Fons De Whiskyspons
Active member
Een ramp is het die aannemers.
Op mijn totaal verbouwing is er maar 1 aannemer waar ik geen ambras mee heb
Op mijn totaal verbouwing is er maar 1 aannemer waar ik geen ambras mee heb
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vandaag aansluiting gemaakt. Druk op cv geraakt niet hoger dan daarvoor dus nee, dit had had geen zin voor de waterdruk, behalve dat ik nu de dienstkraan kan gebruiken.Heeft het zin om de voorlopige water aansluiting op de dienstkraan te vervangen naar de definitieve aansluiting op de meter als de leiding naar de collector maar een 20mm alpex is?
Druk gaat zich niet verhogen door het vergroten of verkleinen van de diameter. Enkel het debiet gaat hierdoor variëren.Vandaag aansluiting gemaakt. Druk op cv geraakt niet hoger dan daarvoor dus nee, dit had had geen zin voor de waterdruk, behalve dat ik nu de dienstkraan kan gebruiken.
2.0 l/min is niet weinig. Je kan ze zeker minder zetten.Ik heb 2 verdelers op mijn vloerverwarmingsyteem. Dus aanvoer en afvoer vanuit de pompgroep gaat telkens naar verschillende 2 verdelers.
Bij de ene verdeler is er een mooie delta T tussen aan- en afvoer (bvb 36 graden gaat in, 30/31 graden komt terug.
Bij de andere verdeler is de delta T veel kleiner. Bvb 36 graden in, 35 graden komt terug.
Is de enige manier om voor die kringen op die verdeler de flow te verlagen totdat de delta T stijgt?
Want ik zit daar nu al op veel kringen maar op 1.8 of 2.0, nog lager zetten dus?
ps, past pompsnelheid zich automatisch aan?
Het is een nieuwe installatie, alles is van Vaillant.
Gas idd.Kringen knijpen om uw deltaT te verhogen of pompsnelheid verlagen. Aangezien ge uw gewenste deltaT op uw andere kringen wel haalt zou ik dus denken om te knijpen waar die te laag is.
Vaillant kan pompsnelheid automatisch aanpassen aan gewenste deltaT afhankelijk van welk model denk ik.
Ik heb in ieder geval op de thermostaat gezien dat een deltaT regeling mogelijk is. Maar hoe het werkt, weet ik niet.
Spreken we trouwens over een gasketel of een warmtepomp?
Ik dacht dat je op gas zelfs naar een deltaT van 7 moet werken.
Mijn huis is wel gerenoveerd, maar zal lang niet zo goed geïsoleerd zijn als dat van u. Dus ik denk sowieso met 0.2 dat ik er nooit zou gerakenIk heb op gas een stooklijn van 0,2, denk een 1a1,5l/min in de kringen.
Zal morgen eens kijken naar de delta T’s, ik heb net als Mask 2 pompgroepen.

Mijn huis is wel gerenoveerd, maar zal lang niet zo goed geïsoleerd zijn als dat van u. Dus ik denk sowieso met 0.2 dat ik er nooit zou geraken![]()
Geen idee wat de binnenkomende druk is maar ik krijg de cv die op zolder staat max tot 1,8 bar.Druk gaat zich niet verhogen door het vergroten of verkleinen van de diameter. Enkel het debiet gaat hierdoor variëren.
Enige wat uw druk kan verhogen is met een pomp (drukbooster/drukverhoger) maar normaal zou uw druk minimaal 2,5bar moeten zijn. (en maximaal 4bar)
Ben je toch al een stapje dichterbij om de exacte oorzaak te vinden. Kan je dan ergens afleiden van waar het lek precies zou komen? Aan de kop zelf of eerder aan de kraan?
Is dat eigenlijk niet aan de installateur om dat op te lossen?
Ik begrijp het wel hoor. Om zeker te zijn dat het goed gedaan is.
Aller het water spuit uit de leiding als er een stop op zit.Idem. Ik vertrouw geen enkele aannemer nog. Gewoon teveel miserie mee gehad. Ik neem zelfs speciaal verlof om te kunnen opvolgen.
Damn, wat is de kans denk ik dan.Aller het water spuit uit de leiding als er een stop op zit.
Hij is begonnen met het opensnijden van de achterwand dat gelukkig nog niet volledig uitgekast is... Zucht...
Edit: Het blijkt een productiefout te zijn. De koppeling van de alupex naar de douchekop is open gescheurd. What the actual fuck?!
Aha, dus toch eerder fout installatie...Net gepraat met mijn pa die aanwezig was toen ze de douchekop aan het aansluiten waren. Wat blijkt? Ze waren nogal erg hardhandig met het aansluiten omdat ze koppeling er niet perfect op kregen. Hierdoor hebben ze zitten wringen...
Bekijk bijlage 47298
Hoe het nu gedaan is
Bekijk bijlage 47299