Naar welke muziek luister je nu?

Nog eens wat albums beluisterd

Kinokoteikoku - Eureka (2013): 8/10
Erg goed. Echt wel met momenten de post-rock die ik goed en leuk vind, en anderzijds gewoon goed in het oor liggende dromerige nummers, maar moet het meer luisteren.

I Break Horses - Warnings (2020): 8/10
Doet me een beetje denken aan Chromatics. Maar wederom erg goed, met veel goede nummers. Vooral The Prophet vind ik erg goed.

Purity Ring - Womb (2020): 7/10
Ca va, maar toch een stuk minder dan vorige albums.

Verder naar heel wat nummers van dit jaar geluisterd, ga de komende dagen en maand ook een beetje releases van dit jaar luisteren (vooral).

Voor mij is dit de beste van dit jaar tot dusver.

Nieuwe album komt uit op 4 februari volgend jaar.
Yeule komt ook naar de Bota. Thought you should know.

Yeule komt ook naar de Bota. Thought you should know.
Thanks. Ja, normaalgezien doe ik dat soort evenementen nooit, door tal van redenen, maar dit kan ik moeilijk laten liggen.

3e meest beluisterde artiest van dit jaar, 6e meest beluisterde artiest all-time (en in feite kan dat nog meer zijn, want er staan scrobbles van 2017 niet op, maar het zullen er ongeveer 100 zijn), en gezien het ook de bron van mijn profielfoto is, wil ik natuurlijk absoluut gaan.

Eerste nummer dat ik beluisterd had, was in 2018, nog voor de grote doorbraak met Serotonin II en ik was al hooked aan dit nummer.

Al een beetje begonnen met wat albums van dit jaar te luisteren voor de eindejaarslijstjes (en de kans te geven om te herbeluisteren enzovoort of hooked te raken op tijd).

Xiu Xiu - OH NO (2021): 9/10

Niet elk nummer is even raak, maar bij de nummers dat dat wel zo is (en dat is vaak het geval) is het bang erop. A Bottle of Rum met Liz Harris van Grouper is denk ik één van de beste nummers uitgebracht dit jaar.

Park Hye Jin - Before I Die (2021): 7/10

Ik vind het erg leuk met momenten, al is songwriting niet altijd super en dat is een understatement, voor als het mij al opvalt. Ik hou van repetitieve muziek, maar het is er soms een beetje over bij de mindere nummers. Maar dat is niet waar haar kracht zit. Er zitten echt wel veel echt toffe nummers die me wel hooked maken, maar het houdt niet het niveau over de gehele lijn vast.

Wat ze doet met momenten is tof en goed, maar het leent zich beter voor de EP's.

Park Hye Jin - IF U WANT IT (2018): 8/10

Deze EP had ik nog niet beluisterd, dus ook maar meegenomen. De andere EP had ik wel al geluisterd. I don't care kende ik al.

Magdalena Bay - Mercurial World (2021): 10/10
Doss - Doss EP (2014): 9/10
Low - HEY WHAT (2021): 8/10
Doss - 4 New Hit Songs (2021): 8/10

Creed - Human Clay (album)
Zó lang geleden! Teruggevonden tijdens het inpakken.
Band met misschien niet de beste reputatie, maar ik heb dit toch altijd best een goed album gevonden...

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan