Naar welke muziek luister je nu?

Een van mijn favoriete albums staat terug op Spotify. Ga ook de EP's / rare tracks en Isn't It Anything ook een paar keer beluisteren, alsook het nieuwste reunie album voor de eerste keer mbv, want het is echt al een tijd geleden. Heb echt veel zin om nog eens Loveless te luisteren, denk dat het alleen voor vanavond zal zijn :).

Een van mijn favoriete albums staat terug op Spotify. Ga ook de EP's / rare tracks en Isn't It Anything ook een paar keer beluisteren, alsook het nieuwste reunie album voor de eerste keer mbv, want het is echt al een tijd geleden. Heb echt veel zin om nog eens Loveless te luisteren, denk dat het alleen voor vanavond zal zijn :).

En deftige vinyl reissues! FINALLY!

Beetje spijtig. Had verwacht dat er nieuw werk zou komen :confused2:. Verzamel zelf geen vinyl dus heb totaal geen idee of die vinyl OOP was of zo. Maar de remasters op cd van enkele jaren terug zijn toch zeer deftig.

De afgelopen dagen nog eens alles van Radiohead beluisterd minus PH en B-sides, bepaalde albums moet (en wil ik in sommige gevallen) nog een keer beluisteren. Sommige nummers ook af en toe eens los aan het draaien (All I Need, Idioteque, Morning Bell, Optimistic, In Limbo en bepaalde nummers op Amnesiac dan)

Na OKC worden de albums toch erg bevreemdend, maar dat is juist hetgeen dat wel aantrekt. Soort van koud maar sfeervol. Radiohead kan wel nog wat meer luisterbeurten gebruiken. Eigenlijk merkwaardig dat ik mezelf nog geen kenner kan noemen na 500 keer het te beluisteren (zelfs 1000 keer zal niet genoeg zijn). Enkel OKC ken ik erg goed, hoewel ik ook niet elk nummer voor de geest kan halen (maar toch de meesten).

Zal mijn bespreking wel eens doen wanneer Radiohead aan de beurt komt bij classic artists (nu weinig zin als ik binnen twee weken ofzo opnieuw mag doen). Bovendien moet ik bepaalde album nog eens opnieuw beluisteren (of meerdere keren).
Moest je niet helemaal warm lopen voor The King of Limbs, die volgens mij wat ondergewaardeerd wordt: ze hebben toen ook een From The Basement sessie opgenomen waar het album integraal werd gespeeld met nog een paar non-album tracks. Vind deze versies een pak beter, alles klinkt warmer, losser en meer organisch.

En deftige vinyl reissues! FINALLY!
Nice, lees ik het nu verkeerd of wordt er gezegd dat ze ook nog eens geremasterd worden? Ik heb die reissues van een paar jaar geleden gekocht. 30 flappen per plaat maar die klinken echt fan-tas-tisch. Heb toen ook een test print van Isn't Anything erbij gekregen.

Beetje spijtig. Had verwacht dat er nieuw werk zou komen :confused2:. Verzamel zelf geen vinyl dus heb totaal geen idee of die vinyl OOP was of zo. Maar de remasters op cd van enkele jaren terug zijn toch zeer deftig.
Ze zijn ook aan't werken aan 2 albums blijkbaar. Eentje zou eind dit jaar opgenomen moeten zijn, maar dan weet je bij MBV nog niet veel meer.

De Traveling Wilburys was een gelegenheidsband die in 1988 ontstond op initiatief van voormalig Beatle George Harrison. Naast Harrison bestond de supergroep uit Jeff Lynne, Roy Orbison, Tom Petty en Bob Dylan.
De samenwerking kwam echter nogal abrupt tot een eind toen Lefty Wilbury, oftewel Orbison, op 6 december 1988 aan een hartaanval overleed. In de videoclip van de tweede single van het album, End of the Line, werd Orbison geëerd door tijdens het door hem gezongen gedeelte zijn gitaar in een schommelstoel in beeld te brengen, gevolgd door een foto van Orbison.

Bron: wikipedia

Plaatjes van de laatste week:

Beastie Boys - Check Your Head
Beastie Boys - Ill Communication
my bloody valentine - Loveless
my bloody valentine - m b v
Broadcast - Haha Sound
Grails - Doomsdayer's Holiday
Fishmans - Long Season
Misfits - Collection I

Terug
Bovenaan