Naar welke muziek luister je nu?

King Crimson - Three Of A Perfect Pair (album)
Miles Davis - Bitches Brew (album)
Daft Punk - Human After All (album)
Madvillain - Madvillainy (album)
Cream - Live Cream (album)
Cream - Live Cream Volume II (album)

Ornette Coleman - Sound Grammar
Andrew Hill - Passing Ships
Freedy Johnston - Can You Fly
Geweldige plaat, mijn ‘echte’ introductie tot Ornette Coleman na een valse start met The Shape of Jazz To Come. Jammer dat die niet op Spotify staat.

De andere twee ken ik niet, maar door Sound Grammar te vermelden heb ik alvast goesting om die ook eens te beluisteren.

Geweldige plaat, mijn ‘echte’ introductie tot Ornette Coleman na een valse start met The Shape of Jazz To Come. Jammer dat die niet op Spotify staat.

De andere twee ken ik niet, maar door Sound Grammar te vermelden heb ik alvast goesting om die ook eens te beluisteren.
Change of the Century is ook een brilliante Coleman. Ramblin, wat een nummer! :love:

Andrew Hill is zeker geen freejazz, maar weet in zijn composities en spel er toch tegenaan te schurken, en alles swingend en toch avontuurlijk te houden. Niet te geloven dat Blue Note dit pas uitbracht in 2003 (opgenomen in 1969).

Freedy Johnston is mij altijd bevallen, zeker zijn 4 eerste exploten. Wel geen jazz, maar singer songwriter americana. Werd mij ooit aangeraden door de plaatselijke cd-winkeluitbater (een bijna uitgestorven ras). This Perfect World, geproduceerd door Rick Rubin, is misschien iets bekender en bevat mooie "pop" liedjes, maar daar zijn de ruwere randjes voor mij iets te veel bijgevijld.

The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico (album)
The Velvet Underground - The Velvet Underground (album)
Dead Man Ray - Berchem (album)
Slint - Spiderland (album)
Tortoise - TNT (album)
Gas - Pop (album)

The Sore Losers ben ik volle bak weer aan het opzetten. Dit na ze afgelopen vrijdag in Tongeren en de week ervoor in Maastricht bezig te hebben gezien, met 2 fenomenale optredens. Tongeren was zelfs nog iets straffer. Maar wat een te gekke band toch! Als het neerkomt op een onvervalste rock n roll show neer te zetten opereren ze in België op eenzame hoogte.

The Beach Boys - Today! (album)
Bob Dylan - Bringing It All Back Home (album)
The Beatles - Please Please Me (album)
The Graham Bond Organization - The Sound Of 65 (album)
The Kinks - Kinda Kinks (album)
The Monks - Black Monk Time (album)
The Sonics - Here Are The Sonics (album)

Pentagram - Pentagram (original LP-mix)
Pentragram - Be Forewarned (album)
Pentagram - First Daze Here (The Vintage Collection)
Pentagram - Turn To Stone

Gewoon niet, nooit kapot te krijgen. Zal altijd en eeuwig machtig blijven.

Laatst bewerkt door een moderator:
Admiral Freebee - Songs (album)
Goed album van hem! Heb Oh Darkness van het begin al een heel goed nummer gevonden. Voor de rest zijn The Worst is Yet To Come, Recipe For Disaster, Sad Rebel en Waiting For Nothing mijn favorieten.

Terug
Bovenaan