Naar welke muziek luister je nu?

Ondertussen nog beluisterd van albums:
Yuragi - For You, Adroit It but Soft (2021): 9/10
Yuragi - Still Dreaming, Still Deafening (2018): 8/10
Alborosie meets The Wailers United - Unbreakable (2018): 7/10
Alborosie - For the Culture (2021): 7/10 (maar beter dan vorige)
Ela Minus - Acts of Rebellion (2020): 8/10
Kali Uchis - Sin Miedo [Del Amor y Otros Demonios] ∞ (2020): 9/10

Re-listening van:
Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010): 6/10
Rosalía - El Mal Querer (2018): 9/10

Verder nog een stuk van Kendrick Lamar good kid, mad city beluisterd, maar niet uitgeluisterd, maar dat was wel oké tot dat punt.

Een heleboel Vlaamse klassiekers en schaamliedjes beluisterd, ook. Was wel lachen geblazen... Opblaaspop van Raymond in't Groenewoud trouwens :laugh: Maar ja tot dusver niet echt een goed nummer gehoord. Ondanks de tientallen nummers die ik volledig beluisterd heb, en de waarschijnlijk 100 nummers die ik deels heb beluisterd.

Verder nog een beetje reggae/dub, een beetje classics (die ik nog niet kende, ofwel van melodie), o.a. 60's muziek, beetje soul en r&b beluisterd, beetje jazz, beetje hip hop zoals je ziet, beetje country maar dan vooral van de San Andreas radio (K-Rose), beetje spaanstalige muziek, wat van de tienduizenden Marleys die ondertussen al op de wereld er zijn.

Een v/d beste, misschien wel de beste synthpop track ooit? Vreemd dat ik dit niet eerder ben tegengekomen. Maar voelt nog zo fris aan. Ik zal eens wat meer van deze groep moeten luisteren.

Verder ook nog dit van Rosalia voor het eerst beluisterd. Heel mooi, al zal ik het nog een paar keer moeten beluisteren. El Mal Querer is wel iets beter. Maar ook meer akoestisch werkt het allemaal. Alleen iets minder kippenvel bij. Bonusnummer vind ik dan wel weer opvallend mooi, maar is ook enige engelstalige nummer.

Ook een heleboel op zichzelf staande nummers aan het beluisteren, zoals Aute Cuture en Con Altura die ik mooi vind. TKN vind ik ook heel mooi. Rosalia heeft gewoon dat extra touch dat je nodig hebt om een topartiest te zijn. Juro Que vind ik ook heel mooi. Maar Malamente is ook zalig. Dolerme is ook mooi. Bagdad ook. Pienso en tu Mira en Que No Salga La Luna zijn ook mooi. Di Mi Nombre is ook zalig.

Haar assets, heel mooie stem die echt heel apart is, maar me enorm ligt. En zo een lekkere flow. Instrumenteel eigenlijk ook vaak wel goed, hoewel bij het latere werk al iets commercieler gericht, maar als het goed is, is het goed natuurlijk. Misschien klinkt Spaans ook wel wat vernieuwender tegenover andere talen voor mij, of leent Spaans zich voor dit nummers, maar geen idee.

Sowieso ik had het over een "gouden era" voor Spaanstalige muziek. Ja, als je ziet wat er de laatste 5 jaar is uitgekomen, lijkt mij dat gewoon een feit. Hispanic influence neemt ook best wel toe, want ook in hip hop hebben ze wel een aandeel dacht ik.

Laatst bewerkt:
Amon Düül II - Wolf City :cool:

Steppenwolf - Steppenwolf 7

Saint Vitus - Saint Vitus

Saint Vitus - Born Too Late

Blue Cheer - Vincebus Erumptum

Laatst bewerkt door een moderator:
Album 2012-2017 van AAL is ook (uiteraard) erg goed. Vind het tweede (latere) album dus eigenlijk wel iets beter dan het eerste, maar ze zijn allebei erg goed! Ook nog eens Cenizas van Nicolas Jaar de komende dagen luisteren.

Ondertussen nog 2 andere EP's van My Dead Girlfriend aan het beluisteren

Heel mooi nummer vind ik persoonlijk.

Het album en EP dat ik eerder heb beluisterd zou ik eigenlijk nog eens moeten beluisteren, maar vooral Watashi no Aishita Manatsu no Shinigami luister ik nog steeds naar.

Terug
Bovenaan