Live muziek & optredens

Gisteren Rock Herk gedaan. Ik ging vooral voor Noordkaap en Brutus. Noordkaap altijd fan van geweest maar ze gingen uit elkaar voor ikzelf een regelmatige concertganger werd. Ze stelden absoluut niet teleur. Goed concert met alles wat ik wilde horen en nog meer. Verschillende mensen horen zeggen dat ze Van God Los nog wilden horen, zelfs in een krant stond vandaag dat dit gemist werd. Is natuurlijk géén Noordkaap nummer.

Brutus volg ik al ik een tijdje vanop afstand, maar vind het wel zeer goed. Dijk van een optreden! Heerlijk om te zien hoeveel jong volk (en veel meisjes) er helemaal in opgingen. Wat een absoluut topwijf is die Stefanie zeg! Zo vet en strak drummen en tegelijkertijd op emotievolle wijze de ziel uit je longen zingen én schreeuwen. En tegelijkertijd zo een bescheiden présence. Daarvoor geef ik een tikje tegen de rand van mijn hoed.

Daarnaast nog Portland meegepikt. Viel me een beetje tegen. Te zeemzoet naar mijn smaak. Duurde ook tot hun cover van De Mens eer ze de tent echt meehadden. Daarnaast nog The Vaccines, schitterende eerste helft, tweede helft was een stuk minder.

De Jeugd Van Tegenwoordig deden wat ze al zo lang goed doen maar het is niet aan mij besteed bleek weer eens.

Gisteren Rock Herk gedaan. Ik ging vooral voor Noordkaap en Brutus. Noordkaap altijd fan van geweest maar ze gingen uit elkaar voor ikzelf een regelmatige concertganger werd. Ze stelden absoluut niet teleur. Goed concert met alles wat ik wilde horen en nog meer. Verschillende mensen horen zeggen dat ze Van God Los nog wilden horen, zelfs in een krant stond vandaag dat dit gemist werd. Is natuurlijk geen Noordkaap nummer.

Brutus volg ik al ik een tijdje vanop afstand, maar vind het wel zeer goed. Dijk van een optreden! Heerlijk om te zien hoeveel jong volk (en veel meisjes) er helemaal in opgingen. Wat een absoluut topwijf is die Stefanie zeg! Zo vet en strak drummen en tegelijkertijd op emotievolle wijze de ziel uit je longen zingen én schreeuwen. En tegelijkertijd zo een bescheiden présence. Daarvoor geef ik een tikje tegen de rand van mijn hoed.

Daarnaast nog Portland meegepikt Viel me een beetje tegen. Te zeemzoet naar mijn smaak. Duurde ook tot hun cover van De Mens eer ze de tent echt meehadden. Daarnaast nog The Vaccines, schitterende eerste helft, tweede helft was een stuk minder.

De Jeugd Van Tegenwoordig deden wat ze al zo lang goed doen maar het is niet aan mij besteed bleek weer eens.
Die Stefanie is inderdaad een heel bescheiden en verlegen vrouw. Echt het tegenovergestelde van hoe ze op het podium is. Stond ik ook van te kijken.

Een kameraad en ik hebben Brutus een paar jaar geleden in Berlijn gezien in zo'n kleiner zaaltje (Maze). Was toen al uitverkocht, maar na een mailtje hebben ze ons op de gastenlijst gezet in ruil voor Berlijnse souvenirs. Na het concert nog een praatje gemaakt. Zeer aardige mensen.

Een kameraad en ik hebben Brutus een paar jaar geleden in Berlijn gezien in zo'n kleiner zaaltje (Maze). Was toen al uitverkocht, maar na een mailtje hebben ze ons op de gastenlijst gezet in ruil voor Berlijnse souvenirs. Na het concert nog een praatje gemaakt. Zeer aardige mensen.
Ben die ooit gaan zien in Madrid toen ik daar studeerde. Na de show gewoon aangesproken en hebbe mij nog op een drankje getrakteerd, aant einde van de avond zelfs nog de overschot van hun bonnekes aan mij gegeven. Mijn kaarten voor de AB liggen klaar

Variphones hier, begin dit jaar laten testen op lekken en waren nog 100%
Ik gebruik ze zo goed als wekelijks vanwege tinitus en gehoorschade.
Vooral tegen windgeruis op mijn 1 wieler maar uiteraard ook voor wanneer ik in te luide muziek sta.
dat kan zelfs gewoon op cafe zijn.
ik denk wel dat mijne nog met 22db filter zijn.

Zornik in Leuven was echt dik in orde. De Koen was in vorm 😎
Wist niet dat die nog optraden. Als jonge tiener ooit een tijdje naar geluisterd. Tegenwoordig vind ik Scared of Yourself nog best een goed nummer alsook It's So Unreal. Voor de rest minder.

Wardruna in Rivierenhof. Topoptreden in ideale omstandigheden.

Hier was ik ook bij. De atmosfeer zat echt goed en de locatie paste ook perfect. Ik was hier nog nooit geweest en wat een leuke venue!

Toen in thuis kwam wou ik tickets voor Brussel kopen maar helaas uitverkocht :/

Ook vrijdag voor eerste keer naar festival geweest, Rock Herk.
Was toch heel bijzonder, liep in het begin verloren omdat sommige artiesten me niet echt konden boeien omdat ik voornamelijk voor The Vaccines kwam en ook wel Noordkaap.
Danko Jones was wel dik in orde, kende ze nog niet maar heerlijke sfeer en stevige gitaarmuziek.
Mooneye was degelijk, niet meer dan dat.

da's toch niet minder op andere festivals? op Werchter en Pukkelpop zitten ook massa's mensen de hele dag voor de mainstage naar filler te kijken, terwijl er op die momenten in de tenten veel betere bands spelen.

ik weet niet wat het niveau is van de headliners op tomorrowland (ben ook geen fan meer van het genre)?

Het is nu ook niet zo dat dé headliners op de affiche, daarom ook de namen zijn die op de mainstage staan he.
Ge hebt gewoon een hele reeks podia (13-14 inmiddels dacht ik) met elk hun eigen genre en met elk hun eigen headliners.

De mainstage is gewoon de stage dat zich qua genre op een breed publiek richt dat niet per se voor de muziek komt maar vooral voor de sfeer, show en ervaring, maar op de main staan er even zeer namen die relatief klein zijn, met in de loop van de avond een paar namen die ge als "headliner" kunt benoemen.

De "kleinere" stages zijn overigens ook niet bepaald altijd klein te noemen, dat zijn evengoed stages met dikke namen en waar mss wel +20.000 man staat, sommige van die podia zijn zowat mobiele concertarena's qua structuur en grootte:

294077951_612687640227902_7420723043174889502_n.jpg

Zelf helaas al tien jaar niet meer op Tomorrowland geweest (ik kan/wil dat budget er ook gewoon niet meer aan geven in deze fase van m'n leven), maar ben wel aanwezig geweest tijdens de eerste acht edities dus ik heb het echt van kleinschalig Vlaams dancefestival zien boomen tot het enorme wereldfestival van de laatste jaren, dus ik blijf het online wel altijd met de nodige interesse volgen (vooral dan op vlak van podia en organisatie).

Ik pak gewoon de fiets voor concerten. Met de auto op een parking in de buurt en dan gewoon 15min fietsen. Dat bespaart mij toch een hoop fileleed.

Blij dat we al van de eerste gecancelde show een kamer/appartement geboekt hebben in Vayamundo, dankzij hen ook telkens de geannuleerde boeking mogen overnemen naar de nieuwe concertdata.

2 tot 5 augustus aan de kust op wandelafstand van De Nieuwe Koers, 2 X Rammstein in de Feuerzone. :clap:

Niet verder geraakt dan de Langestraat ,wat is het er soft geworden ,in de gouden tijden was bloed vloeien eerder een regel dan een uitzondering .

Terug
Bovenaan