Muzieknieuws

Paul Di'Anno overleden. Die eerste twee albums van Iron Maiden hebben zo'n heerlijk ranzig kantje. Van alle Maidenalbums vind ik die zelfs nog de beste, met alle respect voor Dickinson uiteraard.

Die eerste 2 waren ook wel straf. Dat rauwe punkachtige is met hem verdwenen, al vind ik die meer theatrale stuff met Dickinson wel beter. Zonder die blend en dat fundament van de British New Wave hadden we misschien nooit wel de thrash gehad die de basis was voor bands als Slayer, Megadeth en of course Metallica. Dickinson mag dan misschien wel DE zanger van Iron Maiden zijn maar toch wil ik het mij wel eens inbeelden, die shows met Di'Anno in kleine zaaltjes en pubs vol sigarettendamp en waarschijnlijk miserabele akoestiek.

De man had zelf al jaren medische problemen dus het nummer dat hij zelf over zijn diabetische grootvader schreef is hier wel op zen plaats.

Tears for rememberance, and tears for joy,
Tears for somebody and this lonely boy.
Out in the madness, the all seeing eye,
Flickers above us, to light up the sky.

Unchain the colours before my eyes,
Yesterday's sorrows, tomorrow's white lies.
Scan the horizon, the clouds take me higher,
I shall return from out of fire.

RIP

Ik speel die eerste 2 te weinig. Gisteren nog eens opgelegd uit eerbetoon en daar staan gvd toch echt parels op.
Di'Anno was geen goeie zanger, en naar het schijnt ook niet de meeste leuke persoon, maar hij heeft toch mee geholpen om een absolute legende op de kaart te zetten.

Mijn droom om Maiden eens live te zien met alle 3 de zangers kan bij deze voorgoed de vuilbak in.
RIP

Hier ook nog eens opgezet en inderdaad die platen zijn wat vergeten geraakt. Ze doen mij nog het meest denken aan een ruigere en punkachtige versie van Thin Lizzy maar wel ver genoeg staan van Thin Lizzy om hun eigen ding te doen

Ik speel die eerste 2 te weinig. Gisteren nog eens opgelegd uit eerbetoon en daar staan gvd toch echt parels op.
Di'Anno was geen goeie zanger, en naar het schijnt ook niet de meeste leuke persoon, maar hij heeft toch mee geholpen om een absolute legende op de kaart te zetten.

Mijn droom om Maiden eens live te zien met alle 3 de zangers kan bij deze voorgoed de vuilbak in.
RIP
Op die twee platen vind ik hem wel een goeie zanger, maar Dickinson heeft vandaag nog altijd een sterke stem. Dat kon je van Di'Anno niet zeggen.

Inderdaad triest nieuws. Iron Maiden nog als een eerder obscure NWOBHM band met dan wel geen perfecte vocalist, maar moet dat dan? Jammer genoeg Di'Anno ook nooit live gezien, en nu kan het dus niet meer...
Zelf luister ik (met momenten) naar het debuut. Het tweede album vind ik moeilijk om in te geraken om de één of andere reden.

RIP, de eerste twee met gemak mijn meest gespeelde Maiden platen en Killers is voor mij zelfs een all time favoriet. Hoewel Dickinson de iconische van stem van Maiden is, Di’Anno heeft soul.

@Kid_C vernoemt het beste nummer dat ze ooit geschreven hebben, no doubt. Maar ik nomineer alvast Drifter als de meest gruwelijk onderschatte Maidenschijf:

Amai ja.

Ik blijf erbij.

Die twee eerste albums zijn de definitie van "all killer, no filler". Zelfs de kalmere balades (Prodigal Song, Strange World, Remember Tomorrow) passen erbij.

Helaas een overlijdensbericht, Quincy Jones is overleden. Een ware legende uit de muziek wereld (en daarbuiten), hij heeft zo waanzinnig veel top nummers geproduceerd en met alle groten der aarde samen gewerkt (en ze op de kaart gezet).

Iedereen even naar Thriller luisteren?

Paste Magazine's The 50 Greatest Albums Of 1994

Ik vraag me soms wel eens af welke recente albums binnen 15-20 jaar te boek gaan staan als de klassiekers van onze tijd. Paste Magazine heeft nu eens 30 jaar in de tijd terug gekeken om te zien wat de beste albums van 1994 waren. Toch wel een heel erg sterk jaar in muziek, zeker als je gaat kijken naar de albums die niet eens deze lijst gehaald hebben.
Een paar persoonlijke favorieten bijvoorbeeld: Hex van Bark Psychosis, Amber van Autechre, Welcome To Sky Valley van Kyuss, Orange van Jon Spencer Blues Explosion, Yank Crime van Drive Like Jehu, Stoner Witch van Melvins.
En dan nog wat grote andere namen zoals Protection van Massive Attack, The Holy Bible van Manic Street Preachers, Dog Man Star van Suede, Lifeforms van Future Sound of London, Music For The Jilted Generation van The Prodigy, dubnobasswithmyheadman van Underworld,...

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan