Live muziek & optredens

Ik gebruik simpele oordopjes uit de winkel

Goedkoop en geen tuut in m'n oren de dag erna.
Good enough for me.

ik heb 10 jaar oude Variphones die ik nu nog altijd gebruik, nooit tussentijds opnieuw laten testen, ik wist niet dat dat moest eigenlijk :unsure:

Dus misschien ooit eens werk maken van nieuwe te laten maken ergens :unsure:

Ik gebruik al een jaar of 10 Variphones. Na behoorlijke gehoorschade opgelopen te hebben op het podium met mijn band.
Zeker voor zelf op te treden of in de repetitieruimte vind ik mijn -25db gewoonweg nodig.

Voor naar een optreden te kijken dempen ze eigenlijk wel wat te veel, zeker in zalen als bv. de AB.

Iemand trouwens een idee waar je die Variphones nog kan laten opmeten en bestellen, nu je bij Audionova niet meer terecht kan daarvoor?

ik heb 10 jaar oude Variphones die ik nu nog altijd gebruik, nooit tussentijds opnieuw laten testen, ik wist niet dat dat moest eigenlijk :unsure:

Dus misschien ooit eens werk maken van nieuwe te laten maken ergens :unsure:
Net hetzelfde. Ik heb de mijne zeker 12 jaar en ook nog nooit laten testen. Als ze 'lekken' dan hoor je het wel zeker zou je denken. Ik zou nooit meer zonder kunnen voordien altijd uren/ dagen een tuut in de oren na een fuif, festival of whatever. Nu gewoon bij het binnen gaan direct de doppen in en ik heb het gewoon niet meer door dat ik ze in heb. Het meest rare vond ik uw eigen stem te horen en niet weten hoe luid je zelf moet babbelen maar dat leer je snel.

Gebruik al 10 jaar variphone musician earplugs. Eerste 5 jaar - 22Db filter. Later full filter, want ik heb hyperacusis.
Zeer comfortabel, hadden top score ooit bij testaankoop. En je kan dus nog deftig converseren met zo'n dingen in of van muziek op wat gedempt niveau genieten.

Nu zijn ze al 10 jaar dezelfde en moet ze wat diep duwen om de demping van 25-27Db te hebben met de full stop filter... iets minder demping dus, maar dat vind ik niet erg, anders kan je niks meer verdragen met hyperacusis op de duur ... En ga niet meer naar echt luide plaatsen.

Vriend van m'n nicht zei me best elke 5 jaar de pasvorm van je oor eens opnieuw te laten doen incl. lek test dus. Elk jaar een lek test en zien of alles nog OK is kan ook natuurlijk,. Maar dat lijkt me wat veel of zeer kritisch. Als je natuurklijk zeker wilt zijn als professional in de audio, of gevoelige oren hebt, waarom niet. Je oorvorm wijzigt dus licht met de jaren blijkbaar.
Als je naar luide concerten gaat ofzo of luide dance feesten is lek testen om de zoveel jaar misschien wel een must, want die dingen gaan lang mee. Vriend zei ook dat het materiaal na 5 jaar z'n beste tijd had, maar die van me zijn nog best goed na 10 jaar in een soort soepele kunststof!

Laatst bewerkt:
Tickets gekocht voor Ichiko Aoba op 4 september in Brussel. Yeule stond ook al gepland trouwens op 17 november dit jaar.

Dat Ichiko Aoba een beetje onder de radar blijft in het west, is niet erg; het maakt de cult alleen maar groter. Zij die mee zijn, weten hét. Deze Japanse muzikante maakt fantastische muziek gevoed door dromen en daadwerkelijk klinkend als dromen. Beïnvloed door Studio Ghibli en Disney, maakt de multi-instrumentaliste veelal op gitaar toverachtige folk met ijle vocals en bezwerende ambient. Aoba verwierf in Japan ondertussen bekendheid en mocht daar onder meer de soundtrack van Zelda voor Nintendo Switch maken.

Via internet-communities bereiken haar albums nu ook een publiek buiten het land van de rijzende zon. 'O' preikt zo op nummer 1 als album van het jaar bij rateyourmusic en de nieuwe plaat 'Windswept Adan' kreeg een indrukwekkende rating van The Needle Drop. Ichiko Aoba zakt dit najaar af naar Europa en zal dan te zien zijn in de Rotonde van de Botanique!

Met Yeule, het project van de 24-jarige Nat Ćmiel, is het heerlijk dobberen in de grijze zone tussen internet en irl. Deze Brits-Singaporese schilder, performance artiest en muzikant groeide op in cyborg- en noise communities. Dat kan je horen aan hun muziek: die zit vol glitch en distortion, en gaat op zoek naar de non-binariteit van het digitale en het vitale. Hun nummers bewegen zich voor tegen de snelheid van dromen en video game soundtracks, en gaat richting een post-menselijk paradijs waarin we vrij zijn van genders en identiteiten. Ćmiel creëert daarmee een universum dat volledig het hunne is, ergens zwevend tussen shoegaze-pop en extraterrestriële transmissies.

Laatst bewerkt:
Als ze 'lekken' dan hoor je het wel zeker zou je denken.

Niet altijd... Ik laat ze elk jaar testen en ik dacht dat mijn 'slechte' kant lekte, maar die bleek gewoonweg nog 100% goed te zitten.. mijn goede kant daarentegen, die was volledig 'lek' en sloot dus niet meer af. Dat was even schrikken.

Vierde keer goede keer voor Sting gisteren op Gent Jazz
Strakke best of set met een Sting in topvorm. Heerlijk avondje!

what dis mean
Wellicht dat een online of digitale persoonlijkheid van iemand niet onderverdeeld kan worden in gender door dat je van een gebruikersnaam niet het gender kan afleiden. Je kan wel een vermoeden hebben op basis van postgedrag of simpelweg bijvoorbeeld dat een meerderheid van de gebruikers op dit forum man zijn, maar uiteindelijk is gender gewoon minder v. belang op het internet, en gezien zij/hij als genderneutraal identificeert denk ik dat dat daarom vermeld wordt, icm een grote invloed v/h internet op hun stijl (muziek en aesthetics) en dat de muziek als het ware een beetje futuristisch en science-fiction aandoet, en bewust.

Sowieso is het aanduiden van "pronouns" op het Engelstalige internet eigenlijk al ingebakken en traditie, ook op discord. Maar in het nederlands is er niet echt een vervanger voor they en "het" klinkt teveel als een object dus doe ik hier hij/zij. Ik denk dat gewoon neutraal ook hier zij is, maar dan als je naar hun refereert, je het over "hun" moet hebben. Nederlands is een beetje vreemde taal voor genderneutrale termen, maar dat is ook omdat ik niet opgegroeid ben met het gebruiken van die termen. Bij engels is het meer naturel en ingeburgerd.

Interessant interview trouwens met Pitchfork mocht je geïnteresseerd zijn.

Laatst bewerkt:
Gisteren Gojira gezien in Tilburg. Ze waren - uiteraard - zeer, zeer goed, maar wat is The Chant toch een verschrikkelijk kutnummer. :puke:
Alien Weaponry was ook wel dik oké. Lekker groovy maar de zang verre van overtuigend.

Terug
Bovenaan