Live muziek & optredens

Blij dat we al van de eerste gecancelde show een kamer/appartement geboekt hebben in Vayamundo, dankzij hen ook telkens de geannuleerde boeking mogen overnemen naar de nieuwe concertdata.

2 tot 5 augustus aan de kust op wandelafstand van De Nieuwe Koers, 2 X Rammstein in de Feuerzone. :clap:
Hoe was de Feuerzone? Wij stonden tussen het volk en in 't begin was er weinig sfeer. We zijn dan een stuk dichter gaan staan waar het gelukkig beter was.
Al bij al wel een goed optreden. Strak, wijze show. Alleen weinig interactie met publiek. En geen bisnummers :(

Hoe was de Feuerzone? Wij stonden tussen het volk en in 't begin was er weinig sfeer. We zijn dan een stuk dichter gaan staan waar het gelukkig beter was.
Al bij al wel een goed optreden. Strak, wijze show. Alleen weinig interactie met publiek. En geen bisnummers :(
Wij stonden zo ongeveer aan de 2e boxen, en de sfeer zat best goed vond ik. Vooral jammer dat we het niet zo goed konden zien omdat er niet echt (veel) video was.

En weinig interactie met publiek, dat is niet nieuw bij Rammstein natuurlijk, is altijd al zo geweest. Mij stoort me dat alvast niet, want al paar bands gezien die daar ook in overdrijven, wat een pak vervelender is imo ... *kuch* Green Day *kuch*

Bisnummers waren toch Rammstein, Ich Will en Adieu? Interactie met publiek hoeft niet vind ik, het tempo van de show is zalig zo!

Wat begon als een joke is werkelijkheid geworden. Mijn broer en ik hebben tickets voor Rammstein vanavond. Maandag zaten we samen in de wagen en grapte ik of we niet eens op Ticketswap moesten kijken voor tickets van woendag. Paar uur later hadden we ze gekocht. Concert gisteren was wel in orde maar de nieuwste nummers zijn de zwakste en de sfeer in het publiek viel me wel wat tegen. Toch onverwachts gemosht op Pussy met mijn neefje. Niet het nummer dat ik voordien zou verwacht hebben :p Vandaag een beetje een stijve nek maar die komt wel los tijdens deel 2 vanavond. 🤘

Heb de 2 optredens in de Feuerzone gestaan, sfeer daar was goed. Donderdag leek het wel stiller en zaten er wat meer technische foutjes in maar dat zijn kleine details.

In de Feuerzone vond ik toch dat de interactie goed zat, ik kan me wel voorstellen dat dit voor de mensen met gewone staan-of zitplaatsen niet zo overkomt.

Verrassing van vandaag was de aankondiging van een nieuwe tour (of mogelijk festivals?) in 2023, niet onlogisch na deze 'recyclagetour' van 2019 maar ik had het nog niet zo snel verwacht.

Heb de 2 optredens in de Feuerzone gestaan, sfeer daar was goed. Donderdag leek het wel stiller en zaten er wat meer technische foutjes in maar dat zijn kleine details.

In de Feuerzone vond ik toch dat de interactie goed zat, ik kan me wel voorstellen dat dit voor de mensen met gewone staan-of zitplaatsen niet zo overkomt.

Verrassing van vandaag was de aankondiging van een nieuwe tour (of mogelijk festivals?) in 2023, niet onlogisch na deze 'recyclagetour' van 2019 maar ik had het nog niet zo snel verwacht.
Ik dacht dat die verrassing al geweten das maar dat bleken dus geruchten te zijn. Woensdag was mijn eerste keer Rammstein, zo van genoten dat ik volgende keer tickets voor de Feuerzone ga proberen te bemachtigen 🤘🏻🔥

Ik dacht dat die verrassing al geweten das maar dat bleken dus geruchten te zijn. Woensdag was mijn eerste keer Rammstein, zo van genoten dat ik volgende keer tickets voor de Feuerzone ga proberen te bemachtigen 🤘🏻🔥
Ja, werd gezegd dat dat geruchten waren maar het zijn wel dezelfde data als toen vrijgegeven :p

Niet als kritiek bedoeld, maar zijn die shows van Rammstein niet altijd wat hetzelfde? Dat bootje, dat kanon, het vele vuur ... dat meen ik me zelfs te herinneren van die keer dat ik ze eens zag op Werchter, intussen al ruim tien jaar geleden. Ik vind er niks mis mee dat een rockconcert een wat hoog theatraal showgehalte heeft, maar het lijkt me dat het gewoon elke tour grotendeels hetzelfde is en weinig vernieuwends.

Niet als kritiek bedoeld, maar zijn die shows van Rammstein niet altijd wat hetzelfde? Dat bootje, dat kanon, het vele vuur ... dat meen ik me zelfs te herinneren van die keer dat ik ze eens zag op Werchter, intussen al ruim tien jaar geleden. Ik vind er niks mis mee dat een rockconcert een wat hoog theatraal showgehalte heeft, maar het lijkt me dat het gewoon elke tour grotendeels hetzelfde is en weinig vernieuwends.
Is het ook, al is de vuurshow altijd anders. Brood en spelen voor het grote publiek, het werkt goed precies. :unsure:

Het moet zeker kunnen, al vind ik er zelf echt geen hol (meer) aan, de show niet en al zeker de muziek niet. Blij dat ik ze op GMM ooit eens heb kunnen meepikken, maar dat is het dan ook.

€ 38 voor Hypocrisy in de Zappa op 5/10, pijnlijk maar toch maar gekocht.

Enfin, dinsdag naar Coldplay met de madam. Ik ben eens benieuwd. Ik ben geen hater zoals sommigen dat zijn en er zijn wel nummers die ik kan pruimen. Het is alleszins geen bakvismuziek zoals Ed Sheeran. Hopelijk valt het verkeer wat mee, we parkeren ons aan Parking Trading Mart. En dat ticketje van Desertfest met Bongripper bestel ik ook een dezer dagen.

Terug
Bovenaan