vullen.

Ik zou ze toch proberen te overtuigen om eens op GMM te laten spelen hoor,dat wordt daar een groot feest.

Algemene zaken die me opvielen tijdens mijn eerste keer RW:
*Veel meer dames aanwezig dan op GMM.
*Veel meer jeugd aanwezig (voelde me zelfs half bejaard)
*Veel meer kleur aanwezig dan op GMM waar zwarte kleding toch wel bovenhand heeft.
*Crowdsurfen verboden op RW? Opvallend weinig gezien.
*Catering op GMM vond ik persoonlijk beter,ging daar veel sneller. (misschien gewoonweg meer volk op RW?)
*Qua verkeer niet veel problemen gehad,stonden op parking B5,wel stukje wandelen maar heel vlot van parking geraakt achteraf.

Ik mag het misschien niet vergelijken met GMM maar toch......

Edit:Bazart ook meegepikt maar was het al vergeten,is veelzeggend zeker

Turnstile: ik kende ze niet, maar een kameraad had ze dik aangeraden en gelukkig maar. Wat een fantastisch optreden. Geweldig. Door de afzegging van Greta Van Fleet op de main terecht gekomen en hun kans dik gepakt. Die gaan ze niet snel meer weg stoppen in een kleinere zaal. Al zou daar het qua sfeer nog beter zijn uiteraard. Ga er zeker eens meer van luisteren.
Zou toch zo die mannen hun grootste show tot nu toe geweest kunnen zijn? Om het dan direct zo hard aan te pakken was er gewoon boenk op. Weet niet waar gij stond maar ik stond in het vak rechtsachter en daar begonnen de pits al vanaf het eerste nummer, geniaal

Zou toch zo die mannen hun grootste show tot nu toe geweest kunnen zijn? Om het dan direct zo hard aan te pakken was er gewoon boenk op. Weet niet waar gij stond maar ik stond in het vak rechtsachter en daar begonnen de pits al vanaf het eerste nummer, geniaal
Ik heb ze paar weken terug nog in de Muziekodroom in Hasselt gezien. Ik wist toen wel al dat het de laatste keer in hc context ging zijn, maar het gaat nu wel echt hard. Het moet wel raar doen voor hen om eens alleen op het podium te staan terwijl er anders meer volk op het podium dan ervoor staat. :biglaugh:

Wij stonden rechts van de middelste bar, die echt recht voor het podium stond. Het geluid was daar echt goed.

Gratis ticketje gekregen voor zondag Longitude festival.
Behalve A$AP Rocky ken ik niemand :unsure: maar afin, het is naast de deur en gratis ticket, dus zullen we wel eens gaan kijken.

RHCP waren deze woensdag anders wel in vorm voor zo ver ik het hoorde bij mij thuis. Balen dat ze nu ziek zijn voor in Belgie.

Iets om de pepper fans gerust te stellen
🤞🤞🤞 Dienen Dimi gaat nogal op z'n dak krijgen als't niet zo is :p

Terug
Bovenaan