Matchfixing en verdachte financiële transacties in de Jupiler Pro League

2 doelpunten op vrije trap, terecht gefloten. Vormer en Hanni
Tielemans mist nog een penalty die ook terecht gefloten werd na een fout van Engels op Pong

Echt gecontesteerde fases zaten niet in die match volgens mij en flagrante missers ook niet.
Het gewoon fixen is al erg genoeg.

2 doelpunten op vrije trap, terecht gefloten. Vormer en Hanni
Tielemans mist nog een penalty die ook terecht gefloten werd na een fout van Engels op Pong

Echt gecontesteerde fases zaten niet in die match volgens mij en flagrante missers ook niet.
Ahnee, natuurlijk valt er niets op. Het moest eindigen op X2, wat gebeurde zonder dat Brugge aanspraak maakte op een overwinning. Als ge goed en underground wilt 'saboteren', moet ge ook ni gaan opvallen als het niet nodig is hé :)

Offday in Charleroi-AA Gent

Club Brugge zocht op dat moment een opvolger voor trainer Michel Preud’homme en volgens Veljkovic bereikte hij met Club-manager Vincent Mannaert in een hotel in Aalst ook een akkoord over de komst van Felice Mazzu naar Jan Breydel.

Deze deal werd uiteindelijk afgeblazen, omdat Charleroi-baas Mehdi Bayat bijzonder boos was over een mogelijk vertrek van zijn coach. Club-voorzitter Bart Verhaeghe wou de goede relatie met Bayat niet verstoren.

Dit verhaal werpt meteen ook een ander licht op de competitiewedstrijd tussen Charleroi en AA Gent in oktober 2017. Gent verliest met 2-1, maar is na afloop woedend op scheidsrechter Delferière, omdat die tot twee keer toe weigert om een duidelijke strafschop voor Gent te fluiten.

Later biedt Delferière zijn excuses aan aan AA Gent en noemt het een offday van het hele team, die ze zo snel mogelijk moeten vergeten.

Onze redactie contacteerde Felice Mazzu vandaag, maar die wenste niet te reageren.

Het gewoon fixen is al erg genoeg.
Ja absoluut.
Ahnee, natuurlijk valt er niets op. Het moest eindigen op X2, wat gebeurde zonder dat Brugge aanspraak maakte op een overwinning. Als ge goed en underground wilt 'saboteren', moet ge ook ni gaan opvallen als het niet nodig is hé :)
Dan had hm toch beter zijn geld in zijn portefeuille gehouden 😁
Als het natuurlijk 1-0 zou zijn ipv 0-1 zie je misschien andere taferelen

Hoog tijd om die stal eens goed uit te kuisen en alle verantwoordelijke deftig te straffen

Ja kom. We gaan Van Holsbeeck hier toch niet gaan goedpraten. Dit is nog maar het tipje van de ijsberg.
Die degoutante verblindende titel van onder Weiler mag men ons gerust afnemen. In die periode waren Herman en Bayat met zeer degoutante zaken bezig. Ik mag hopen dat vooral die personen zwaar gestraft zullen worden.

Was nochtans heel duidelijk, maar de meeste persjongens weigerden dit uit te pluizen, lieten zich paaien met etentjes, of durfden niet.

Ja kom. We gaan Van Holsbeeck hier toch niet gaan goedpraten. Dit is nog maar het tipje van de ijsberg.
Die degoutante verblindende titel van onder Weiler mag men ons gerust afnemen. In die periode waren Herman en Bayat met zeer degoutante zaken bezig. Ik mag hopen dat vooral die personen zwaar gestraft zullen worden.

Was nochtans heel duidelijk, maar de meeste persjongens weigerden dit uit te pluizen, lieten zich paaien met etentjes, of durfden niet.
Idd.

Hier hebben we natuurlijk ook niks meer van gehoord. Keyngaert is weer aan het werk alsof er niks aan de hand is.

Ik praat die helemaal niet goed. Ik vind met puur die vraag niets mis. Dat er voor de rest schandalige zaken gebeurd zijn is duidelijk.

Het feit dat het oude bestuur weg is, zal vast wel in het voordeel van Anderlecht spelen. Maar indien die informatie klopt, lijkt het me logisch dat op z'n minst die titel wordt ingetrokken.
Op zich is die match ook niet beïnvloed eindelijk dus zonder hadden ze mss ook die titel gepakt.

Domme vergelijking misschien, maar er zijn meer trainers die vragen dat hun goede spelers beschermt worden hè 🙂

Net zoals Louwagie zijn vergelijking dat die penalty's tegen Charleroi hen miljoenen hadden gekost.
Je moet die wel nog binnen trappen ook en dat wil daarom niet zeggen dat je op het eind gewoon die punt(en) bij je toenmalig aantal mag optellen hè

Het is vooral enorm schadelijk voor ons voetbal en de reputatie van het spelletje.
Onbekwaamheid is frustrerend als supporter maar missen is mensenlijk, maar dit maakt het spel gewoon kapot voor zoveel liefhebbers en moet zeer zwaar bestraft worden

"Van Holsbeeck vroeg Veljkovic om Delferière te zeggen dat hij "zich niet mocht laten intimideren" en "niets bijzonders moest doen, alleen goed arbitreren"."

Is er eigenlijk iets mis met deze vraag?

Dan is dit verhaal toch nog wat trapjes verder. https://sporza.be/nl/2021/09/28/-sc...elaar-van-trainer-felice-mazzu~1632828829927/
Je vraagt het via een makelaar aan een scheidsrechter, als manager van Anderlecht waar elke dag wel iemand is voor een interview. Ik vind dat persoonlijk wel shady.

Maar als je de context van die periode, en de betrokken personen bekijkt, kan je er toch gerust enige dubbelzinnigheid in zien?
Tuurlijk, als je dat in het hele verhaal bekijkt. Maar ze doen net alsof die vraag het bewijs is van matchfixing terwijl daar letterlijk staat: "goed arbitreren". Lijkt me dat hun case sterker gebouwd moet worden dan dat. Dat zal hopelijk wel maar ik vrees dat daar weinig gevolg aan gegeven gaat worden.

Laatst bewerkt:
Idd.

Hier hebben we natuurlijk ook niks meer van gehoord. Keyngaert is weer aan het werk alsof er niks aan de hand is.
Hij is verbannen naar Bernabeu om een geblesseerde Hazard op de voet te volgen 🤣

Terug
Bovenaan