Matchfixing en verdachte financiële transacties in de Jupiler Pro League

Als je dat allemaal hoort en leest krijg je wel een afkeer van de voetbalwereld. Want gegarandeerd dat dit maar het topje van de ijsberg is dat zichtbaar is geworden. Als je dit dan allemaal hoort ga je zelf automatisch vragen stellen bij de vele dubieuze beslissingen die ook dit jaar al zijn gevallen op de velden met scheids en VAR. Ik zeg dat al jaren dat er veel geregeld wordt naast het veld. En dat gaat anno 2021 niet anders zijn. Van mijn part mogen ze dat allemaal uitpluizen en zwaar straffen, maar het zal weer verjaren zoals het hier in België altijd aan toe gaat.

Als je dat allemaal hoort en leest krijg je wel een afkeer van de voetbalwereld. Want gegarandeerd dat dit maar het topje van de ijsberg is dat zichtbaar is geworden. Als je dit dan allemaal hoort ga je zelf automatisch vragen stellen bij de vele dubieuze beslissingen die ook dit jaar al zijn gevallen op de velden met scheids en VAR. Ik zeg dat al jaren dat er veel geregeld wordt naast het veld. En dat gaat anno 2021 niet anders zijn. Van mijn part mogen ze dat allemaal uitpluizen en zwaar straffen, maar het zal weer verjaren zoals het hier in België altijd aan toe gaat.

Sowieso. Ik moest gisteren toch serieus lachen met Peter Vandenbempt die zei dat "dat dit ook een impact heeft op de vele scheidsrechters wel die altijd ethisch te werk gaan". Er zullen heus wel heel wat correcte scheidsrechters zijn, vast en zeker op het lokale en lagere niveau. Maar enfin als ik zie hoe (crimineel) slecht vele zogenaamde topscheidsrechters sommige (belangrijke/cruciale) matchen fluiten (en ik denk als eerste aan bv. Felix Brych), dan ben ik eerder geneigd om te denken dat het topniveau juist wel doorspekt is van fraudeleuze praktijken en dat dit idd nog maar het topje van de ijsberg is.
Net zoals bij de rest van het topvoetbal eigenlijk. Te veel geld corrumpeert altijd.

SyYbFxe.jpg

Gerucht gaat in Waregem dat Dury zelf naar zijn ex collega's (politie) is gestapt met informatie.
Bayat is een paar jaar persoon non grata geweest bij essevee tot er een nieuwe CEO werd aangesteld en Dury minder betrokken werd in de tranfersdossiers.

De boel is zo corrupt dat als er ene iets zegt hij meteen ook zichzelf (zijn eigen ploeg) erbij lapt want er is waarschijnlijk niemand zuiver op dat niveau

Als je ziet hoe al die dubieuze figuren in zowat alle clubs verstrengeld zitten, gaat dit nog een zeer interessante periode worden.

Alleszins benieuwd naar de reportage vanavond.

Ik hoop dat Club er niet teveel tussen zit, maar vrees ervoor. Als je nu het de loopbaan bekijkt van Leko die man is maar op 1 ding uit Geld, de transfers van Letica, tomecak hangt toch een geurtje aan. Ik weet niet of wij totaal niet meer werken met Bayat, al zal dat moeilijk zijn om er totaal niet mee te werken gezien die makelaar is van de helft van JPL spelers/trainers.

Zijn er hier die matchen van Club zien als verdacht ? met een blauw- zwarte bril aan is dat moeilijk om dat neutraal te bekijken

De RTBF haalt de play-offs van het memorabele seizoen 2013-14 wel aan in zijn uitzending. Na een nederlaag op speeldag één in de PO’s telde Anderlecht liefst acht punten achterstand op leider Standard. Maar na een straffe remonte pakte paars-wit alsnog de titel.
Volgens Duchatelet zit hier ook een reukje aan.
Dat zijn eigen ploeg van de 10 matchen er maar 4 wint, 3 verliest en 3 gelijkspeelt vergeet hij precies ook.
Als ze gewoon zelf hun ding doen zijn ze gewoon kampioen

Gelukkig plaatst er geen Genkie vraagtekens bij hun 28/30 van in 2011

Die handspel fase van Vormer die de 1-1 opleverde op standard en bijgevolg de titel. Al was toen wel de regel als je niet bewust handsmaakt offensief de fase mag doorgaan. Het was zeker niet bewust maar we halen er wel voordeel uit regels ondertussen al paar keer gewijzigd.

Zijn er hier die matchen van Club zien als verdacht ? met een blauw- zwarte bril aan is dat moeilijk om dat neutraal te bekijken

Ik heb lang een wrang gevoel overgehouden aan de play offs die we speelden onder Daum. Een pak situaties die een dubbeltje op zijn kant waren en die heel vaak in ons nadeel uitdraaiden.

Terug
Bovenaan