Naar welke muziek luister je nu?

Onlangs op Radio 1 voorbij horen komen en sindsdien eraan verslaafd.
Heerlijke stukje mystieke latin blues die zo uit de eerste helft van de vorige eeuw lijkt te komen.
De schuurpapieren stem van Stoneking die verhaalt over een man die zich inliet met Hoodoo magie en hoe dat afliep.

Ook de rest van deze man zijn werk is steengoed. Afwisselend, al lijkt het allemaal uit lang vervlogen tijden te komen, zonder belegen te klinken. Een Tom Waits komt hier zeker bovendrijven qua referentie, maar ik vind het toch wel uniek wat deze man maakt. Heel erg productief is hij wel niet. Ook schitterend om hem bezig te zien in rig rundown op youtube.

Voor wie graag India eens wilt opvullen op explr.fm

Tritha Electric inhabits the space where psychedelic punk-rock meets Indian classical and folk music to sing about women's empowerment against social oppression; the environment and political corruption and other issues that Tritha Sinha feels should be given greater exposure in the media.

Een soort vreemde Indische versie van Kikagaku Moyo, en qua gitaarwerk doet het me soms denken aan Anna Von Hausswolff en Chelsea Wolfe. Maar het is er wel aan te horen dat het ook het land is dat ons goa trance heeft gebracht. Ik vind het wel goed.

Voor wie graag India eens wilt opvullen op explr.fm

Een soort vreemde Indische versie van Kikagaku Moyo, en qua gitaarwerk doet het me soms denken aan Anna Von Hausswolff en Chelsea Wolfe. Maar het is er wel aan te horen dat het ook het land is dat ons goa trance heeft gebracht. Ik vind het wel goed.
Kika, Anna en Chelsea in één zin ... dat kan niet slecht zijn. Straks eens opzetten na mijn meeting.

Machtig album. Uit China met shoegaze/dream pop als genre en post-rock en neo-psychedelia als subgenres. Weinig muziek dat me beter ligt dan dit.

Progdagje vandaag:

O Terço - Terço
Eloy - Ocean
Van Der Graaf Generator - H To He, Who Am The Only One

Morgen (26 jan dus vandaag eig) om 6 uur s'avonds komt de nieuwe van Grimes uit. Ik heb al een soort snippet of unreleased versie gehoord, en dat wordt volgens mij dijk van een nummer.

Sonic Youth - Sister (1987): 10/10
Default - California Nebula (2017): 10/10
Molchat Doma - Etazhi (2018): 9/10
Kali Uchis - Sin Miedo [Del Amor y Otros Demonios] ∞ (2020): 9/10 (*)
Blue Hawaii - Under 1 House (2020): 9/10
Stromae - Racine Carrée (2013): 8/10 (kende natuurlijk meeste nummers al)
Angèle - BROL (2018): 8/10
Angèle - BROL la Suite (2019): 7/10
Pongo - UWA (2020): 7/10
Tritha Electric - Raagas in Paris (2017): 7/10
fka twigs - Caprisongs (2022): 7/10

(*) = relisten

Voor de rest kijk ik vooral uit naar de nieuwe van yeule (14 februari 2022), Alice Glass (16 februari 2022) en Beach House (18 februari 2022). En vanavond komt er een nieuwe single uit van Grimes (Shinigami Eyes). Let's Eat Grandma is blijkbaar uitgesteld naar begin april. Eigenlijk drukke maand februari want Mondo Gross, Black Country, New Road, Blue Hawaii en Animal Collective brengen ook iets uit, zie ik nu (lol).

Laatst bewerkt:

Ik heb eigenlijk niks met Frank Tuner. Zijn folky rock spreekt me niet zo erg aan, al moet ik toegeven dat ik niet goed bekend ben met zijn hele oeuvre. Maar dit vind ik wel een pracht nummer. Naar aanleiding van de zelfmoord van een bevriend muzikant. Mooie en eerlijke tekst en pakkend gebracht vind ik.

Gaat idd over Scott Hutchison, zanger van Frightened Rabbit.

Terug
Bovenaan