Naar welke muziek luister je nu?

Heb onlangs hun 2 albums uit 2019 aangeschaft obv de goeie kritieken. Het klikt nog niet helemaal maar het intrigeert wel. Vrij ingetogen allemaal, dus vraagt wel wat een specifieke mood
Dit is het geschikte moment om in UFOF te geraken alvast, Two Hands is meer een zomerplaat vind ik. Best eens op een zonnige herfstdag in een bos gaan wandelen en met koptelefoon op er naar luisteren! Hun eerste twee platen zijn ook goed maar iets meer 'gewone' indierock met folkinvloeden. Daar staan ook wel een paar van hun betere songs op zoals Masterpiece en Shark Smile. Maar UFOF is veruit mijn favoriet, een zweverig, space-y folk meesterwerk. Het heeft bij mij ook een tijd geduurd voor ik die echt naar waarde kon appreciëren, nu zou ik die zelfs bij mijn favoriete albums van het afgelopen decennium plaatsen.

Meetingske in Brussel volgend jaar bij hun optreden?
Oooeeeh nog tickets beschikbaar en in het Koninklijk Circus :love2:. Misschien toch proberen van te gaan, ook al is in Brussel geraken deze dagen een logistieke nachtmerrie als het niet op zondag is...

Dit is het geschikte moment om in UFOF te geraken alvast, Two Hands is meer een zomerplaat vind ik. Best eens op een zonnige herfstdag in een bos gaan wandelen en met koptelefoon op er naar luisteren! Hun eerste twee platen zijn ook goed maar iets meer 'gewone' indierock met folkinvloeden. Daar staan ook wel een paar van hun betere songs op zoals Masterpiece en Shark Smile. Maar UFOF is veruit mijn favoriet, een zweverig, space-y folk meesterwerk. Het heeft bij mij ook een tijd geduurd voor ik die echt naar waarde kon appreciëren, nu zou ik die zelfs bij mijn favoriete albums van het afgelopen decennium plaatsen.

Oooeeeh nog tickets beschikbaar en in het Koninklijk Circus :love2:. Misschien toch proberen van te gaan, ook al is in Brussel geraken deze dagen een logistieke nachtmerrie als het niet op zondag is...
Ik heb ze vlak voor de eerste lockdown in de AB gezien en dat was buitenaards goed. Niet twijfelen!

Ik ken dus enkel de 2 uit 2019,niet het eerdere werk. UFOF is idd ook mijn favoriet tot dusver. Heel apart sfeertje.

Twee van mijn favoriete nummers uit mijn lijst Krautrock, prog,...

Mystiek, sober nummer waarmee het sowieso liefde op het eerste gehoor was:

:love::bow:

Favoriete prognummer van The Strawbs :bow: (also, that British accent :love:)

Laatst bewerkt door een moderator:
bon jovi. always. heerlijk op een zonnige weekend ochtend. smacks me right back to when i was 15 :D

Terug
Bovenaan