Live muziek & optredens

De gereserveerde datum in De Kuip is de maandag na Werchter.
Kan bijna niet anders dat deze naam dus zowel naar Werchter als naar Rotterdam gaat.

Eminem die na Glastonbury wat data in Europa doet waaronder Nederland en Werchter lijkt me momenteel echt de grootste kanshebber. Die is qua headliner groot genoeg om bvb de donderdag wat extra "pull" te geven.

Eminem die na Glastonbury wat data in Europa doet waaronder Nederland en Werchter lijkt me momenteel echt de grootste kanshebber. Die is qua headliner groot genoeg om bvb de donderdag wat extra "pull" te geven.
Zou Eminem nog een stadion uitverkopen?
Zou ik wel graag zien op Werchter.

Vanwaar komt die hype opeens?
Heb precies iets gemist? Van waar zou ik die kunnen kennen?
Haha ja ik vind die gewoon keigoed.

Mijn fascinatie voor Mongoolse muziek is begonnen toen ik toevallig dit YT filmpje zag. Vond ik wel iets hebben en daarna meer van dat gezocht en uitgekomen op o.a. The HU en Nine Treasures.

Op het eerste album van the HU in 2019, The Gereg, stonden meteen parels als Yuve Yuve Yu en Wolf Totem tussen maar de rest is ook gewoon goed. Dit jaar is hun tweede album uitgekomen, Rumble of Thunder, die ook heel goed is. Dit jaar overal aan het toeren geslagen, daarmee dat meer en meer volk ze beginnen te kennen. Live zijn ze super.

Is ook gewoon een heel unieke band.

yep, ik ken ze van hun video's die viral zijn gegaan (Yuve Yuve Yu en Wolf Totem) in 2019. Ze zijn ook direct daarop beginnen toeren in Europa. In 2020 waren ze bijv. te zien in KavKa op het Kiel (antwerpen), maar ze zijn dus gewoon gegroeid. Onderweg ook opgepikt door Metallica en met hen samengewerkt en zo weer meer bekendheid in de scene. Dus niet zozeer een hype die vanuit het niets komt.

Het is dan ook gewoon steengoede muziek, die u helemaal meepakt en een unieke sound door de mix van mongoolse zang/traditionele instrumenten en metal.

Laatst bewerkt:
Die mix van iets vreemdere culturen en metal is ook al even een ding.

Er is ook alien weaponry die maori cultuur met metal combineren en bloodywood die hetzelfde doet met de indische cultuur. The Hu is dan degene die het meest folk en het minst metal is , bij de rest zit de balans anders

yep, ik ken ze van hun video's die viral zijn gegaan (Yuve Yuve Yu en Wolf Totem) in 2019. Ze zijn ook direct daarop beginnen toeren in Europa. In 2020 waren ze bijv. te zien in KavKa op het Kiel (antwerpen), maar ze zijn dus gewoon gegroeid. Onderweg ook opgepikt door Metallica en met hen samengewerkt en zo weer meer bekendheid in de scene. Dus niet zo zeer een hype die vanuit het niets komt.

Het is dan ook gewoon steengoede muziek, die u helemaal meepakt en een unieke sound door de mix van mongoolse zang/traditionele instrumenten en metal.
Ken je Nine Treasures? Die vind ik ook goed. Hoop dat die ooit nog eens in Europa touren. Ook Mongoolse folk metal, maar meer metal dan The HU.

Ye nooit afgekund tho, vond em al jaren een lul en iedereen in mijn buurt gaf mij ongelijk, tot nu.
Idem.
Gisteren toevallig Kendrick is opgezet, wel Damn want aan een artiest beginnen met een concept plaat leek mij wat veel. Uiteindelijk ligt het mij niet al snap ik de appeal wel
Damn is imo met voorsprong zijn slechtste album. Ik zou beginnen met zijn meesterwerken, zijnde To Pimp a Butterfly en later good kid, m.A.A.d city als je er nog zin in hebt.

Terug
Bovenaan