Metaaldraad

nog mensen naar Rammstein in Oostende morgen of overmorgen?

Heb er wel zin in. Wij gaan morgen, en hopelijk wat neerslag tegen dan om de boel wat af te koelen.

Volgens setlist.fm toch veel oudere nummers, waarvoor ik alleen maar blij kan zijn :)

nog mensen naar Rammstein in Oostende morgen of overmorgen?

Heb er wel zin in. Wij gaan morgen, en hopelijk wat neerslag tegen dan om de boel wat af te koelen.

Volgens setlist.fm toch veel oudere nummers, waarvoor ik alleen maar blij kan zijn :)
Feuerzone tickets voor morgen.

Ze geven geen regen en dat mag zo blijven, heerlijk t-shirt weer.

Hier en daar een ander nummer als je kijkt op setlist.fm
heb ook al es gespiekt. Ziet er wel evenwichtig uit. zowel oud als nieuw werk, op elke cd een nummer of 3. Das wel fijn, zo moet iedereen min of meer wa content zijn :)

Al vind ik het spijtig dat ze America niet spelen. Zalig meezing nummer. "coca cola, mickey mouse, sometimes war!" :D

Erg van genoten gisteren. Was mijn eerste keer dus ik kan niet vergelijken met andere shows.

En aangenaam verrast: blijkbaar moet ik mijn mening bijstellen, dat hun nieuwere werk minder goed is.
Auslander, Radio, Adieu, Zeit en nog enkele andere nieuwe nummers zowat quasi voor het eerst gehoord, dat zijn toch aanstekelijk goeie nummers.

Wel nog nooit zo ver gestaan als gisteren, quasi onbegonnen werk om ietwat vooraan te geraken, als je niet bij de eersten bent toegekomen.

Laatst bewerkt:
Erg van genoten gisteren. Was mijn eerste keer dus ik kan niet vergelijken met andere shows.

En aangenaam verrast: blijkbaar moet ik mijn mening bijstellen, dat hun nieuwere werk minder goed is.
Auslander, Radio, Adieu, Zeit en nog enkele andere nieuwe nummers zowat quasi voor het eerst gehoord, dat zijn toch aanstekelijk goeie nummers.

Wel nog nooit zo ver gestaan als gisteren, quasi onbegonnen werk om ietwat vooraan te geraken, als je niet bij de eersten bent toegekomen.
Na hun vorige passage in Oostende, Graspop en Koning Boudewijnstadion dit jaar toch maar aan mij laten voorbijgaan. Die weide in Oostende vond ik niet ideaal. Ikzelf ben groot, (1m93) en heb bijna altijd wel een goed zicht, maar voor mijn compagnie was dat minder evident. Maar zelf was dat toen mijn minste keer qua beleving.

Was goed gisteren :)
Parking C was wel een pak langer wandelen richting de shuttlebus dan was aangegeven. 10-15min shuttlebus en dan nog 20-25 min stevig doorwandelen (stond op de site 5 minuutjes)

Ik heb dit jaar Oostende geskipt, omdat ik ze gezien heb in Brussel 2x en dan ook nog Oostende 2 jaar geleden.

Een stadion tour is een bepaald concept dat je niet zomaar op een gewoon veld kan gooien. Wat het geval is in Oostende. Normaal heb je mensen op de middenplein, omringd door tribune-mensen.
In Oostende staat iedereen achter mekaar recht en heb je gewoon een groot deel van het volk die te ver zal staan van heel de beleving. Ja, er is een tribune, maar verwaarloosbaar in verhouding.
Extra schermen voorzien ze ook niet, want dat hebben ze niet nodig in een stadion tour.
Oostende is ook zo een gemiste kans dat het zuiver een plat veld is, ze hadden het mss beter met een lichte helling gedaan, I dno, maar eens je kleiner bent dan 1m70, dan zieje geen hol.

Vorig jaar stond ik in de Feuerzone in Brussel. Het was de laatste dag van de tour en het regende, maar supersfeervol. Ben grote fan en was blij van ze nog eens van zo dichtbij te zien, samen met mijn vriendin (die geen fan is, maar wel genoot van het optreden, sfeer, beleving) en ik was voldaan. Ik vond het niet jammer om ze eens niet te zien, maar als ik hoorde dat het opnieuw Oostende was... ik zei wel snel "hmm, nah.."

Ik vond de beleving en setlist wel top.
Maar idd, ik heb het allemaal niet van heel dichtbij kunnen volgen.

Op die schermen die ze halfweg de site plaatsten, staan kijken , doe ik niet. je kan dan zowel thuis op youtube kijken vind ik.

Heb toch nog medium dichtbij kunnen geraken, om toch ietwat te zien van hen, en in het "gedruis" te staan.

Hert geluid was echt wel top. (wat niet in Brussel het geval was las ik). De volgende keer ga ik gewoon terug hoor in Oostende, maar ga gewoon vroeger gaan, zodat ik wat dichter kan staan.

Slim zijn mensen. Helemaal rechts vooraan stond het eerste half uur amper volk! Recycle, drinks, toiletten, … super weinig volk en alles dichtbij. Je kon Till zeer goed zien.

Deel 2 hadden de mensen het door denk ik want dan meer volk maar enorm doenbaar hoor!

Till zijn stem was niet ok. Dat hoorde je constant. Maar de show was af. Nu stop ik er wel mee, want ik heb het wat gezien na een paar keer 🙂

Iemand die dronken man gezien om 18u? Die kon niet meer op zijn benen staan, letterlijk. 2 promille of zelfs 3 promille

Meer dan 10 mensen gingen naar de ehbo mensen vragen om hem te helpen want het was er echt over. Maar ze zeiden doodleuk dat ze daar niets aan konden doen. Waarom sta je daar dan in godsnaam? Meenemen uit de massa, op een stoel, water geven, en minstens 30’ bekomen. Nog nooit gezien, iemand die zo weg was. Maar nog triestiger van de ehbo lui om hem te laten sukkelen. Die was letterlijk bijna dood dachten we 😒

Wat zijn eigenlijk makkelijk bereikbare (OV of parking) zalen waar er af en toe eens metal/metalcore en consorten op het programma staan? AB? Trix? Kavka?

Heb denk ik een midlifecrisis en een drang om naar concerten te gaan zien omdat ik dat in mijn leven amper gedaan heb :unsure:

Wat zijn eigenlijk makkelijk bereikbare (OV of parking) zalen waar er af en toe eens metal/metalcore en consorten op het programma staan? AB? Trix? Kavka?

Heb denk ik een midlifecrisis en een drang om naar concerten te gaan zien omdat ik dat in mijn leven amper gedaan heb :unsure:
Kavka Oudaan is gemakkelijk bereikbaar met de auto. Parking Oudaan is aan de overkant. Niet zo goedkoop, maar ja ... 't Stad hé. En Trix is niet ver van de Antwerpse ring. AB gaat ook gemakkelijk met het openbaar vervoer, met de auto gaat ook wel denk ik maar net zoals Antwerpen zit je met fileproblematiek. En ik vind Brussel veel "zenuwachtiger" qua verkeer dan Antwerpen.

Daarnaast heb je o.a. ook:
- Cactus Brugge: station & stationsparking op wandelafstand
- Asgaard Gentbrugge: ruime parking vlak eraan, geen idee hoe de connectie met openbaar vervoer is, maar er ligt een tramlijn vlakbij en een aantal bushaltes)
- Cultuurcentrum Mechelen: 2 ondergrondse parkings op wandelafstand, wel redelijk in het centrum; Mechelen is voor zo'n relatief kleine stad een tegenvaller voor autoverkeer; ook maar 1,5 km wandelen van het station

Wel veel minder "vaste" adressen dan vroeger, ik merk dat ik de laatste jaren veel vaker naar zalen ga die ik totaal niet kende maar waar ik ook maar 1 interessant optreden vind.

Effenaar in Eindhoven (vlakbij station en 2 parkings) en Baroeg in Eindhoven (altijd wat zoeken voor parking langs de straat maar nooit verder dan een paar 100m moeten parkeren) kunnen ook de moeite zijn, afhankelijk van waar je woont.

Ik zou zeggen, hou zeker dit topic in de gaten, daar posten mensen geregeld metaloptredens die eraan komen:
https://www.beyondgaming.be/threads/live-muziek-optredens.14880/

Kavka Oudaan is gemakkelijk bereikbaar met de auto. Parking Oudaan is aan de overkant. Niet zo goedkoop, maar ja ... 't Stad hé. En Trix is niet ver van de Antwerpse ring. AB gaat ook gemakkelijk met het openbaar vervoer, met de auto gaat ook wel denk ik maar net zoals Antwerpen zit je met fileproblematiek. En ik vind Brussel veel "zenuwachtiger" qua verkeer dan Antwerpen.
Juist, op de Oudaan is een parking. Wel niet zo tof om centrum Antwerpen te doorboren met de auto.
Trix was dan weer moeilijker voor parking dacht ik? Op zich, op een uurtje fietsen geraak ik er ook wel 🤔
Daarnaast heb je o.a. ook:
- Cactus Brugge: station & stationsparking op wandelafstand
- Asgaard Gentbrugge: ruime parking vlak eraan, geen idee hoe de connectie met openbaar vervoer is, maar er ligt een tramlijn vlakbij en een aantal bushaltes)
- Cultuurcentrum Mechelen: 2 ondergrondse parkings op wandelafstand, wel redelijk in het centrum; Mechelen is voor zo'n relatief kleine stad een tegenvaller voor autoverkeer; ook maar 1,5 km wandelen van het station

Wel veel minder "vaste" adressen dan vroeger, ik merk dat ik de laatste jaren veel vaker naar zalen ga die ik totaal niet kende maar waar ik ook maar 1 interessant optreden vind.

Effenaar in Eindhoven (vlakbij station en 2 parkings) en Baroeg in Eindhoven (altijd wat zoeken voor parking langs de straat maar nooit verder dan een paar 100m moeten parkeren) kunnen ook de moeite zijn, afhankelijk van waar je woont.

Ik zou zeggen, hou zeker dit topic in de gaten, daar posten mensen geregeld metaloptredens die eraan komen:
https://www.beyondgaming.be/threads/live-muziek-optredens.14880/
Bedankt voor de tips! (Gent)Brugge is wel wat uit de richting. Eindhoven is op een klein uurtje rijden dus ook niet onoverkomelijk!

Die van Mechelen kende ik niet! 👍

Terug
Bovenaan