maakt youtube en AI samen muziek?

TRUMP

Active member
Ik kwam toevallig hier op uit:

leuk zeemzoete track, maar dan zag ik staan: Released on: 2026-01-17Auto-generated by YouTube.

wat betekent dit dan juist? is dat iets dat zelf gemaakt is door AI en youtube, of hoe gaat dit juist?

hier nog zo ene, maar wat ik dan wel raar vind : ze claimen dat dit een album is van 1978, roots reggea, maar als ik wat google vind ik daar nergens originele bronnen van ....

ergens vind ik dat toch wel wat op het randje. op den duur kan je zelf al youtube niet meer geloven?

ergens vind ik dat toch wel wat op het randje. op den duur kan je zelf al youtube niet meer geloven?
En wat heeft YT daarmee te maken?
Iedereen kan uploaden en beschrijving zetten wat ze willen... En bij dat specifieke voorbeeld zet YT deze disclaimer erbij:
9mGHyM7.png

Meer kunnen/moeten ze niet doen.

akkoord, maar ik kom toch meer en meer AI muziek tegen hoor in mijn youtube feed.

kijk nu deze ook weer... en de meeste zijn echt verrassend goed. al vind ik dat een akelige gedachte, dat alles zo goed gemaakt wordt.. ocharme de artiesten zelf : ge brengt een nummer uit, en stel je voor: dat de AI versie opeens populairder wordt dan uw origineel :o :eek:

Ge komt dat meer en meer tegen, terwijl ge dat hier blijft posten en dus waarschijnlijk ook zit te luisteren. Weet gij hoe een algoritme werkt? :crazy:

inderdaad, weer iets dat ik tegen kom. Een vrouw die blijkbaar bestaande teksten gebruikt, en dat in een sound gooit met AI hulp.

verdomme het klinkt nie slecht hoor ! Al kan ik me nu wel inbeelden dat artiesten zich zorgen maken met deze trend

Ik probeer mezelf te sussen dat enkel generische popmuziek zal worden besmet door AI omdat het genre nu eenmaal generisch is, maar ik vrees dat AI ook de "authentiekere" genres zal aantasten. Er zal wel niets boven een live-ervaring gaan, al is dat in het geval van Tomorrowland waar veel DJ's blijkbaar playbacken ook wel een twijfelgevalletje zijn.

Om maar te zeggen: de hitparademuziek acht ik over enkele jaren wel deels fake en al zeker muziek in bvb. de retail, maar er zullen nog altijd bands zijn die releases doen van "echte" muziek.

Terug
Bovenaan