Metaaldraad

Zag er wel een fijne affiche uit! En Oranssi Pazuzu pas recent leren kennen, maar dat lijkt me live wel héél boeiend.
Ik had ze enkel nog maar live gezien als onderdeel van Waste of Space Orchestra op Roadburn 2018 en was dus wel benieuwd hoe hun eigen materiaal het live zou doen. Moet toegeven dat ik niet zeker was of het repetitieve karakter in zo'n setting tot z'n recht zou komen.

Ze hebben alle twijfels weggenomen, dat was er boenk op. Briljant optreden, helemaal om bij weg te spacen en tegelijkertijd heel stevig. Als het losbarstte kon je niet stil blijven staan. Ik denk dat ze volgend jaar wel meer gaan proberen te touren dus zeker een optreden meepikken als je kan.

Richie Faulkner die zijn aorta scheurt op't podium maar wel doodleuk nog snel ff een foutloze Painkiller afwerkt, wat een baas.

Toepasselijk nummer wel.. Kon je het zien dat dit gebeurde? Of was het pas achteraf duidelijk?
Er zijn beelden van en hij zegt zelf dat hij voelde dat het niet ok was, maar als ik in het publiek stond zou ik dat nooit doorgehad hebben.
Jammer voor de Amerikanen maar Graspop zal ie wel halen zeker?

Ook wel ironisch dat het dan net de jongste is van die gepensioneerdenclub waar ge u zorgen moet over maken. 41 jaar godbetert. :sop:

Er zijn beelden van en hij zegt zelf dat hij voelde dat het niet ok was, maar als ik in het publiek stond zou ik dat nooit doorgehad hebben.
Jammer voor de Amerikanen maar Graspop zal ie wel halen zeker?

Ook wel ironisch dat het dan net de jongste is van die gepensioneerdenclub waar ge u zorgen moet over maken. 41 jaar godbetert. :sop:
Beelden ondertussen opgezocht inderdaad, je merkt inderdaad niets. Is dat wetenschappelijk zelfs mogelijk? Overstijgt hij hier de overlevingslogica van Ozzy? :oink:

Bwa Ozzy leek invincible maar dat zwakt toch serieus af als blijkt dat hij al jaren parkinson heeft
Een verrassing kon je dat toch ook niet noemen, hij staat al ettelijke decennia te bibberen op het podium.
En ik maar denken dat het ontwenningsverschijnselen waren.

Bij Glenn Tipton merkte je bijvoorbeeld ook al jaren voordat de diagnose publiek gemaakt werd dat het niet echt meer ging.

MUZIEK is toch een raar beestje.

neem nu Trivum, een 10 tal jaar geleden kreeg ik nog een spontane zaadlozing, als ik hun nieuwste album voor het eerst kon horen.

nu bij de release van "in the court of the dragon", begin ik opnieuw (net zoals hun vorige 2 albums trouwens), mezelf in vraag te stellen: ben IK nu veranderd, of is Trivium nu veranderd?

ik verafschuw deze schijf tot in het diepste van mijn ziel.

Hun oudere werk leg ik eigenlijk ook bijna nooit meer op, maar als ik het dan toch eens doe, vind ik het wél nog goed. maar is dat dan uit nostalgische redenen, of gewoon omdat die nummers mij wél liggen?

ik ga het helaas nooit weten :D

MUZIEK is toch een raar beestje.

neem nu Trivum, een 10 tal jaar geleden kreeg ik nog een spontane zaadlozing, als ik hun nieuwste album voor het eerst kon horen.

nu bij de release van "in the court of the dragon", begin ik opnieuw (net zoals hun vorige 2 albums trouwens), mezelf in vraag te stellen: ben IK nu veranderd, of is Trivium nu veranderd?

ik verafschuw deze schijf tot in het diepste van mijn ziel.

Hun oudere werk leg ik eigenlijk ook bijna nooit meer op, maar als ik het dan toch eens doe, vind ik het wél nog goed. maar is dat dan uit nostalgische redenen, of gewoon omdat die nummers mij wél liggen?

ik ga het helaas nooit weten :D
Mogelijk Trivium ontgroeid? Smaken veranderen en evolueren. Er zijn bands die ik vandaag even goed vind als 20 jaar geleden, maar er is een even grote lijst aan bands die me echt niet meer kunnen bekoren buiten misschien wat sentimentele waarde op een zatte avond.

Mogelijk Trivium ontgroeid? Smaken veranderen en evolueren. Er zijn bands die ik vandaag even goed vind als 20 jaar geleden, maar er is een even grote lijst aan bands die me echt niet meer kunnen bekoren buiten misschien wat sentimentele waarde op een zatte avond.
Wel dat is een mogelijkheid;

andere mogelijkheid is dat hun eerste 2 albums uit kwamen in de tijd dat metalcore echt nog TOP was. ze hadden direct hun plekje in dat wereldje veroverd met Ascendancy.

Toen kwam The Crusade, een heerlijk hommage aan metallica's black album. wat een muzikaal orgasme plaat was dat zeg. gitaren top notch.

en toen most eigenlijk nog SHOGUN komen, door velen hun beste werk ooit, die alle bovenstaande elementen met elkaar combineerden.

Volgens "kenners" hebben ze dan na "vengeance falls" en "in waves" (die ook nog best ok waren), hun "eigen" weg gevaren, met muziek uit te brengen die niets met hommage's of metalcore scene wereldje te maken had. En tja, vanaf dan zijn ze voor mij wat de mist in gegaan....

Vergelijk het misschien wat met een stallone//schwarzenegger film van de jaren 80. Die zou nu ook niet meer dezelfde impact geven moest die vandaag de dag worden gereleased.

Alactraz heeft ook zijn eerste namen gedropd.
En blijkbaar komen daar de komende 4 dagen nog een hele hoop bands bij.
Vandaag black en death en er staan wel een aantal toffe dingen bij.

245503986_10159644034881007_305332054123992866_n.jpg

Morgen komen ze met THRASHING THURSDAY. Daarna volgen Freaking Friday’, ‘Slamming Saturday’ and finally ‘Sonic Sunday’

Dat zijn voor mij al genoeg interessante namen om te gaan eerlijk gezegd.
Jop!
Als ze er elke dag nog 2-3 interessante bands per genre dat mij interesseert bijsteken hebben ze een topaffiche te pakken.
Ik gok dat het vandaag thrash gaat zijn maar wat de andere 3 dagen precies moeten voorstellen heb ik niet direct een zicht op.

Terug
Bovenaan