Nergens toch geen lek warm water ofzo?
Goh niet dat ik weet. Soms wel een stuk vloer da warmer is maar vermoed da da de waterleidingen zijn gewoon. Is niet constant, eerder zelden.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nergens toch geen lek warm water ofzo?
Heb je bij zo lage warmwatertemperatuur dan geen groot risico op legionella…Ik heb de aanvoertemperatuur ook al wat minder gezet en dat maakt een verschil. Die van de verwarming stond op 55 ofzo en nu op 48 graden. Dat maakt dan een verbruik van 1,4 kubieke meter vs 2,1-2,2.
Wat op zich dus opnieuw weer gek is want de verwarming staat niet op, het is vloerverwarming dus dat zou blijkbaar op een lagere temperatuur mogen.
Heb nu ook de watertemperatuur es verlaagd naar +/- 45 graden, kijken wat dat doet.
Heb je bij zo lage warmwatertemperatuur dan geen groot risico op legionella…
Als de koppeling bereikbaar zijn is een knelkoppeling zeker geen probleem. Socarex wordt eigenlijk altijd met een knelkoppeling gedaan. Enige geldige alternatief is een elektromof, omdat je ldpe niet mag stomplassen met een lasspiegel.Moeilijk zal dat niet zijn. Maar moest even weten wat ik nodig heb. Maar als dat gewoon met knelkoppelingen kan is het goed.
Hier is veel geperst vandaar
Heb je bij zo lage warmwatertemperatuur dan geen groot risico op legionella…
Hij spreekt over aanvoer verwarming, niet sanitair water.
Voor water zou dat inderdaad te laag zijn ivm legionella, voor verwarming met vloerverwarming zelfs nog hoog.

Is 55 graden zelfs niet TE hoog voor vloerverwarming? Ik dacht dat dit tussen de 30 en 40-45 graden max moest zitten. (Hier staat die tussen 25-40 graden, met een wp weliswaar)
Sanitair water staat meestal op 60 graden tegen legionella, tenzij ge een legionellacyclus wekelijks laat lopen.
Hier staat de wpboiler op 55 graden (vroeger op 50, maar de inhoud is wat te klein voor ons comfort) en de legionellabescherming staat in alle eerlijkheid af. Zolang je geen lange periodes met stilstaand water staat aan die temperatuur denk ik dat het risico heel laag is.
Staat uw vloerverwarming nu nog aan trouwens?
Hier staat die volledig uit vanaf het buiten 20 graden is. In de lente en zomer staat die zelfs in de thermostaat volledig uitgeschakeld.
Geen ervaring met het merk, maar bij mij staat dat nu gewoon uit ja.Ja, misschien dat dat hoger stond omdat er boven wel gewone verwarmingen zijn ofzo?
Die thermostaat moet ik mij dus nog eens uitvogelen want ik krijg die niet volledig afgezet precies, maar dat gaat aan mijn beperkte kennis en lack effort daarvan even gaan.
Geen ervaring met het merk, maar bij mij staat dat nu gewoon uit ja.
Als je het niet uit krijgt, welke temperatuur vraag je via je thermostaat? Als die laag genoeg staat zou dat toch ook vrijwel gelijk moeten zijn aan uit staan?
Heb je de aanvoertemperatuur niet toevallig verlaagd? Geen idee of het een recente ketel is, maar onze oude Vaillant doorstromer heeft 2 grote draaiknoppen (1 voor SWW en 1 voor verwarming) en dat is om de maximale aanvoertemperatuur te regelen.Probleem met de doorstromer van Vaillant hier. Er is warm water, enkel warmt het niet voldoende op. Eens een bepaalde temperatuur bereikt, gaat dit weer naar beneden en dan weer naar omhoog.
De druk is nog goed op de ketel en ik heb deze al eens uit en aan gezet.
Iemand een idee wat ik nog meer kan proberen of waar het probleem kan liggen?
Er is niemand aan die ketel geweest, dus ik vermoed van niet.Heb je de aanvoertemperatuur niet toevallig verlaagd? Geen idee of het een recente ketel is, maar onze oude Vaillant doorstromer heeft 2 grote draaiknoppen (1 voor SWW en 1 voor verwarming) en dat is om de maximale aanvoertemperatuur te regelen.