utolor.
Well-known member
Mijn plan was om die rioolrat manueel in de afvoerleiding te duwen via de pot zover als ik kan en pas water te gebruiken als ik heel ver in de afvoer zit. Maar zo werkt het dan niet als ik het goed begrijp?Ik heb het zelf nog niet via de pot geprobeerd, enkel vanuit de put, maar ik vraag me af of je niet riskeert er echt een boeltje van te maken? Zo'n rioolrat stuwt zichzelf vooruit door water naar achter te spuiten, in jouw geval dus richting de pot, en er komt nog wel best wat water uit.
Ik kan eens kijken via de put, maar die zit vol met water dus ik weet niet of ik er makkelijk in ga kunnen kijken, laat staan de afvoer erin vinden. Heb de put eigenlijk nog maar 1x opengehad toen we deze lieten leegmaken (en het was eigenlijk niet nodig zei die persoon toen, want blijkbaar is het normaal dat zo'n put vol water zit). Zal morgen eens kijken in de put of ik de afvoerbuis kan vinden.Ik kan mis zijn hé, ik denk gewoon luidop, maar ik zou dat nu precies toch eerst via de put proberen, zo diep kan die buis niet zitten toch?
Een alternatief is om in de kruipkelder een gat te maken in de afvoer en achteraf zo'n inspectieluik (of hoe heet dat) erop te kleven, maar heb schrik dat ik een buis die volledig dicht is ga kapot doen en niet meer degelijk ga dichtkrijgen. Er zijn verschillende soorten kunststof waarmee afvoerleidingen gemaakt worden en PVC lijm zou niet op alle afvoerleidingen werken.
Ik wou via de WC pot gaan gezien dat de makkelijkste oplossing leek.

Die kan ik moeilijk in het riool gaan kappen, dus moet ik nog gaan zeven. Voor zo'n zaken heb ik geen voldoende sterke maag.