Metaaldraad

Toch een 12-tal bands al waarvan in iets heb van "die wil ik wel zien".

Afhankelijk van wie welke dag komt overweeg ik van toch eens een dagje te gaan..

Met Franky De Smet Van-Damme en Sofie Engelen.
Uiteraard voorspelbaar en de echte metalfan blijft wat op z'n honger zitten maar zeker gaan als je een goede avond wilt hebben.

History-Of-Metal.jpg

Laatst bewerkt:
De affiche van Unholy Congregation in Oudenaarde ziet er wel dik oké uit.

Vrijdag 1/12 - Vemod, Hulder, The Ruins of Beverast en Pale Spektre.
Zaterdag 2/12 - Slagmaur, Whoredom Rife, Eis, Kosmokrator, Häxenzjirkell, Darkest Mind, Oerheks en Follow the Hunt.

Moet nog eens zien of ik kan en welke dag. Vanuit Mol is Oudenaarde een heel eind, zeker op vrijdag in de spits.

Zaterdag 2/12 - Slagmaur, Whoredom Rife, Eis, Kosmokrator, Häxenzjirkell, Darkest Mind, Oerheks en Follow the Hunt.

Moet nog eens zien of ik kan en welke dag. Vanuit Mol is Oudenaarde een heel eind, zeker op vrijdag in de spits.
Was daar ook over aant denken (heb dan toevallig al vrij, en de rit naar Oudenaarde ook al genoeg gedaan voor het werk dus dat valt wel mee)

Maar weet nog niet welke dag ik wil gaan, want 2 dagen sowieso niet.

Inderdaad een mooie affiche.
Wie weet probeer ik daar nog eens te raken. Vrijdag loopt wel weg met de voorkeur.

Inderdaad wel enkele interessante namen, vooral de vrijdag.
Nieuw nummer van Vemod klinkt ook wel weer top:

Ticketje geboekt voor Unholy Congregation, vrijdagavond met Vemod. Die wou ik al lang eens zien. Op die manier krijgt een zéér mager concertjaar - met maar liefst twee keer Regi - toch een betere bijsmaak.

affiche-2024.jpg

Ik word er nog niet echt warm van, al staan er een paar heel leuke dingen op de affiche. Maar overal toch een groot 'meh' gehalte.
Ik besef dat ik oud begin te worden, als er mensen zo een line-up maar meh vinden. Heathen, Terrorizer, Raven, Massacre? Cro-Mags? Exumer? Hirax? Allemaal bands waar ik mee ben opgegroeid, alleen al die groepen zouden op 1 affiche moeten staan. In een muffe tent op een onbegaanbaar grasveld ergens in the middle of nowhere, inkom 25 euro en pinten aan 2,50.

Ik besef dat ik oud begin te worden, als er mensen zo een line-up maar meh vinden. Heathen, Terrorizer, Raven, Massacre? Cro-Mags? Exumer? Hirax? Allemaal bands waar ik mee ben opgegroeid, alleen al die groepen zouden op 1 affiche moeten staan. In een muffe tent op een onbegaanbaar grasveld ergens in the middle of nowhere, inkom 25 euro en pinten aan 2,50.
Het gaat er hem bij mij meer om dat quasi al het interessante in kleine letterkes onderaan staat (en dus overdag een 30-40 min set moet spelen)
maar ze wel €200+ vragen om al die rommel die bovenaan staat te betalen ;)
Al wat jij opnoemt zou ik zo gaan zien trouwens, en nog wel een paar bands.

Maar de bovenste rijen staat niks dat mij interesseert of dat ik nog geen 10x gezien heb. Het is geen slechte affiche he, maar in een jaar waar ik keuze's ga moeten maken omwille van verlof/financiën gaat er toch nog wat bij mogen komen om mij te overtuigen om hier naartoe te gaan.

Wat steken ze daar toch allemaal uit jong. Ik verlies echt alle vertrouwen in Slipknot, zeker na hun laatste album. Midden den tournee Craig weg. Nu Jay die buiten ligt.

Dat er creatieve verschillen zijn (en leeftijd) tussen Clown en Jay is duidelijk. Ik denk ook dat Corey gewoon Clown in alles volgt. Als ik me niet vergis is de band uiteindelijk nog altijd eigendom van Clown en Corey.

Ik heb al zitten denken dat ze El Estepario als vervanger gaan nemen. 't Is meer gimmick of wat anders, maar dat past er net bij.

Slipknot komt, als ik mij niet vergis, binnenkort uit met een album die ter tijde van All Hope Is Gone opgenomen geweest is maar nooit werd uitgebracht.

Corey zal misschien wat meer tijd hebben om de brokken te lijmen bij Stone Sour.

Ik zit ook op een kantelpunt. Mocht er nu nog een origineel lid verdwijnen (al dan niet uit eigen beweging) zal mijn interesse echt wel onder nul zakken.

Terug
Bovenaan