Live muziek & optredens

Eerste keer RW, dagticketje zaterdag. Ik vond Twenty One Pilots hun muziek altijd redelijk monotoon maar live echt dik in orde. Snap de vibe wel. Gewoon goede show ook. Kruipt die effe die stage omhoog.

Hoe waren ze?

Sterk begonnen. De Frusciante/Flea/Chad Smith combo is ijzersterk op muzikaal vlak. Dan mag je van mij al wat jammen.

Ook Kiedis was behoorlijk bij stem. Een goede zanger gaat het nooit worden, maar hij klonk echt degelijk gisteren.

Degelijk. Dat is een beetje het probleem met het middenluik van hun set. De nummers van hun laatste album zijn degelijk en klinken live beter dan op plaat, maar als je nummers als Otherside of Scar Tissue of Can't Stop in de kast laat voor Auquatic Mouth Dance...tja. Ik snap het, maar het zet de rem er wat op bij het publiek.

Wel aan het einde terug de peper er ingestopt met Californication, Give it Away, een verrassend Under the Bridge en een erg stevig By The Way. Dus ja, de Peppers waren goed, heel goed zelfs, maar hadden in tegenstelling tot The Killers niet de meest festivalvriendelijke setlist mee wat zich deed voelen op de weide.

Sterk begonnen. De Frusciante/Flea/Chad Smith combo is ijzersterk op muzikaal vlak. Dan mag je van mij al wat jammen.

Ook Kiedis was behoorlijk bij stem. Een goede zanger gaat het nooit worden, maar hij klonk echt degelijk gisteren.

Degelijk. Dat is een beetje het probleem met het middenluik van hun set. De nummers van hun laatste album zijn degelijk en klinken live beter dan op plaat, maar als je nummers als Otherside of Scar Tissue of Can't Stop in de kast laat voor Auquatic Mouth Dance...tja. Ik snap het, maar het zet de rem er wat op bij het publiek.

Wel aan het einde terug de peper er ingestopt met Californication, Give it Away, een verrassend Under the Bridge en een erg stevig By The Way. Dus ja, de Peppers waren goed, heel goed zelfs, maar hadden in tegenstelling tot The Killers niet de meest festivalvriendelijke setlist mee wat zich deed voelen op de weide.
100% akkoord met deze review

Nu is het wel zo dat de absolute magie dit jaar weer in de tenten te vinden was.

Girl in Red die op een veel te korte veertig minuten van hoogtepunt naar hoogtepunt ging in een cascade van euforie.

Alt-J die een headline show neerzette die imponeerde met ijzersterke visuals en een retestrak gespeelde greatest hits set.

Marcus King, die ondanks zijn babyface een oude ziel is die goeie ouderwetse southern rock speelt en die afsloot met een cover van Sabath.

Yong Yello die zichtbaar geemotioneerd was door de grote opkomst en het optreden van zijn carriere gaf. Had een goeie liveband met koperblazers mee en smeet zich. Die versie van luchtkasteel die hij met hart en ziel gaf..sterk.

Phoebe Bridgers die misschien het beste optreden van het weekend gaf en een volle Barn verliefd op haar deed worden. Feilloos optreden vol kippenvelmomentjes. Al bij Kyoto dat erg vroeg in de set zat voelde je dat dit het soort optreden zou worden waar binnen vijf jaar nog warm aan terug zal gedacht worden.

Fever 333 die een energieke splinterbom was van heb ik je daar.

En tenslotte...Michael Kiwanuka...een onvervalste eindbaas die wedijvert met Phoebe voor de titel van meest intens mooie show van het weekend. Alles zat goed...de stem, de band met machtig goede backing vocals en de Barn die collectief in extase kwam bij nummers als My Hero en Cold Heart.

Heersers! Wat een energie. De drummer is de echte ster van de band.

Enig minpunt was da zang die te stil stond
Ja ma al bij al vond ik het geluid echt nog goed te doen na wat ik hier gelezen had over het geluid in Vorst.

Zang mocht misschien iets luider ja, al liet het wel de instrumenten beter uitkomen. Vraag mij ook af hoeveel drumstokken Mario bijhad, die bleef maar gooien :rofl:

Ja ma al bij al vond ik het geluid echt nog goed te doen na wat ik hier gelezen had over het geluid in Vorst.

Zang mocht misschien iets luider ja, al liet het wel de instrumenten beter uitkomen. Vraag mij ook af hoeveel drumstokken Mario bijhad, die bleef maar gooien :rofl:
Jammer genoeg telkens maar een meter diep in het publiek 🤓

Heb in het verleden al verschillende bands gezien in Vorst en soms slaat het geluid tegen en andere keren is het top.

Gojira zou perfecte headliner zijn voor Alcatraz volgend jaar. Maar Graspop zal ze wel weer programmeren rond 16u 🤔

Jammer genoeg telkens maar een meter diep in het publiek 🤓

Heb in het verleden al verschillende bands gezien in Vorst en soms slaat het geluid tegen en andere keren is het top.

Gojira zou perfecte headliner zijn voor Alcatraz volgend jaar. Maar Graspop zal ze wel weer programmeren rond 16u 🤔
Ik hoop hard op Stone Sour op Alcatraz volgend jaar. Geen idee of Slipknot dan weer op tour gaat, maar indien niet is het wel mogelijk. Heeft al op tafel gelegen.

Heeft Corey Taylor eens niet ene tour gedaan met beiden ?
Ik dacht dat hij ooit op GMM stond met Slipknot en dag erna met Stone Sour.
Ik kan wel verkeerd zijn.
Laatste keer stond Stone Sour wel op de affiche van Werchter.

Net de footage van Metallica op Werchter gezien. Hetfield is ronduit geweldig maar Ulrich daarentegen echt een drama, man man man... de arme man herdefinieert slordigheid.

Klopt, maar combineren gaat enkel als ook Slipknot dat weekend op Alcatraz zou staan en die kans lijkt me wel wat kleiner eerlijk gezegd. :tongue:
Na House of Gold and Bones Part 2 ben ik Stone Sour wat uit het oog verloren eerlijk gezegd, hebben die nog iets uitgebracht dat de moeite is?

Volgende week Gojira in de 013, dat geluid zal wel wat anders zijn dan "te doen". Een band met hun sound en techniciteit in dergelijke verrotte bunker steken doe je niet imo.

Ik kan wel verkeerd zijn.
Laatste keer stond Stone Sour wel op de affiche van Werchter.
Geen idee, ik zou er niet in verschieten.

Werchter 2019 dan? Godver, ik zou die zo graag eens live bezig zien hé.

Hoe was Employed to serve eigenlijk? Had gisteren wat file dus heb die gemist. Binnegekomen tijdens Alien Weaponry hun Haka. Ik vond wel dat ze gegroeid waren sinds de laatste keer dat ik ze zag, strak gespeeld ook en de nummers van Tangaroa kwamen live beter over dan op plaat

Klopt, maar combineren gaat enkel als ook Slipknot dat weekend op Alcatraz zou staan en die kans lijkt me wel wat kleiner eerlijk gezegd.
Na House of Gold and Bones Part 2 ben ik Stone Sour wat uit het oog verloren eerlijk gezegd, hebben die nog iets uitgebracht dat de moeite is?
Niet per sé toch? Nu touren ze samen met Vended (band van de zoon van Corey). Vended speelt de zaterdag op Alcatraz en de week erop staat Slipknot op Pukkelpop.

Na House of Gold & Bones, Part 2 hebben ze nog Hydrograd uitgebracht. Daar staan toch ook enkele heel goede nummers op imo.

Net de footage van Metallica op Werchter gezien. Hetfield is ronduit geweldig maar Ulrich daarentegen echt een drama, man man man... de arme man herdefinieert slordigheid.
Hetfield inderdaad af, hij begon recht voor mijn neus met Master of puppets en dat zal ik nooit vergeten, Hammet ook straf die begon op dezelfde plek met Whiplash.

Ik wil niet de discussie over Lars terug op gang trekken maar halverwege stapte hij naar de zijkant maakte zich kwaad op iemand van de techniek en iets later kwamen ze iets doen aan zen drumstel. Voor ne keer lag het niet alleen aan hem, denk ik :unsure:

Niet per sé toch? Nu touren ze samen met Vended (band van de zoon van Corey). Vended speelt de zaterdag op Alcatraz en de week erop staat Slipknot op Pukkelpop.

Na House of Gold & Bones, Part 2 hebben ze nog Hydrograd uitgebracht. Daar staan toch ook enkele heel goede nummers op imo.
Welja, maar de zoon van Corey Taylor is nog steeds niet Corey Taylor zelf. Die gaat echt niet snel ff op Alcatraz komen spelen met Stone Sour als Slipknot ergens helemaal anders naartoe moet de dag voordien of erna, wat alleen maar logisch is tijdens een weekend in het festivalseizoen. :tongue: Het is een beetje zoals Steve Harris met British Lion hé.

Hetfield inderdaad af, hij begon recht voor mijn neus met Master of puppets en dat zal ik nooit vergeten, Hammet ook straf die begon op dezelfde plek met Whiplash.

Ik wil niet de discussie over Lars terug op gang trekken maar halverwege stapte hij naar de zijkant maakte zich kwaad op iemand van de techniek en iets later kwamen ze iets doen aan zen drumstel. Voor ne keer lag het niet alleen aan hem, denk ik :unsure:
Een beetje zoals ne voetballer die naar het gras, neen schuddend, kijkt als hij een slechte vrije trap gegeven heeft?

Welja, maar de zoon van Corey Taylor is nog steeds niet Corey Taylor zelf. Die gaat echt niet snel ff op Alcatraz komen spelen met Stone Sour als Slipknot ergens helemaal anders naartoe moet de dag voordien of erna, wat alleen maar logisch is tijdens een weekend in het festivalseizoen. :tongue: Het is een beetje zoals Steve Harris met British Lion hé.
Dat is ook waar.

Godverdomme man, ge hebt gisteren nota bene Gojira gezien, er ís helemaal geen "discussie" om op gang te trekken als het op Lars Ulrich aankomt. Face the facts, man. :angry:

Ik ga ze volgende week in de 013 zien in Tilburg, fuck die verrotte bunker in Vorst die ze een concertzaal durven noemen.

Terug
Bovenaan