[MCU] The Marvel Cinematic Universe

grootste plothole vond ik toch heel de motivatie, eigenlijk.
ze halen die 5 villains uit hun eigen universum, net op het moment dat ze daar zouden sterven. ze zeggen allemaal "guess I died" oid.

Spiderman wilt ze daarom niet terug sturen. Hij wilt ze eerst "redden", genezen van wat hun evil maakt. Nobel doel.
Maar dan stuur je ze terug, op hetzelfde moment? dus naar het moment dat ze sterven? Dat is dan gered?

Het gaat hier over een multiverse, niet over tijdlijnen veranderen. Dus dat ze ineens niet meer evil zijn, verandert niks aan het moment waar ze vandaan komen, en weer naartoe gestuurd worden, toch?

vreemde situatie

trouwens:

zoals ik al dacht, was de end credits scene eigenlijk gewoon een trailer voor Dr Strange

Laatst bewerkt:
Sorry maar die plot rammelt toch ook goed ze

Heel het idee van iedereen komt terug dood of ni, maar dan toch nog Harry Osborn benoemen en doen alsof em nog altijd dood is, waar was die andere venom by the way. Humor die met momenten serieus de bal misslaat. Opt einde maken die 3 spidermens het ook serieus voorspelbaar. Mj valt en holland kan haar ni vangen: How about giving garfield a redemption arc? Holland wilt goblin doodslaan en de rest snapt dat em dezelfde fout aant maken is: tuurlijk gaan die tussenkomen.

En de emoscenes die veel te lang gerekt worden? May moest die wonde niet verstoppen ge zag het zo al aankomen. Deze film is gewoon een gimmick die nostalgie in u gezicht gooit en daarmee is het meeste gezegd over de plot. Het multiversum gegeven geeft elke beslissing of plotpoint nul waarde want iedereen kan zo terugkomen, hoelang nog voor ze Tony Stark terug opvissen en Endgame er voor geen meter meer toe doet?

Eh, iedereen zoekt iets anders in films I guess..

Het is een Marvel film.. Die zijn allemaal voorspelbaar tot op een zekere graad? Dat zijn rollercoasterfilms die entertainen. Nu, ik ga al zeker niet naar de cinema met de bedoeling om constant te kunnen zeggen "zie ik wist dat dat ging gebeuren". En de dingen die je benoemt zijn zeer typisch voor alle comics, en ik heb daar geen probleem mee.

Garfield zijn redden van MJ is ook echt niet hetzelfde als ongedaan maken wat er in Amazing Spider-Man 2 is gebeurd. Ik vond het een mooie scene. Maar kijk als je absoluut niet tegen een beetje nostalgie kunt dan ga je dit natuurlijk geen goeie film vinden I guess. Ik had allesinds het gevoel dat 85% van de zaal niet wist wie Tobey Maguire was en wat die daar kwam doen :D

De plot werkt prima. Strange lacht er zelf mee hoe debiel het is wat hij doet om in de universiteit te geraken. Maar voor een 17-jarige is dat natuurlijk het belangrijkse in de wereld

Godmiljaar he, wordt nog lang wachten nu om Spidey te zien. Typisch ook, de vorige twee heb ik ook niet in de zalen kunnen zien -_-. Hopelijk zijn ze snel weer open en speelt hij nog (waarschijnlijk wel).

Eh, iedereen zoekt iets anders in films I guess..

Het is een Marvel film.. Die zijn allemaal voorspelbaar tot op een zekere graad? Dat zijn rollercoasterfilms die entertainen. Nu, ik ga al zeker niet naar de cinema met de bedoeling om constant te kunnen zeggen "zie ik wist dat dat ging gebeuren". En de dingen die je benoemt zijn zeer typisch voor alle comics, en ik heb daar geen probleem mee.

Garfield zijn redden van MJ is ook echt niet hetzelfde als ongedaan maken wat er in Amazing Spider-Man 2 is gebeurd. Ik vond het een mooie scene. Maar kijk als je absoluut niet tegen een beetje nostalgie kunt dan ga je dit natuurlijk geen goeie film vinden I guess. Ik had allesinds het gevoel dat 85% van de zaal niet wist wie Tobey Maguire was en wat die daar kwam doen :D

De plot werkt prima. Strange lacht er zelf mee hoe debiel het is wat hij doet om in de universiteit te geraken. Maar voor een 17-jarige is dat natuurlijk het belangrijkse in de wereld
bij mij wist heel de zaal wie garfield en mcguire waren en begonnen ze te juichen. Dit was niet een beetje nostalgie. Een beetje is eerder een kleine throwback of knipoog, iets subtiel. Dit is een film die helemaal draait op nostalgie.

En misschien nog mijn grootste kritiek: is dit niet gewoon een mindere versie van into the spiderverse voor mensen die niet willen kijken naar animatie?

Sorry maar die plot rammelt toch ook goed ze

Heel het idee van iedereen komt terug dood of ni, maar dan toch nog Harry Osborn benoemen en doen alsof em nog altijd dood is, waar was die andere venom by the way. Humor die met momenten serieus de bal misslaat. Opt einde maken die 3 spidermens het ook serieus voorspelbaar. Mj valt en holland kan haar ni vangen: How about giving garfield a redemption arc? Holland wilt goblin doodslaan en de rest snapt dat em dezelfde fout aant maken is: tuurlijk gaan die tussenkomen.

En de emoscenes die veel te lang gerekt worden? May moest die wonde niet verstoppen ge zag het zo al aankomen. Deze film is gewoon een gimmick die nostalgie in u gezicht gooit en daarmee is het meeste gezegd over de plot. Het multiversum gegeven geeft elke beslissing of plotpoint nul waarde want iedereen kan zo terugkomen, hoelang nog voor ze Tony Stark terug opvissen en Endgame er voor geen meter meer toe doet?
In de film wordt gezegd dat iedereen die weet dat Peter Parker Spider-Man is naar het MCU universum getransporteerd wordt tegen een steeds hogere snelheid. Dus niet iedereen is reeds getransporteerd. Dat is geen plothole maar een manier om de film hanteerbaar te houden. Je kan moeilijk tientallen personages in de film gaan droppen.

Op het moment dat Sandman te weten komt dat Peter Parker Spider-Man is, is Harry reeds overleden in de derde film. En Maguire komt 20 jaar na die film in het MCU universum terecht. Dus voor beide personages is Harry dood, omdat in de tijdlijn dat zij leven Harry effectief dood is.

Dat Garfield MJ vangt of dat de twee anderen Holland tegenhouden is niet het plot dat rammelt, dat is nu eenmaal het plot. Dat is wat er volgens de film gebeurt, dat is iets heel anders dan een plot dat rammelt. En ik denk dat voor zeer veel fans (mezelf inclusief) het een mooi moment was toen Garfield MJ redde. Ik ben zelf wel fan van Garfield's Spider-Man, niet de films maar van zijn Spider-Man personage. Dat hij 2 slecht geschreven films voorgeschoteld krijgt is niet zijn schuld. Deze film bewijst dan ook dat Garfield weldegelijk een goede Spider-Man is.

Hetzelfde met May. Sorry, maar haar dood liet een veel grotere impact dan beide uncle Ben's uit de andere films. Het personage van May heb je 3 films lang leren kennen, haar band met Peter leren kennen. Dat geeft in mijn ogen een veel grotere impact dan pakweg de eerste film waar Maguire uit het niets uncle Ben afsnauwt en hij 10 minuten later dood is. Want dat is de enige rol die ze in beide films spelen, de bekende speech geven en sterven.

Uiteindelijk heeft heel het multiversum gebeuren nog geen enkele impact gehad. Je mag vinden van de Marvel films wat je wilt maar je kan niet ontkennen dat die een enorm duidelijk meerjarenplan hebben. Ik betwijfel dat ze zomaar zaken ongedaan gaan maken. Er is ook nog niets dat daar op wijst.

grootste plothole vond ik toch heel de motivatie, eigenlijk.
ze halen die 5 villains uit hun eigen universum, net op het moment dat ze daar zouden sterven. ze zeggen allemaal "guess I died" oid.

Spiderman wilt ze daarom niet terug sturen. Hij wilt ze eerst "redden", genezen van wat hun evil maakt. Nobel doel.
Maar dan stuur je ze terug, op hetzelfde moment? dus naar het moment dat ze sterven? Dat is dan gered?

Het gaat hier over een multiverse, niet over tijdlijnen veranderen. Dus dat ze ineens niet meer evil zijn, verandert niks aan het moment waar ze vandaan komen, en weer naartoe gestuurd worden, toch?

vreemde situatie
Doc Ock leert Spider-Man's identiteit slechts enkele momenten voor hij sterft. Lizard sterft niet in Amazing Spider-Man. Goblin komt toch vrij duidelijk niet uit het moment dat hij ging sterven, hetzelfde voor Sandman want die sterft zelfs niet. Dan is Electro die in de film zit een groter plothole aangezien hij de identiteit van Spider-Man nooit te weten is gekomen.

Dus enkel Doc Ock gaat terug op het moment dat hij zou sterven. Al kan je natuurlijk je fantasie wat laten werken dat een non-evil Doc Ock nog een oplossing zou kunnen vinden op tijd.

Ik zou graag de film nog eens terugkijken om mijn gedachten erover te kunnen schrijven. Maar dat zit er voorlopig niet meer in :unsure:

Laatst bewerkt:
Godmiljaar he, wordt nog lang wachten nu om Spidey te zien. Typisch ook, de vorige twee heb ik ook niet in de zalen kunnen zien -_-. Hopelijk zijn ze snel weer open en speelt hij nog (waarschijnlijk wel).
Het verstandigste dat je nu kan doen is al uw connecties met het internet mijden de komende weken :unsure:

bij mij wist heel de zaal wie garfield en mcguire waren en begonnen ze te juichen. Dit was niet een beetje nostalgie. Een beetje is eerder een kleine throwback of knipoog, iets subtiel. Dit is een film die helemaal draait op nostalgie.

En misschien nog mijn grootste kritiek: is dit niet gewoon een mindere versie van into the spiderverse voor mensen die niet willen kijken naar animatie?

Garfield en Maguire doen meer dan de helft van de film niet mee.. En het is een film over het multiverse dus het is effectief relevant dat ze meedoen en niet gewoon als fanservice ff binnenspringen en doei. Soit, duidelijk andere motivators ;)

Fuck it, ticket gekocht om morgen in Oostende te gaan zien :unsure:

Ik krijg morgenvoormiddag wel mijn booster, dus hopelijk geen te zware reactie :')

Fuck it, ticket gekocht om morgen in Oostende te gaan zien :unsure:

Ik krijg morgenvoormiddag wel mijn booster, dus hopelijk geen te zware reactie :')
2-BDAE911-BA9-E-4-CB4-B9-E6-C440-FA8-A73-FF.jpg

Doc Ock leert Spider-Man's identiteit slechts enkele momenten voor hij sterft. Lizard sterft niet in Amazing Spider-Man. Goblin komt toch vrij duidelijk niet uit het moment dat hij ging sterven, hetzelfde voor Sandman want die sterft zelfs niet. Dan is Electro die in de film zit een groter plothole aangezien hij de identiteit van Spider-Man nooit te weten is gekomen.

Dus enkel Doc Ock gaat terug op het moment dat hij zou sterven. Al kan je natuurlijk je fantasie wat laten werken dat een non-evil Doc Ock nog een oplossing zou kunnen vinden op tijd.
ik moet toegeven dat ik de Sony-films niet allemaal gezien heb, maar dat maakt het imo nog vreemder. Want het is effectief de hele drijfveer van spiderman, dat als ze terug gaan, ze allemaal sterven.
in eerste instantie zegt hij het ook letterlijk zo tegen May "the fact that they all die is not my responsibility"

Net terug thuis van de voorstelling, net op tijd! Fan service galore deze film, gewoon heerlijk en entertainend om naar te kijken. Plot rammelt wat, sommige zaken slaan op niet veel, en dat hele multiverse gebeuren is een cool concept maar ik heb wat schrik over wat het met zich meebrengt. Ik zou eigenlijk liever hebben dat ze in de volgende dr Strange daar een einde aan maken.

Maar over No Way Home heel tevreden. By far the beste MCU Spider-Man film en hoewel niet in de top 5, zal ik hem zeker nog eens zien. En petje af voor Willem Dafoe, wat een prestatie. Dacht dat die even langs ging komen in wat CGI gevechten en vooral voice-over maar hij is in 1 keer gewoon 1 vd beste MCU villains (niet moeilijk, ik weet het). Molina ook altijd goed in wat hij brengt.

Alleen de dood van Aunt May kwam bij mij gewoon helemaal niet binnen, we hebben nooit echt dat personage leren kennen eigenlijk. Dat ze mensen helpt via F.E.A.S.T. en dit wil wil overbrengen naar Peter begreep ik alleen maar omdat ik de PS4 game gespeeld heb. De symboliek erachter was wel goed, elke Spider-Man heeft zijn uncle ben moment, maar het deed me weinig. Kijk uit naar Dr strange!

Sinds 17/11 hier niet meer geweest (release trailer) uit angst voor spoilers :p
Gisteren spiderman gaan zien, goddamn zo content dat ik alles heb kunnen vermijden tot nu toe!

- In Hawkeye zien we d'Onofrio's Kingpin, uit 'Daredevil' in de gelijknamige Netflix reeks
- In Spider-man zien we Charlie Cox' Daredevil, uit dezelfde Netflix reeks.
- Op het einde van Spider-man lijkt het dat dat zich op het exact zelfde moment afspeelt als Hawkeye. De sneeuw en dat plein met de gigantische kerstboom
er is ook die quote van Hawkeye dat superhelden moeilijke beslissingen moeten maken, en dat het een eenzame job is.
100% het einde van NWH.

Net terug! Zeer content dat ik ervoor naar Oostende ben gereden :lol:. Beste MCU Spidey-film by far, beste Spidey-film in het algemeen zou ik zeggen. Had geen superhoge verwachtingen. Ik vind Holland de leukste Spiderman, maar de twee vorige films deden het niet helemaal voor mij. Enfin, Homecoming was goed maar miste iets en Far from home vond ik nogal teleurstellend.

Maar deze had eigenlijk echt alles voor mij. Dit jaar toch twee heel erg leuke MCU films gezien (deze en Shang-Chi), een degelijke (Black Widow) en een matige (Eternals, en zeg maar teleurstellend).

Met de 4 reeksen erbij, waarvan ik enkel Falcon and the Winter Soldier, een miskleun vond, was 2021 toch een goes MCU jaar! Finale Hawkeye was ook echt top. Ik denk dat ik deze all-round misschien zelfs nog net iets sterker vond dan Loki.

Inhoudelijke post over de film zal voor andere keer zijn. Wel nog twee bemerkingen:
1) wéér verlaat de helft van het publiek de zaal nog voor de mid-credits. En daarna nog eens de helft voor de post-credits. Bizar.
2) met dat ik nu in Oostende ben gaan kijken alle Kinepolisen van West-Vlaanderen gedaan ... en nérgens komen ze daar ooit uw ticket controleren. Duidelijk een goedgelovig volk die West-Vlamingen.

Laatst bewerkt:
Inhoudelijke post over de film zal voor andere keer zijn. Wel nog twee bemerkingen:
1) wéér verlaat de helft van het publiek de zaal nog voor de mid-credits. En daarna nog eens de helft voor de post-credits. Bizar.
2) met dat ik nu in Oostende ben gaan kijken alle Kinepolisen van West-Vlaanderen gedaan ... en nérgens komen ze daar ooit uw ticket controleren. Duidelijk een goedgelovig volk die West-Vlamingen.
De post credits was gewoon de trailer voor de nieuwe dr Strange. Deze staat al op het internet.

Als iemand die maandelijks naar Kinepolis Kortrijk gaat , kan ik dat wel bevestigen :p

Terug
Bovenaan